Wie is er ook begonnen aan de eerste ronde clomid?

A

Anoniem

Guest
       Hallo allemaal,

Ik ben Karin en ben 24 jaar. Mijn vriend en ik proberen nu iets meer dan een jaar om zwanger te worden. Echter zonder resultaat.
We zijn een nu onder behandeling bij een gynaecoloog. Ik ben vorige week dinsdag begonnen met de eerse ronde clomid (100 mg). Gisteren ben ik voor een echo naar het ziekenhuis geweest, maar er was nog niet echt een eitje dat gegroeid was. Het was ook nog erg vroeg, dus morgen moet ik weer terug. Erg spannend allemaal. ik hoop natuurlijk dat het allemaal gaat lukken, maar  het is allemaal ook weer zo onzeker.

Ik heb wel last van bijwerkingen. Ik sta in de ochtend op met enorme hoofdpijn en ben af en toe licht in mijn hoofd. Herkennen jullie dit?

Wie is er nog meer net begonnen met clomid en wil daar graag over praten?

Hoi Karin,

Allereerst zal ik mij even voorstellen, mijn naam is Jane en ben 29 jaar.  Vorig jaar juli ben ik bevallen van mijn dochtertje. Toen heb ik ook in de mm gezeten en ben met de 3e ronde clomid zwanger geworden.
Op 8 mei heb ik mijn eerste afspraak in het ziekenhuis staan om  voor een 2e kindje te gaan. Ik hoop dat ik weer aan de clomid mag en snel zwanger word. De vorige keer had ik niet echt last van bijwerkingen,  alleen mijn humeur was af en toe om te schieten haha! Maar daar had mijn man meer last van dan ik.

Waarom heb jij clomid gekregen?  Zelf heb ik bijna geen eisprong en heb een cyclus van  +/- 35dg. Afgelopen ronde was voor het eerst 29 dg. Dit  had ik nog nooit gehad, maar geen eisprong. Dit kon ik zien aan mijn temp.
Wanneer moet je weer terug naar het ziekenhuis? Spannend hoor!

Liefs Jane  

Hoi Jane,

Wat fijn dat je een reactie hebt geplaatst. Ik heb clomid gekregen, omdat ik een erg onregelmatige cyclus heb.  Zo rond de 70 dagen en hij is een keer boven de 100 geweest.  Wij zijn nu meer dan een jaar bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje. Het is voor mij nu de eerste ronde met clomid.
Vanmorgen moet ik weer voor Follikel meting. Nog steeds niet echt een eitje dat gegroeid is. Toch weer een teleurstelling. Ik had me er eigenlijk toch wel een beetje op ingesteld dat het eitje sneller zou groeien, maar goed ik heb nog een paar dagen te gaan. Vrijdag moet ik weer terug om te kijken hoe groot het eitje dan is. Als het op dag 18 nog niet groot genoeg is moet ik weer  meer gaan slikken. Nog even geduld :S Dat wordt wel erg op de proef gesteld.  

Het is wel fijn dat je nu gelijk weer naar de gynaecoloog kan! 8 mei duurt nog eventjes, maar dan weet je in ieder geval dat er weer wat mee gedaan word. Weet je nu al dat je aan de clomid moet of nog niet ? Het is ook fijn om te weten dat de clomid de vorige keer goed aangeslagen is. Moest je toen ook iedere keer terug komen voor de Follikel meting?

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Wat balen dat er nog geen follikel gegroeid is. Op welke dag van je cyclus zit je nu? De vorige keer dat ik aan de clomid zat moest ik ook iedere keer naar het ziekenhuis voor de follikelmeting. Zo spannend wat er dan allemaal weer (niet) gegroeid is. Af en toe zou je een luikje in je buik willen hebben om te kijken hoe het er mee staat,haha. Ik dacht dat ik vanaf dag 11 of 12 de eertste echo's kreeg en rond dag 20 zat mijn eisprong.
De eerste ronde kreeg ik clomid 50mg, hierop groeide heel mooi een eitje. Deze was ook 22mm, maar is toen niet gesprongen. Dit  zagen ze aan mijn bloed . De keer daarop heb ik 100mg gekregen en ook voor het eerst een eisprong. Hier was ik toen zo blij mee, dan heb je tenminste de kans om zwanger te worden. Want zonder eisprong ook geen kans op een zwangerschap!! Dat vond/vind ik zo frustrerend!! Het gevoel dat je lijf je zo in de steek laat,bah.
Of ik aan de clomid mag weet ik nog niet, maar ik hoop niet dat ik weer al die testen krijg (samenlevingstest, zaad inleveren). Bij mij is het een hormonaal probleem, waardoor ik geen eisprong krijg. De gyn zei dat ik misschien wel eens een eisprong heb, maar dat is maar 2 keer per jaar ofzo.
Heb jij al testen gehad? En hebben hierdoor de oorzaak van jouw lange cyclus gevonden?

Liefs Jane

Dag karin en Jane.

Ikzelf ben nu niet bezig met zwanger worden, maar wilde wel vertellen van mijn Clomid-storie....
Na een Buitenbaarmoederlijkezwangerschap wilde het maar niet lukken om weer zwanger te worden..
Ik kreeg 5 Clomidkuren achter elkaar (5 maanden-cyclussen dus) met geen resultaat....
Toen moets mijn man voor controle maar de dokter was afwezig..... Toen besloot ik om de laatste 5 pilletjes nog in te nemen (weggooien vond ik zo zonde). Precies 2 jaar na de Bbz was ik zwanger. Bij onze 2 zijn we na 7 maanden weer bewust gaan proberen voor een 2de kindje, want ja stel dat het weer zo lang duurt!
Na 2 maanden was ik spontaan zwanger en nu zit er net geen 18 maanden tussen mijn dochters.

Clomid vond ik zelf vreselijk spul. Het maakte mij erg gevoelig voor alles en mijn man moest dan ook vreselijk op zijn tenen lopen..... Gelukkig was het steeds maar 5 dagen.... Hoofdpijn en licht in het hoofd ken ik ook wel een beetje maar alleen tijden het slikken van de pillen.....

Hopelijk zijn jullie ook snel zwanger! Veel succes.

Groetjes Juultje

Hai,

Ik ben Marieke, 32 jaar en heb een zoontje van 2,5. Ik had ook een hele onregelmatige cylcus ook weleens van 80 dagen. Na anderhalf jaar proberen zijn we naar de gyn gegaan en daar kreeg ik ook Clomid, 50 mg. Ik raakte meteen zwanger alleen kreeg ik na 8 weken een miskraam. Daarna raakte ik meteen spontaan zwanger.
Nu willen we graag een tweede kindje. Ik mocht meteen weer naar de gyn en kreeg weer 50 mg Clomid. Ik hoef niet steeds naar het ziekenhuis om metingen te doen omdat ze weten dat dit werkt.
Ik had nu afgelopen woensdag ongesteld moeten worden maar het is nog niet gekomen.
Ik wacht nog een poosje met testen..dus...wie weet.
Ik heb ook niet last van stemmings wisselingen.maar 50 mg is ook niet zoveel.
Gr van M

Hoi dames,

Karin hoe was het gisteren in het ziekenhuis? Is je eitje gegroeid? Ik hoop het voor je!!

Juultje, bedankt voor je positieve verhaal. Het is altijd fijn om te horen dat het ook allemaal goed kan gaan. Ik wens je veel geluk met je dochtertjes!

Marieke, wat spannend dat je overtijd bent!! En wat knap dat je nog niet getest hebt, heb je hier ook een reden voor? Ik had er allang een test tegenaan gegooid. Maar ik ben dan ook vrij nieuwsgierig. En wanneer ga je testen? Ik zal voor je duimen dat het positief is!!

Nou, van mij mag de week zo om zijn en dat het vrijdag is. Ik heb gewoon zin om naar het ziekenhuis te gaan. Dan kunnen we tenminste weer vooruit en gaat er iets gebeuren (hoop ik dan).

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend, nog ff lekker van de zon genieten.
Liefs Jane

Terug
Bovenaan