Wie is er ook al zo lang bezig? Ik zit nu in ronde 22......

A

Anoniem

Guest
Hoi, vroeg me af of er hier nog meer stelletjes zijn die al langere tijd bezig zijn met zwanger worden.... En of jullie al andere stappen hebben ondernomen dan alleen 'klussen'...

Ik zit dus in ronde 22, september 2004 laatste pilletje genomen...  Heb ovulatietesten geprobeerd, mijn mannetje is getest maar verder nog geen serieuze stappen ondernomen. Elke maand nemen we (en vooral ik) onszelf voor om het nog een maandje zelf te proberen.

Ben benieuwd... Groetjes stephanie

hoi stephanie...

ronde 22 dat is al een heel eind!!!!
wij zitten in ronde 13 , mijn NOD 28 juli !!!!
en dat vind ik al een end.
ik gebruik ovu testen,ik tempratuur en mijn vriend zaad is onderzocht en dat was "gelukkig" goed.
al het ik oktober/november nog niet raak is mochten wij terug komen,voor verdere onder-
zoeken bij mij....en dat zal ik ook cker doen(maar hoopelijk is dat niet nodig).

mag ik mischien vragen waarom je niet verder laat onderzoeken???
wat is je leeftijd? ik ben 26j....

succes ....

xxxtam80

Hai,

Ik dacht dat wij al lang aan het klussen waren. Ik ben vorig jaar juni gestopt met de pil. Ik zit er ook aan te denken om verder te gaan, maar durf nog niet zo goed. Ook ik heb al getempt en ben met ovulatietesten bezig geweest, helaas heeft het nog weinig zin gehad. Net wweer ongi geworden.

liefs wies

hoi
wij zijn ook al weer een tijdje bezig.
ben vanaf maart 2005 gestopt met de pil en daarna begonnen zeg maar.
iedere keer neem ik mezelf voor om nu maar eens naar de dokter te gaan maar doe het niet omdat ik en me ventje nu nog zoiets hebben van laten we het nog maar ff zelf proberen.
ken mensen in me omgeving waarbij het ook erg lang geduurd heeft ong. 4 jaar of zo en ook gewoon op eigen "kracht" zwanger geworden zijn en nu zelfs meerdere kinderen hebben.
maar het blijft wel lastig want iedere maand weer hoop ik wel van zou het nu eindelijk waar zijn?
maar ja we blijven proberen

Iedereen veel succes

groetjes paulineke

he meiden,

vervelend he?  ook wij zijn gestopt in maart 2005. Toen wij de beslissing genomen hebben ben ik naar de dokter gegaan voor advies, mijn moeder heeft namelijk voor mij een meisje gebaard met een open ruggetje. ze heeft het niet overleefd maar ik was bang dat het erfelijk zou zijn.
Dit was toendertijd onderzocht en gelukkig bleek dit een toevalstreffer geweest te zijn en niet de erfelijke variant.
ik aan het foliumzuur (zoals de meesten waarschijnlijk)
de dokter zei dat als het na een half jaar niet gelukt was, ik terug moest komen.
mijn eerste 4 cyclussen duurde gemiddeld 50 dagen dus dat half jaar werd uitgesteld naar een jaar. maar in februari 2006 zijn we naar spanje geemigreerd. nu zijn we dus nog wel bezig op eigen kracht. deze maand hebben we voor het eerst ovulatietesten gedaan en maandag is mijn nod. mocht het niet raak zijn en volgende maand ook niet, dan wil ik naar de dokter hier in spanje. ben wel benieuwd wat hun reactie is, hopelijk niet nog een jaar "aankijken".
Ik vind het wel lastig voor mijn vriend, zou het vreselijk vinden voor hem als zijn zaadjes niet goed zijn. dan heb ik liever dat het aan mij ligt eigenlijk.

maar goed, eerst maandag maar eens afwachten, zoals gewoonlijk, afwachten haha.

groetjes esther.

Hoi Stefhanie,

misschien een hele schrale troost maar wij zijn precies vier jaar bezig geweest om zwanger te raken. We zijn er nooit echt heel erg mee bezig geweest, meer zoiets van we zien wel waar het schip strand.....Nu na de zomer vakantie waren we van plan om eens met een gynaecoloog te gaan praten over wat mogelijkheden aangezien ik toch alweer 33jr word en mijn man al wat ouder is en nu......ben ik alweer ruim 17 wkn zwanger, op de natuurlijke manier wel te verstaan.
Het blijkt wel weer dat sommige zaken zo z'n tijd nodig hebben en dat je niks kunt dwingen.

Ik hoop in ieder geval voor jou en de overige dames op dit forum dat het snel raak is, want het is heus een voorrecht om zwanger te kunnen/mogen zijn en het bij je te kunnen dragen.

Liefs Marinte

Hoi meiden,

Ik ga nu helaas ronde 23 in, de rode monsters zijn vanmiddag gearriveerd ...
Grote teleurstelling dacht deze keer (weer) echt dat het raak was  ben er ook weer veel te veel mee bezig geweest deze ronde, heb mezelf weer lekker voor de gek gehouden..

Ik heb ook ovu testen gedaan en (een poging tot) tempen, en ook de visjes van mijn mannetjes zijn goedgekeurd. Ik heb mezelf nog niet laten testen omdat ik (wij) het eerst nog een tijdje zelf wilde proberen. Dat tijdje is dus een hele tijd geworden. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het best een beetje eng vind om mezelf te laten onderzoeken... Om het onderzoeken zelf, en om de uitkomst. Ik zie mezelf echt niet aan de IVF of dergelijke praktijken, zou zo graag zien dat het op de natuurlijke wijze lukt!

We zijn gelukkig vroeg begonnen, ben in september 2004 gestopt met de pil toen was ik net 21, nu ben ik 23 dus we hebben nog wel eventjes (ookal wilde ik zo graag jong moeder worden... Naja, ben nu ook nog jong..).

Oh Marinte wat ben ik blij met jouw bemoedigende woorden! Natuurlijk kan er wel echt iets mis zijn bij ons waardoor het echt niet kan, maar de kans bestaat dat het gewoon heel moeilijk gaat, en het wat (heel wat) langer duurt bij de gemiddelde mens...

Ik ga nu weer beginnen met tempen, en over 2 maanden weer naar de dokter, wil toch wel weten of wij uberhaubt kinderen kunnen krijgen...

Oeps, sorry, wilde er geen heel boekwerk van maken ! Jullie ook allemaal heel veel succes, dat onze mannetjes maar snel raak mogen schieten

xxx stephanie

Hoi Ik zit nu in ronde 11, en heb in ronde 3 een miskraam gehad.
Voor mijn gevoel duurt het erg lang, vooral nu ik effe geproefd heb van het zwanger zijn.
Het blijkt wel dat zwanger worden niet te plannen is.
Ik ben bijna 28 jaar, en wou graag vroeg kinderen, maar ja ...

Succes allemaal,
liefs Bo

Terug
Bovenaan