wie is er bij de bevalling?

Hallo meiden..

misschien een gekke vraag maar weten jullie al wie er bij je bevalling aanwezig zal zijn ... de meeste doen het samen met hun man maar sommige hebben ook kinderen... hoe is de planning daar mee?

toevallig heb ik twee kinderen en op de dag dat ik ga bevallen blijven die bij mijn moeder.. maar de jongste van 9 jaar wilde eigelijk wel meteen aanwezig zijn in het ziekenhuis als het geboren is.. nou beval ik met een keizersnee dus is dat niet mogelijk..
vervolgens kreeg ik in eens tehoren van mijn schoonma dat ze ook wel in het ziekenhuis wil wachten tot het geboren is...:S nou daar was ik dus helemaal niet blij mee toen ik dat hoorde... de bevalling is iets dat ik gewoon met mijn man wil beleven en mijn eigen gezin daar na.. mijn schoonmoerder is een enorme schat maar ik moet der toch niet aan denken dat als ik bevallin ben en ik de uitslaap kamer in moet dat iedereen al die kleine heeft gezien of vast gehad voor dat ik der zelf bij kan zijn... ik barste daar na dus in hulen uit toen ze weg waren... ik heb wel tegen der gezegd dat ik dat helemaal niet op prijsgaat stellen als iedereen maar ongevraagd in het ziekenhuis gaat zitten wachten en dat ik ook even tijd wil met mijn eigen gezin...tja dat was misschien niet zo lief van mij maar ik ben door die opmerkingen wel weken in de stres geweest ik wil ook niemand voor het hoofd stoten snap je...
dus nu denk ik der eigenlijk over om de datum van mijn geplande keizersnee aan niemand te vertellen.. als je normaal beval dan weet je tenslotte ook niet wanneer dat gaat gebeuren en bel je na afloop je ouders optoch .. ?
maar ja dan ga ik weer twijfelen en ben ik bang dat ik mensen voor het hoofd ga stopten en dat is ook niet de bedoeling iedereen bedoel het tenslotten allemaal heel lief...
hoe gaan jullie dat doen...?
en heeft der iemand tips hoe ik dit het beste aankan pakken?
graag hoor ik jullie mening...

zo pfff dat lucht op!!!

liefs shirl.

hoi,
wel lastig idd maar het is jouw bevalling en de manier waarop je dat wilt doen moet iedereen respecteren hoor. zou danidd de datum niet bekend maken zo kunnen ze ook niet stiekem komen.

ik beval met mijn man en moeder erbij, mijn man houdt niet van bloed en werkt op mijn zenuwen (is de 4e keer dus weet hoe hij doet) en de kids vangt mijn zusje op.

zou het anders door manlief laten vertellen aan zijn moeder dat het iets van jullie is en dat jullie haar zo snel mogelijk bellen als het jullie uitkomt. vooral doen wat je zelf wilt

hoi,

Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen.
En ik heb nog 2 kinderen,en heb met me zus al geregeld,dat als het begint zij na mij thuis komt en oplet op de kids.
zodra ik bevallen ben, bellen we haar op en komt ze met de kids na het ziekenhuis..
Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan.en was goed gegaan.
Bij mijn bevalling is me vriend en me moeder...
Maar je moet inderdaad doen waar jij je goed bij voelt,en wie jij erbij wilt hebben.
ik wil ook graag de eerste uurtjes samen met mijn gezin zijn..

Leuk hé die (schoon)moeders.
Bij de eerste hadden we mijn moeder gebeld toen ik weeen had. Ze woon aan de overkant van de straat en is bijna de hele ochtend bij me gebleven. Aan de enen kant wel leuk aan de andere kant wilde ik ook even alleen zijn met mijn man. Toen de verloskundige naar het ziekenhuis wilde gaan, begon mijn moeder ook....ik ga even de hond uit laten en kom dan ook meteen !
uhmmm had ik niet duidelijk gezegt dat ik er niemand bij wilde hebben ????
De verloskundige voelde dat perfect aan en heeft mijn moeder afgewimpelt en gezegt dat ze thuis moest blijven.

Na een paar uurtjes ziekenhuis stond het grote moment voor de deur...de echte bevalling begon. Komt zo'n zuster even vertellen dat mijn moeder op de gang zit.
Nou ik had al een tijdje niks gezegt maar toen flipte ik toch.
Ze hebben haar weer afgewimpelt en ik heb een super bevalling gehad met mijn man, verloskundige en de assistent.
Na de bevalling en de "afwerking" was mijn moeder (en de peetoom en vriendin die ook heel toevallig in de buurt waren en op de gang zijn blijven wachten) van harte welkom.

Nu wil ik er ook weer zo min mogelijk mensen bij hebben.
Mijn moeder past op onze zoon. Gelukkig...dan kan ze niet naar het ziekenhuis komen.
Ik wil dat mijn zoontje al bij de eerste weeen weg gaat. Ik heb laaste veel pijn gehad door opstipatie en dat heeft hem geen goed gedaan om mama met pijn te zien. Hij ziet mama pas weer als de baby allang geboren is en ik opgeknapt ben zodat ik hem kan knuffelen.
Dus deze bevalling weer alleen mijn man, verloskundige en misschien een assistent...............of ........ ik twijfel erover op de peetante erbij te hebben. Niet voor de ondersteuning of zo, maar ik wil de bevallig filmen. Maar ik heb nog 10 weken om te beslissen of er iemand bij mag zijn.

Wat jou betreft............DOE WAT JIJ PRETTIG VIND !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
alles waar jij je niet prettig bij voeld belemmerd de bevalling. Toen mijn moeder in het ziekenhuis was heb ik even een terugval gehad met de weeen. Niet doen. De bevalling kan heel makkelijk verstoort raken.
Dan ben je maar even hard...maar hopelijk begrijpen ze dan wel dat ze niet welkom zijn op dat moment. Geen daarna gewoon je hormonen de schuld van je botheid ;-)
De datum niet vertellen wordt lastig. Meestal lekt zoiets uit.
Ik moet er ook niet aan denken dat ik terug op mijn kamer kom van een kiezersnee en dat de halve familie er al zit en de kleine al gezien heeft....bbbrrrr.

Nou veel succes

ik heb er ook geen ervaring, is mijn eerste, maar heb heel sterk de behoefte om dit alleen met mijn man te doen. Is iets van ons samen, samen gemaakt, samen op de wereld zetten. Nou weet ik dat mijn moeder dit niet leuk gaat vinden, ze wil er graag bij zijn, maar ja, ik kan niet alles voor iedereen doen om dat zij dit graag willen.....Op sommige momenten moet je gewoon doen wat je gevoel je zegt en waar je je t prettigst bij voelt.

ps. ik begrijp heel goed als mensen wel hun moeder of anderen erbij willen hebben hoor. als dat goed voelt, dan zeker doen.

weet je wat het nou is..
ik ben al twee keer bevallen de eerste keer was mijn moeder er bij dat was wel fijn de tweede keer mijn zus die alles heeft gefilmd..
maar nu word het een keizersnee... best pittig lijkt me
en ik heb gewoon zo iets dit is iets van ons samen en ik wil geen rekening houden met mensen om me heen ik weet dat ik heel zeneuwachig zal zijn en dan ga je misschien dingen zeggen die je niet moet zeggen en dat wil ik ook niet ik vind het al erg genoeg dat je na een keizersnee niet meteen je kind vast kan houden en alleen het id al dat die kamer vol zal zitten als ik terug kom daar krijg ik al spontaan weeen van hahaha brrrrrr...
echt ik heb er slapenloze nachten van !!!!

daarom ben ik ook heel blij met jullie mening!!

@jeanine..
kun je na gaan...dan ben jij nog duidelijk geweest tegen je moeder en dan zie je hoe dat is verlopen...ook al is het van onzeouders met alle goede bedoelingen! kan me voorstellen dat je dan in eens een terugval heb in de bevalling daar raak je gestrest van!! das dus ook mijn punt het id dat iedereen daar in die gang zit te wachten op die kleine en ik ergens alleen achterblijf in de uitslaap kamer en der daarna pas bij kan ... echt bah bah
dus ja dat ga gewoon niet gebeuren en daar moeten we dan ook maar over praten...en het zo goed mogelijk uitleggen... mijn moeder vangt onze jongens op dus daar hoef ik me ook geen zorgen over temaken gelukkig..
dit zijn dan weer dingen waar je eigelijk geen stres over moet hebben he...

maar goed ik hou jullie op de hoogte ;-)

thnx liefs shirl.

Mijn zoontje is ook ter wereld gekomen d.m.v een keizersnede. Wij hebben ervoor gekozen om tegen niemand de datum van de keizersnede te vertellen. Ik zat er gewoon echt niet op te wachten om mijn moeder en schoonmoeder na de geboorte van mijn zoon te zien. Nu was het gewoon heel intiem!

We hebben een halve dag gewacht om iedereen in te lichten. Lekker rustig. Dit ook doorgegeven aan de verpleegkundigen. Het is jouw feestje, niet die van je moeder of schoonmoeder.

Nu met nummer twee bel ik mijn moeder wanneer de weeen beginnen. Dit i.v.m. de opvang van mijn zoontje. Mijn schoonmoeder krijgt het zo laat mogelijk te horen. Zit echt niet op haar komst te wachten. Ze houdt er namelijk nogal bijzondere opvoed ideeen op na. Mijn zoontje laat ik daarom ook voor geen goud bij haar achter.

Mijn man en mijn moeder zijn bij de bevalling van mijn dochter aanwezig geweest. Ik vond het erg prettig om ook mijn moeder erbij tehebben. Ik heb een zeer hechte band met haar. Zij wist ook al wat het werd. We hebben de gyneacoloog met de 20 wkn echo gevraagd het op een briefje te schrijven en dat hebben we haar gegeven en zelf wisten we het dus niet. Zij heeft toen het grootste gedeelte van de kleding gekocht voor de kleine. Nu ben ik zwanger van de tweede en weet zij ook wat het wordt en wij niet. Nu zal ze er waarschijnlijk er niet bij zijn, omdat ze op mijn dochtertje zal passen. Mijn schoonouders paste bij de bevalling van mijn dochtertje op de kinderen van mijn man vanuit een vorig huwelijk. We hebben ze na de bevalling gelijk gebeld en gezegd dat ze wel even moesten wachten met komen tot ik gehecht en gewassen was en we zouden ze wel bellen wanneer wel te komen. Hier hebben ze niet naar geluisterd en zijn meteen gekomen, waardoor de verloskundige snel een deken over mij heen moest leggen en ik dus niet rustig met mijn stiefkinderen kon zitten en genieten van de geboorte. Ik lag alleen maar bang te wezen of alles wel goed bedekt was, want ik was nog naakt van onderen. Dit wil ik niet nog een keer en heb tegen mijn man gezegd dat hij ze pas mag bellen als ik weer aangekleed en schoon in bed lig. Jammer als iemand zich beledigd voelt, maar het is onze tijd en daar wil ik even van genieten. Ik vind dat ze dat moeten respecteren.

Ik zou het dus gewoon rustig uitleggen aan je schoonouders hoe jij het wilt en de reden waarom. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat jullie eerst even met jullie gezinnetje willen genieten. Hier zouden ze niet moeilijk over moeten doen. Doen ze dit wel dan moet je dat bij hun laten en het je niet aantrekken.

Liefs

Angie30

Terug
Bovenaan