Wie is er nog meer bang dat je kind in iets stikt? Broodkorst of koek?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje 61/2 maand  lust werkelijk alles, maakt niet uit wat ik voorzet hij eet het op!
Ook op het kdv is hij een goeie eter en fruit, sap en brood het gaat er allemaal in!
Hij zit al een maand goed zelf en ook op het kdv zit hij om de tafel in een kinderstoel.
Zelfs daar kijkt hij het brood van de bordjes af bij de andere kinderen.

Thuis krijgt hij ook regelmatig fruit en groente maar ook dierenkoekjes of 2de liga en broodkorstjes.

Alleen is hij soms zo gulzig dan neemt hij een hap van zijn brood en met zijn onderste twee tandjes en zijn handjes trekt hij er een stukkie van af.
Ik zit er altijd boven op ook met koekjes omdat ik als de dood ben dat er iets blijft hangen!

Bijde dierenkoekjes van Bambix was dat helemaal erg want die kruimelen niet zo erg. Dus ben alweer overgegaan op 2 de liga omdat die makkelijker verkruimeld in zijn mondje..

Zijn er meer ouders die dit hebben of een tip hebben?!?

Bedankt

Jacomien
mama van Kylian 09-09-2007

Hi,

Ik vond dit ookal erg eng!!!
Maar het is hier altijd nog goed gegaan (tom is nu 13,5 maand)

Die dierenkoekjes van de bambix, vond ik zelf niet zo'n succes, ze brokkelen niet zo snel af in de mond.

Ik ben begonnen met liga 2, en rijstenwafeltjes... (let wel op rijstenwafeltjes kan lijden tot verstopping! dus niet meer dan 2 op een dag)

Verder gaf ik hem kleinere stukjes in het vuistje, en niet een hele liga...
Of ik vervrommelde de rijstenwafeltjes en legde die voor hem neer, hij vond het geweldig om het tussen zijn vingertjes te friemelen :)

Het is gewoon een beetje uitproberen, zowel voor jou als voor je kindje..

NENS

Hi,

Die dierenkoekjes van de bambix, vond ik zelf niet zo'n succes, ze brokkelen niet zo snel af in de mond.

Ik ben begonnen met liga 2, en rijstenwafeltjes... (let wel op rijstenwafeltjes kan lijden tot verstopping! dus niet meer dan 2 op een dag)

Of ik vervrommelde de rijstenwafeltjes en legde die voor hem neer, hij vond het geweldig om het tussen zijn vingertjes te friemelen :)

NENS

Hi,

NENS

hoi hoi

ik vond het ook best eng hoor maar ik heb wel gemerkt dat als het een beetje blijft hangen steijn dan wel zo hoest dat het er weer uit komt en dan een beetje drinken en dan is het weer goed ik blijf altijd wel in de buurt

ik denk altijd maar er zijn zoveel kinderen mee groot geworden en in het ziekenhuis hebben ze mij verteld dat je niet zomaar kan stikken dan moet er egt wel iets goed fout gaan

succes ermee

grtz sjaan mv steijn 05-07-07

hoi hoi

mijn zoontje is nu bijna 16 maanden en ik vind het nog steeds eng..
hij lust echt alles en is afentoe zo hebberig dat die zo alles in z'n mondje propt..
en blijf maar bang dat die stikt:s
hij krijgt rond een uurtje of 4 in de middag altijd een paar chipies eerst deed ik hem in z'n loopstoeltje en een paar op het b;ad zodat die zelf kon pakken nou niet meer dus ik geef nu 1 voor 1 omdat hij te hebberig is en lijkt net alsof die in jaren niet gegeten heeft en is die zooooooooooo druk en ik ben gewoon doodsbang dat die stikt en nu gaat het goed ik gebruikt wel chips die in z'n mondje al smelten en koekjes ook hij krijgt altijd lange vingers van mij en dat gaat perfect...
het is gelukkig altijd goed gegaan:D

groetjes monique

Hoi hoi,

Onze dochter is nu 7,5 mnd en mag dus al veel hebben maar vind het doodeng.  Heb haar al 2 keer bijna zien stikken in een stukje Liga brrrr. Nu mag ze dus brood hebben maar dat durven we haar niet te geven.

Morgen beginnen ze ermee op het kinderdagverblijf (meer ervaring en cursus EHBO en reanimatie) en als dat goed gaat, krijgt ze het thuis ook.

Wat we haar wel elke dag geven is een crackotte (geen idee hoe je het schrijft) maar ze vind het heerlijk en dat wordt meteen zacht in haar mondje.
We breken dan eentje in de lange weg zodat ze lang stukje heeft dat ze ook goed kan vasthouden. Niks dure liga waar ze zich in verslikt meer.

Het zal idd wel goedkomen allemaal voor we het weten eten ze alles wat los en vast zit. Maar toch brrrrrrrrrrrr

Terug
Bovenaan