wie is er nog meer aan het "Ria Blommen"?

Hallo allemaal,

Naast SonjaBakkeren is er een nieuw werkwoord ontstaan volgens mij en dat is RiaBlommen. Ik hoor er zo veel moeders over en er is ook zoveel over haar te lezen op internet. Ik ben benieuwd wie van jullie ook haar methode gebruikt.
Ik heb sinds dinsdag het boek van haar in huis en ben voorzichtig begonnen om haar ritme aan te houden. Vooralsnog gaat het prima, Guusje (3,5 wk)slaapt erg veel, valt rustig in slaap in haar eigen bedje. Ik ben eigenlijk best tevreden.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee, wat gaat goed, wat kan beter en hoe probeer je dat op te lossen? Ik merk bijvoorbeeld dat ik helemaal niet aan de speeltijd toekom, omdat mevrouw na de fles meteen in slaap tettert. Ik ga dan maar d'r luier verschonen, dan wordt ze weer wakker, zodat ze met haar oogjes open in haar eigen bedje gaat liggen. Soms vraag ik me wel eens af of dit de bedoeling is, maar zolang Guusje niet protesteert zal het wel prima zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

liefs, Letty

Hej!
Ja, ik heb ook al via via de tip gehad over Ria Blom. Heb idd ook op internet gezocht en de boekentips gelezen. Ik wilde haar boek op zich wel aanschaffen, maar het opsturen ervan (Naar Zweden) kostte me net zoveel als het boek zelf, dus heb ik het er maar even bijgelaten. Ik heb de tips die op internet te vinden zijn zo'n beetje toegepast. Ook heb ik geen Pacco doek o.d. Wel een lekkere flanellen doek van H&M die ik strak om Linde heenwikkel als ze het nodig heeft. In het begin met de armpjes erbij in, nu hoeft dat niet meer, maar de beentjes nog wel. Het regelmatige ritme wist ik nog wel van de jongens, dus dat probeerde ik zo goed en zo kwaad als dat ging toe te passen. Ik ben blij dat de scholen weer zijn begonnen, want nu kan ik eigenlijk pas echt een ritme opbouwen met haar. In de vakantie hebben we zoveel bezoek gehad, iedereen kwam voor Linde, dus het liep wel eens wat anders.... Toch merkte ik met kleine veranderingen al dat ze daar baat bij had. Ze is lang niet zo onrustig meer als in het begin. Ik leg haar ook wakker in bed bijv. ze kwebbelt dan op haar manier en valt zo op haar gemak in slaap. Dat was echt een eye-opener. Niet meer uren op de arm.... groetjes Pippi

Nooit van gehoord! interessant Ga ook effe googlen! haha!
Het is elke keer weer ff zoeken welk ritme bij je kindje het beste past. Onze kleine meid van 11 wkn leg ik bij de eerste tekenen van vermoeidheid (begint te pruttelen), direct in dr bedje, opdr zij en met dr knuffelpop tussen dr armpjes, speentje in r mondje en 9 van de 10 keer slaapt ze dan al voor ik de kamer uit ben! Heerlijk wat een rust en weer meer tijd voor mn dochtertje van 21 mnd!

Liefs L81

Hoihoi,

Wij hadden het boekje van Ria Blom als kraamcadeau gekregen. Ik heb het in de eerste weken eens doorgelezen.
Ik ben er niet bewust mee aan de gang gegaan, maar we merken wel dat het voor Evy goed werkt.
We halen haar steeds rond dezelfde tijd op, dan krijgt ze een schone luier om en de fles. Dan even bij ons op schoot zodat ze lekker kan nieuwsgieren en dan in de box om te spelen. Ik merk meestal aan de geluiden die ik dan hoor of ze moe wordt. Dan gaat ze wakker haar bedje of de bak van de kinderwagen in. Ze kan dan af en toe wil even protesteren, maar ze ligt meestal binnen 10 minuten heerlijk te slapen.
Als ze tussendoor wakker wordt, omdat ze gepoept heeft of we ergens heen moeten, dan merk je meteen dat ze uit het ritme is en huilt ze sneller.
Ze huilt normaal eigenlijk bijna nooit; en als ze huilt is er dus ook echt wat met haar aan de hand.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hoi,

Ik heb het boek niet, heb het ook niet gelezen, maar heb inderdaad ook wat zitten googlen en lezen op internet.
Ik probeer wel enigszins een ritme aan te houden voor Tijn, maar ik merk dat hij niet echt zo'n strak 'schema 'nodig heeft, hij doet het goed gewoon.
Voordat ik bevallen was, had ik al wel tegen mijn man gezegd dat als het nodig zou zijn ik zou gaan inbakeren, en het boek zou kopen. Achteraf had ik dat gewoon namelijk bij mijn dochter (2,5jaar) moeten doen! Zij was superonrustig namelijk! Maar bij Tijn is het niet nodig.

Terug
Bovenaan