Wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Mijn vriendin vraagt ons nieuwe adres omdat ze 'groot' nieuws heeft! Ik zie de babykaart dus alweer verschijnen in mijn brievenbus. En ik gun het haar van harte maar na ruim een jaar proberen merk ik dat ik de laatste tijd steeds vaker echt een beetje jaloers ben...
Flauw van mij, en ik laat het ook niet merken, maar het voelt wel zo. Hoop dat iemand zich hierin herkent. Ik ben van nature namelijk absoluut niet jaloers en ik heb er best een hekel aan dat ik dat nu zo merk bij mezelf!

Ik ken het wel.. Ik heb zins de mk me beste vriendin niet gezien puur omdat ik het moeilijk vind om haar zwangere buik te zien(ze was 6weken verder dan mij gelukkig begrijpt ze het..

Ik snap je gevoel, ook ik heb dat zo af en toe. Ik noem dit gevoel dan op naar mijn man om even relativeren, om even adem te halen en te bedenken mijn tijd komt nog wel.
Zo zie je maar, je staat niet alleen in dit gevoel..

Ik herken t heel erg. Wij zijn nog geeneens zo lang bezig maar ik vind het nu al moeilijk als anderen me het goede nieuws vertellen. Ik moet er wel bij zeggen dat wij voor de derde gaan en dat t me alleen raak als het gaat om een derde baby. Als andere vertellen dat ze zwanger zijn van de eerste of de tweede ben ik echt alleen maar blij voor ze.
Maar kennelijk raak het je als het confronterend is met je eigen situatie.
Dat is ook niet echt jaloezie maar meer confronterend denk ik.

Dus ja....ook ik herken het!

Ja ik mag al heel blij zijn, want wij hebben al een lief gezond dochtertje, maar toch hè! Vandaag trouwens gehoord dat een andere vriendin ook zwanger is... Pfff, nou op naar het bloedprikken voor de gyn volgende week. Veel succes allemaal!!! x

Ik kan je heel goed snappen hoor! Ondanks dat ik tot nu steeds wel snel zwanger ben geweest ondanks een Mk.
Als ik zwangeren zie denk ik, was ik dat maar.
Dus wanneer je het al zolang probeert en zo graag wil, dan kan ik dat gevoel echt helemaal snappen!!
Probeer gewoon met het gevoel om te leren gaan...en ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!

Bedankt meiden, voor jullie reacties! Ik heb mezelf net even vermand en de telefoon gepakt om mijn vriendin te feliciteren en dat lucht echt enorm op!!! De jaloezie is weg, daar ben ik superblij om. Ik ben alleen nog maar gelukkig voor haar. Echt blij dat ik gebeld heb, ben nu wel nog verdrietig voor mezelf maar in elk geval kan ik het haar weer oprecht gunnen. M.n. omdat wij een spiegelsituatie hebben: haar eerste duurde 2,5 jaar de tweede een paar maanden. Mijn eerste was er in 3 maanden en nu dus wachten. Nou ja, onze tijd komt nog wel, al blijft het flink balen! Welterusten iedereen! En nogmaals bedankt! xxx

Terug
Bovenaan