wie is er nog meer naar de huisarts gegaan omdat het niet wil lukken? wat moet ik verwachten?

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik ben 30 jaar heb een dochter van net 2 daar was ik de tweede keer van zwanger, eignelijk ongepland, maar zeer welkom nu zijn we inmiddels al een jaartje bezig voor ons tweede kindje, maar dat wil dus niet echt vlotten, ben erg onr ongesteld en voor mijn zwangerschap kon er de klok op gelijk zetten dat het om de 28dgn kwam, en nu kan dat niet meer,  de nageboorte van onze dochter  is met hand verwijdert en heb sindsdien idee dat het anders is geworden. Ovulatietesten werken niet, kost handen vol met geld en werkt niet bij ons, dat is erg frustrerend, dus nu maar besloten om naar huisarts te gaan, nu is mijn vraag wie gaat er ook naar huisarts of is er al geweest, ik heb dus totaal geen idee wat me te wachten staat.

Gr Wendy hopelijk nog dit jaar zwanger

Hallo Amber,

Balen zeg dat het nu wat langer duurt.

Ik ben 33 jaar en inmiddels 14 maanden bezig voor ons 1e kindje. Wij zijn in januari naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis.

Bij het 1e bezoekje aan de gynaecoloog heb ik een inwendige echo gehad en werden er een aantal vragen gesteld. Vervolgens had ik 2 afspraken om bloed te laten prikken om te kijken of ik een eisprong had en ze had gelijk een uitstrijkje gemaakt. Mijn vriend heeft een afspraak moeten maken om z'n sperma  in te leveren.

Dit alles was bij de 1e afspraak gepland en de afspraak erna hadden we alle uitslagen al. Dat ging dus supersnel. Nu ben ik alweer 2 maanden verder en eigenlijk weten we alleen dat het sperma van m'n vriend niet goed is, alleen maar traag. En nu moet hij weer naar de gynaecoloog en duurt het allemaal ontzettend lang. Iedere keer moet je weer 1 a 2 maanden wachten voordat je weer terecht kan.

Ik ga binnenkort even vragen of het allemaal wat sneller kan, want de tijd dat ze onderzoek bij m'n vriend doen, hadden ze bij mij ook weer e.e..a kunnen doen denk ik dan. Maar goed, ik denk dat de meesten het een langdurig proces vinden en dat iedereen het te lang vind duren.

he hallo

ik ben 28 en ronde 13 van 1 kindje. wij hebben al alle onderzoeken gehad. inwendige echoÅ› 2 zaadonderzoeken. verschillende x bloedprikken. ei metting, samenlevingstest. alles hebben wij in 2 maanden afgerond. liep bijna wekelijks naar het ziekenhuis en dit komt omdat ik een keus had want bij ons ziekh. is het altijd er druk ( tilburg) dus ben verschillende ziekh gaan bellen in omstreek en heb gekozen voor het ziekenhuis waar ik het eerst terecht kom. als ik hier zou gaan zou ik nog niet eens zijn geholpen, pas 11 maart 1 afspraak en nu heb ik alles al gehad. tip dus. gelukkig is bij ons alles goed.
nu heb ik het een beetje los gelaten en alleen geklust als we er zin in hadden. afgelopen vrij av had ik bij het plassen een beetje rose bloedverlies en ben gaan naar de site gegaan van predictor en het gaf aan dat vrij mijn innstellingdag zou zijn.ik hoop het zo dat het nu eindelijk raak is. ik heb altijd een nette cyclus en nooit tussentijds bl verlies. 9 maart is mijn nod. nog even wachten dus

succes liefs kim

Hoi Kim

|ik hoop voor je dat het deze keer raak is, ik zal voor je duimen.

ik ben inmiddels bij huisarts geweest en ik kan 26maart naar gyn. Dus voor mij nog effe afwachten. Wel spannend, maar ben wel al blij dat ik er naartoe kan.

Gr Wendy

Hoi Wendy,
Vorig jaar mei ben ik gestopt met de pil (als ik me goed herinner dus ongeveer in dezelfde tijd als jij?!) en sindsdien erg onr. ongesteld. Afgelopen januari ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij direct doorgestuurd naar de gyn. Daar kon ik 2 weken later al terecht...erg snel dus! Toen direct een inwendige echo gehad en 2 dagen later weer. Dit omdat ik mijn eisprong bijna zou hebben (wat een geluk dat ik daar achterkwam, direct dus fanatiek geklust!) Mijn man moest ook zijn sperma inleveren en gelukkig bleek dat dit helemaal goed was. Inmiddels ben ik ca. 1,5 maand verder een hele hoop inwendige echo's verder en vandaag heb ik dan een HSG test gehad. Hierbij spuiten ze contrastvloeistof in je baarmoeder en kijken ze of je eileiders goed open zijn. Volgens de dokter die dit deed zag het er allemaal redelijk goed uit (eentje is een klein beetje dicht, maar niet heel erg waarschijnlijk).
Volgende week weer naar de gyn. en dan horen we wat verder het behandelplan zal zijn.
Om een lang verhaal even samen te vatten: Ik kon overal redelijk snel terecht en heb goede ervaringen. Ook de HSG was helemaal niet eng en pijnlijk. Hopelijk tref je een goede gyn. die je alles duidelijk uitlegt.

Succes!

He Meiden,
Ik ben Vanja 28 jaar (volgende maand al weer 29) mijn vriend en ik zijn nu sinds februari 2008 bezig dus ook hier is het jaar alweer voorbij.
eind december zijn wij allebei naar de huisarts geweest waarbij ik gelijk een doorverwijzing kreeg naar het ziekenhuis ook hier konden wij twee maanden later al terecht mijn vriend kreeg van zijn huisarts een potje mee zodat hij het alvast kon inleveren dus wij konden deze uitslag gelijk mee nemen naar de gynaecoloog.
Zij vond alleen dat we een beetje snel waren door verwezen.
Onder tussen hebben wij ook de eerst onderzoeken achter de rug.
bij mij was tot nu toe alles goed, heb meerder inwendige echo's gehad (die me alles mee vielen). Daar bij is me ook verteld dat ik een goede eisprong hebt wat erg geruststellend was bij mij. Ons samenleving onderzoek was ook helemaal goed gelukkig (hier was ik wel bang voor) omdat mijn vriend zijn zaad de eerste keer niet goed was.
Ook waren mijn bloed onderzoeken goed.
Tot zo ver zijn alle onderzoeken in 3 weken gedaan. (wat ik erg snel vond gaan). Dus ergens vind ik het ook wel lekker dat we nu pas weer 6 april moeten de week daarvoor moet mijn vriend het nog een keer inleveren. en tussen de eerste en de tweede keer moeten 10 weken zitten vandaar dat we nu even rust hebben.
Ik heb ook een hele fijne gynaecoloog (een vrouw) waarmee ik ook nog ene telefonische afspraak heb gehad waarin ze allee vervolg mogelijkheden heeft toegelicht.
Deze gaan wij die 6 april nog een keer bespreken en zij gaat dan bepalen hoe verder afhankelijk van de kwaliteit van het zaad.

In het afgelopen jaar hebben wij ook echt van alles geprobeerd van temperaturen, ovu-testen en extra vitamines en ik ook wat homeopathische middeltjes voor een onregelmatige cyclus.
Ik doe nu nog steeds af en toe temperaturen geeft echt veel duidelijkheid.

Wat mij toch ook wel erg helpt is dat ik het op mijn   werk aan een paar mensen hebt verteld en aan een aantal goede vriendinnen en die geven me af en toe weer echt de steun die ik nodig hebt.
Hebben jullie het verteld en hebben jullie het aan je baas verteld?
Mijn baas nam het echt heel goed op en vind het tot nu toe geen enkel probleem als ik op het laatste moment vertel dat ik de dach daarna weer moet. heel fijn dus.

Heel veel sterkte en ik ben benieuwd hoe het verder gaan lopen dit jaar.

Kus Vanja

Terug
Bovenaan