wie is er met een te korte luteale fase toch zwanger geraakt

A

Anoniem

Guest
hoi ik ben miranda en wij zijn nu bijna een jaar bezig voor een tweede kindje en heb inmiddels clomid omdat ik zonder clomid helemaal geen eisprong heb en de kans nog minder is..........
nu ben ik erachter gekomen dat mijn ovulatie op dag 17/18 meestal is en dat ik dan maar een luteale fase heb van soms 10 dagen maar deze ronde waren het maar 8 dagen helaas!!!!
heb het ziekenhuis gebeld en ze kunnen nu niks voor me doen had al gezegd dat er vrouwen zijn die dit ook hadden en die kregen hier medicijnen voor zegt ze doodleuk hier is geen medicijn voor!!! dan valt me niks meer in..... ik moet nu twee maanden ovutesten gebruiken en tempen en dan weer terug naar de gyn ik heb haar al uitgelegd dat ik ovutesten gebruik en ook zie dat ze werken en dan mijn temp dan ook omhoog gaat maar vervolgens na zo'n 5/6 dagen alweer gaat dalen zegt ze dat is normaal! kan toch niet je temp moet toch hoog blijven als je zwanger wil worden/bent? ik wordt er zo moedeloos van ga nu ronde 12 in morgen weer beginnen met clomid en dan zien we wel weer verder.....
nou is mijn vraag zijn er meerdere vrouwen met dit probleem? en zijn jullie toch zwanger geraakt? of hebben jullie hulp gehad?

groetjes miranda

de laatste keer was mijn luteale fase ook ongeveer 10  of 11 dagen...
denk niet dat het iets is om je zorgen over te maken.
je kan door er erg mee bezig te zijn je lichaam ook een beetje in de war maken denk ik dan...
ben zelf toe aan ronde 2 voor 1e kindje.

hoi uma ik denk dat je daar wel eens gelijk in hebt er teveel mee beig zijn ik ben er ook teveel mee bezig wanneer mijn vruchtbare periode is en wanneer de eisprong komt etc. ik ga dat deze ronde proberen los te laten en gewoon ervan genieten en dan zien we wel.
jij hebt dus ook een fase van 10-11 dagen....
hopelijk ben je snel zwanger!
groetjes miranda

Hoi Miranda,

Dezelfde vraag had ik ook. Voor 5 maanden terug ben ik voor het eerst naar de gyn geweest aangezien we na een jaar proberen nog niet zwanger zijn. Hij begon meteen met follikelmetingen. Dit leek in eerste instantie goed. Na een maand bleek dat ik ook een tekorte luteale fase heb. Als ik het goed heb begrepen heeft dit tot nadeel dat er een tekorte periode progesteron wordt afgestoten. Progesteron zorgt ervoor dat het bevruchte eitje niet wordt afgestoten door je lichaam. Het is immers een lichaamsvreemd stofje. Wanneer je dus een te korte periode progesteron afscheid, wordt het bevruchte eitje al weer afgestoten voordat het zich kan innestelen. Ik heb ook clomid 100. Deze lijkt niet voldoende aan te slaan. Heb wel een eisprong van mezelf, maar ook een tekorte luteale fase. Clomid moet inderdaad deze fasen verschuiven, maar bij mij tevergeefs.  Wij hebben al wat onderzoeken gehad en gaan binnenkort nog weer opnieuw onderzoeken en wellicht IUI. Ben benieuwd of anderen nog op jouw vraag reageren, zo wordt het voor mij misschien ook nog wat duidelijker. Ik wens je heel veel succes.

Hi Miranda,
dat hoop ik voor jou natuurlijk ook! je hebt het over comid, wat is dat? heb ik nooit van gehoord.  

hoi bruir

jij weet er dus ook alles van als je een te korte luteale fase hebt! hoe lang is hij bij jou?
bij mij verschilt het wel eens de ene keer is hij 10 dagen en dan weer 12 en nu weer 8 maar ja net wat je zegt progestron is nodig he ook voor het eitje dan kan het zich goed innestelen ik ga komende ronde's proberen er minder mee bezig te zijn misschien helpt dat wel en anders in april weer terug naar de gyn. en dan krijg ik een hsg voor te kijken of mijn eileiders goed doorgankelijk zijn mar eigenlijk hoop ik dat ik zwanger raak maar elke maand lijkt zo lang te duren en ik ga gewoon genieten heb nog een zoontje rond lopen van bijna 2 handjes vol dus...... en jij waarschijnlijk iui is ook een heel traject he maar ik gun jou net zo goed een zwangerschap en ik weet als je iets heel graag wil dan lukt het niet dan heb ik aan den lijve ondervonden bij onze eerste en opeens ging de knop om en dacht ik stik maar ik zie het wel en twee maanden later was ik zwanger! ik blijf ook hoop houden en misschien volgende ronde een langere luteale fase! op welke dag zit jij nou in je cyclus? ik begin morgen weer met clomid 50 mg en heb hier de nodige bijwerkingen van helaas......

uma clomid is een middel wat je krijgt voorgeschreven door een gyneacoloog en is voor een goede eisprong te krijgen gelukkig heb jij dit nog niet nodig.....

groetjes miranda

Miranda26,

Ik dacht altijd dat het goed was als je twee fasen gelijk waren. Mijn luteale fase is tussen de 16 en 20 dagen, evenals mijn folliculaire fase (zo heet fase 1 toch?). Had eergister een follikelmeting, deze was voor het eerst waardeloos. Er waren allemaal kleine eitjes te zien. Zit nu op dag 13, maar normaal heb ik al een ei of zelfs twee van wel 18 mm. Zit momenteel dus even in een dipje en vraag me af of al die troep wel goed is voor mijn lijf. Had namelijk gelezen dat het cystengroei bevorderd, slijmvlies doet verminderen ofwel allemaal nadelen. Aankomende vrijdag weer een meting, volgende week waarschijnlijk bloedprikken voor de schildklier en evt. progesteron. Ik begrijp uit jouw verhaal dat jouw eerste kindje ook even op zich liet wachten of heb ik dat mis? Wij zijn nog voor de eerste bezig, dus mijn angst nooit zo'n kleintje te mogen dragen van mijzelf is toch wel groot. Ik hoop snel op goed nieuws, uiteraard ook voor jou.

Terug
Bovenaan