Wie houdt een dagboek bij?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb al twee jongens en ik heb van hun tijdens mijn zwangerschap en alle jaren daarna (tot nu toe) een dagboek bijgehouden. Ik tik het in Word en maak een inhoudsopgave waar dan alle kopjes in vermeld staan (bijvoorbeeld eerste tand enzo).

Maar nu ga ik dat allemaal een beetje terug lezen en dat is zooo leuk want je vergeet zo ontzettend veel.

Wie doet dat van jullie ook?

Heitje

Hoi hoi,

Ik hou ook een soort dagboek bij...heb van mijn vriend een babydagboek gekregen bij de Prenatal vandaan en daar schrijf ik veel in....elke week hou ik het eventjes bij, en plak daar de echofoto's in enzo...

Is erg leuk want later een mooie herinnering om in terug te kijken.

Succes ermee.

Gea

Hallo,

Ik heb het bij mijn tweede gedaan. Echt geweldig echt een aanrader. Ik heb hem vorige week nog helemaal gelezen. Ik schreef toen elke dag 3 a 4 regeltjes.

Nu heb ik er 1 die iedere week geschreven moet worden. De andere vond ik wel leuker
Nu wordt het een jongen en de andere twee zijn meiden. Ik denk dat meiden dit later echt geweldig vinden om te lezen als ze zelf moeder worden.

Het is even een klus maar het is echt oooo zoooo leuk voor later

Groetjes Nova

Hallo dames,

Ik hou ook een dagboek bij. Niet vanaf de zwangerschap, maar vanaf de dag van de vroeggeboorte van onze zoon (half aug. 2003). Hij werd ruim 10 weken te vroeg geboren en ik heb zijn hele ziekenhuisverhaal vastgelegd in een dagboek, tot aan de dag van de uitgerekende datum (eind okt.2003). Dagboek twee is een vervolg tot aan zijn eerste verjaardag en dagboek drie is tot aan de geboorte van zijn zusje (okt. 2005). Ik ben nu al in het vierde dagboek bezig en dit dagboek schrijf ik aan beiden. Ook ik schrijf het in Word met een index en ik kopieer allerlei foto's in. Ook heb ik elke maand op dezelfde dag een foto gemaakt, tot mijn zoon 2,5 jaar was. Voor mijn dochter doe ik hetzelfde. Al die foto's staan naast elkaar in een dokument en het is enorm grappig om de groei te zien. Ik ben met 2,5 jaar gestopt omdat hij steeds minder verschilt van de maand ervoor. Nu doe ik het halfjaarlijks. Ik ga er maar vanuit dat mijn kindjes het geweldig vinden om die boeken later mee te krijgen als ze het 'warme nest' verlaten. Wat een leuk trouwens idee om dit topic te plaatsen!

Groet,

Anouk

Hoi meiden, het “Negen maanden zwanger Dagboek” van A. Christine Harris is ook leuk om in te lezen en bij te houden. Let op met invullen van de data: begin achterin want ze houden hier geen 40 maar 38 weken aan! Verder heel praktisch hoor.
Ik ben nog opzoek naar een leuk (dag)boek voor na de geboorte, dus als jullie tips hebben...

Liefs S.

Een leuk idee is misschien om een website voor de kleine bij te houden. Je kunt bij www.beebiesite.nl heel makkelijk zelf een website maken! Je kunt daar je dagboek bijhouden, foto's neerzetten, een stamboom. En als het kindje eenmaal geboren is, kun je er een babyboek maken, groeigrafieken neerzetten enzovoort. Echt heel leuk.....

Groetjes,
Kipling26

Terug
Bovenaan