wie is er nu ongeveer een jaar bezig??

A

Anoniem

Guest
Ben benieuwd wie er allemaal nog meer ongeveer een jaar bezig is en of jullie inmiddels naar de huisarts en gyn zijn geweest enz. En hoe jullie er tegenover staan dat je een jaar bezig bent.....??? Ik zit zelf nu in ronde 12 en heb inmiddels al diverse onderzoekjes gedaan, waaruit gelukkig nog niks niks naar voren is gekomen. Nog een paar onderzoeken en dan is het hopelijk helemaal duidelijk. Maar af en toe ben ik erg onzeker en kan ik niet meer positief denken; in mijn omgeving is iedereen binnen no-time zwanger, dat helpt ook niet echt..... Hoe zit dat bij jullie?

Gr. kim,
27, ronde 12, 1e kindje

Hoi
Jouw verhaal had de mijne kunnen zijn. Ik ben vanaf augustus 04 bezig en in januari (dus al wel vrij snel zwanger) kreeg ik met 6wk een mk. Ik had daarna steeds een naar gevoel onder in me buik en tijdens een bezoek aan de gyn stelde deze onderzoeken voor. Bij ons is daar ook nog niks uit voortgekomen. Vorige maand HSG gehad en het schijnt dat je dan wel sneller zwanger kunt worden. Maar ik heb al een heel andere houding  aangenomen wat zwanger worden betreft. Het zo nodig moeten is eraf, daar kwel je jezelf alleen maar mee. Heb wel zo mijn emotionele momenten natuurlijk en denk dan ook; iedereen heeft kinderen, wordt zomaar zwanger.....

Maar hee, kom op, het schijnt dat een jaar heel normaal is hoor. Dus laten we maar gewoon positief blijven ok???

liefs Costa

Hoi Kim,

Wij zijn ook vanaf juli 2004 bezig om zwanger te worden, ben er nog steeds relaxed onder, heb mijzelf   vanaf het begin voorgenomen dat het wel eens een jaar of anderhalf jaar zou kunnen duren, mijn leeftijd hierin meegenomen 33 jaar, nog geen eerdere zwangerschappen hiervoor, dus nog bezig voor het eerste kindje.
Het feit dat we vooraf zoiets hadden dat het wel een tijdje kon gaan duren, zorgt er voor dat wij beiden echt nog niet in de stress zitten, wel teleurstelling als de rode duivels zich weer melden, maar ook niet meer dan dat.
We zijn ons overigens wel nu laten onderzoeken, omdat ik voor een andere reden toch naar de gyn moest, hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om daar gelijk ook op in te gaan. Maar dat is nog in de beginfase, ik heb nu 2 keer bloed laten prikken en mijn man moet nog zijn sperma laten onderzoeken, dan moeten we 13 oktober daar weer heen voor de eerste uitslagen en dan zien we wel weer verder.

Neem de tijd, gun jezelf de tijd, leg jullie zelf niet teveel druk op dat het gelijk of binnen kort tijd moet gebeuren, dat zou ik willen adviseren, al geloof ik best dat dat niet altijd makkelijk is.

Ik ben er van overtuigd dat het allemaal wel goed komt, dat ik heus wel zwanger zal raken, misschien spontaan, misschien via de mmm, dat zal blijken. Maar als het dan echt helemaal niet zal lukken, dan is het moeilijk en dan moet ik het een plekje gaan geven, maar mijn geluk met mijn man komt dan gewoon niet in het gedring. een kindje, we willen het beiden erg graag, maar het is een otegevoegd geluk, want gelukkig ben ik nu al samen met mijn man.

Maar het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, dat begrijp ik.

Groetjes Alice

Hallo meiden,

Ik ben nog geen jaar bezig maar herken jullie verhalen wel erg. Dit is nu ronde 9 en iedere maand is het een telleurstelling. En wanneer ga je dan de medische molen in? En wil je dat wel? Stel dat er uit komt dat het niet mogelijk is? Dan word ik echt gek geloof ik! Om me heen raken vriendinnen en collega's in één keer zwanger en van het hele groepje ben ik nu de enige die nog niet zwanger is geraakt. Jullie hebben wel al onderzoeken gedaan, welke onderzoeken zijn dat?

We blijven allemaal duimen en dit forum is heerlijk omdat je dan steun kan zoeken bij lotgenoten. Hopelijk lukt het snel bij jullie en wie weet zitten we over een paar maanden wel in het zwanger zijn forum
Billy

Terug
Bovenaan