Wie is er bekend met iui???

Het is alweer even geleden dat ik op dit forum geweest ben. Ik had even afstand genomen.
Nu ga ik begin december starten met medicijnen om mijn eitjes te laten rijpen en mijn cyclus weer op orde te krijgen. Mocht dat niet op korte termijn werken, dan gaan ze snel met IUI beginnen.

Kan iemand mij vertellen of zo'n behandeling pijnlijk is en hoeveel kans je dan eigenlijk hebt om zwanger te worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Victory

Hoi Victory

Zon behandeling is niet pijnlijk ze brengen een heel dun slangetje in van onderen, je voelt meer van de eendenbek die je dan krijgt dan van dat slangetje, en dat is eigenlijjk alles. En ik dacht dat je kansen er neit door vergroot werden, het enige voordeel van iui is dat je zeker weet dat het op het juiste moment gebeurd. Maar voor de rest moeten de spermacellen en je eiblaasjes het toch zelf doen.
Ik heb deze behandeling 6 keer gehad. Ben nu begonnen aan ivf.

Succes en het valt allemaal reuzemee de iui, gewoon weer op je af laten komen, je rolt er langzaamaan in.

Gr WEndy

Hoi Victory,
ik heb net vorige week mijn eerste IUI gehad,
viel echt alles mee. Het is wat WEndy zegt,de eendebek is vervelender dan de IUI zelf.Het slangetje is zo dun dat je die echt niet voelt.
Echt niets om je zenuwachtig voor te maken!
Hopelijk is het voor jullie niet nodig en doen de medicijnen hun werk.
groetjes Fleur

he victory.

ik krijg as donderdag melaaste en 7e iui.vlgw intake voor ifv

Het doet echt geen pijn aleen de eendebek voel je zoals de rest al zegt. voor de rest echt niet.
Maar blijf hopen dat de medeicijen zijn werk gaan doen en dat jullie dit niet hoeven.

gr natasja

Zoals andere meiden al zeggen het is niet pijnlijk alleen eendenbek inbrengen beetje gevoelig.
Kansen van iui is ongeveer 10 procent niet heel veel dus.
Wij hebben ook 6iui's gehad en toen doorgestroomd naar IVF,na 3de IVF behandeling eindelijk zwanger geraakt.

Gr. Suusje

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en ben blij om te horen dat de IUI behandeling (op de eendebek na dan...) zo goed als pijnloos is. Jammer dat je per keer maar 10% kans maakt om zwanger te worden.Hopelijk gaat het dus lukken met de medicijnen...

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Vic

10 % is al behoorlijk wat hoor !
Hoeveel kans je maakt op zwangerschap zonder behandeling heeft met je leeftijd te maken.
10 % is redelijk normale kans.
Daarom is het zo dat de meeste stellen (80%) binnen 1 jaar zwanger zijn.
van de overige 20 % is de helft binnen 2 jaar zwanger zonder behandelingen.
Bij ons heeft het iets langer dan 2 jaar geduurd, maar toch spontaan zwanger geworden net voordat de IUI zou starten. Waar het nu aan gelegen heeft - geen idee.

Wil je even een succesverhaal vertellen, in de hoop dat het je wat opbeurt. Ik ben - op mijn 40ste notabene - bij de 3de IUI zwanger geworden...van een tweeling. Ben nu 36 weken ver en sta zowat op barsten. Ik weet dat je soms echt wanhopig wordt als je in het medische traject zit, en het allemaal maar niet lijkt te lukken, maar er is dus echt goeie hoop voor iedereen hier!! Ik duim voor jullie en hoop op meer positieve verhalen!!

Terug
Bovenaan