Wie herkent dit?

Lieve mamma's,

Ik ben nu 21 weken zwanger en vanaf het begin al met pijntjes en kwaaltjes. het begon met rug pijn, misselijkheid en de normale begin kwaaltjes van het zwangerschap.

Prima de verloskundige melde dat dit na een paar weken over zou gaan . Dus ja je neemt het voor lief, maar de pijn in me borsten en rug werden steeds heftiger. En groeide ik enorm snel met behoorlijk veel kilo's, daarnaast met emoties buien en niet kunnen slapen.

opeens  kreeg ik  ook geen gevoel meer in me boven benen door slechte doorbloeding en werd ik doorverwezen naar de fysio, deze melde me dat het met me bekkenbodem de maken had en kreeg ik Cecil rost oefeningen en raadde ze me acupunctuur aan om de bloedsomloop en doorbloeding te verbeteren, huisarts gaf me nog mee dat ik me benen twee x per dag koud moet afspoelen om ook de bloedsomloop te stimuleren. Nu 21 weken en ik voel me moe en uitgeput, slaap ik niet of weinig vanwege me benen en wordt ik dus 10 x wakker in de nacht is het niet dat ik me benen niet meer voel of jeuk heb en ik niet kan krabben want dat voel ik niet of dat ik moet plassen. slaap ik met een kussen tussen me benen en probeer van alles.Is de pijn in me rug niet verdwenen en hang ik nog vaak boven de wc pot.

Wie heeft ook zo ontzettende zware zwangerschap of last van deze kwaaltjes en voel ik me schuldig, dat het soms klinkt of ik niet blij ben met me zwangerschap en dat ben ik wel. ik ben ontzettend dankbaar dat ik moeder kan en mag worden maar valt me dit alles erg zwaar.

En is die roze wolk waar veel mensen over praten bij mij ver vandaan of niet aanwezig, wie herkent dit en /of  heeft nog raad, advies wat ik kan doen om de rest van me weken door te komen tot de bevalling.

Ik zou graag willen genieten van me zwangerschap,

Hej Jamie

aller eerst gefeliciteerd..

ik zelf ben nu 18 weken en mag niet klagen ik voel me goed dus wat dat betreft kan ik niet mee praten over die kwaaltjes..

heb je al eens gevraagd of zwemmen misschien goed voor je is of pilates ?

Meestal zijn dat soort "sporten" goed voor je en kun je je wat beter gaan voelen..

verder kun je misschien kijken naar zwangerschaps massage?

En heb je al een voedings kussen gekocht ? Daar kun je lekker je been over heen leggen ipv kussens...

verder hoef je je echt niet schuldig te voelen over dat je niet geniet van je zwangerschap ..

ik kan me dat heel goed voor stellen wie wilt zich nou zo voelen??

tuurlijk ben je blij en dankbaar dat je in staat bent om een kindje te krijgen dat ben in ook super blij kan niet wachten..

maar ondanks dat ik geen kwaaltjes heb vind ik zwanger zijn ook niet leuk en dat mag ook

Dat neemt niet weg dat je het geweldig vind dat je een kindje kan en mag krijgen. Daar hoef je je dus zeker niet schuldig om te voelen.

Hoop dat je je snel wat prettiger in je vel gaat voelen

Terug
Bovenaan