Wie is er ook via de medische molen zwanger geworden?

A

Anoniem

Guest
Wij zijn zelf drie jaar bezig geweest om zwanger te mogen raken. Er was van alles en nog wat mis maar het is toch uiteindelijk gelukt want wij hebben een pracht van een zoon. Maar omdat het grote inpact op mij en ons prive leven heeft gehad willen wij nog even wachten om opnieuw het hele gedoe weer in te stappen. Ik vroeg me af of er nog meer mama's zijn die veel moeite hebben moeten doen om zwanger te kunnen raken. En wachten jullie ook wat langer of niet. Ik heb het er nog vaak wel moeilijk mee, omdat ik zelf heel graag spontaan een echte liefdes baby zou willen krijgen, maar die kans zit er niet in dus wordt het een klinisch gebeuren en daar zie ik weer erg tegenop. Maar de drang naar nog en hummel is groot, dus hopelijk over 1 jaar melden wij ons weer in het ziekenhuis.

gr van Mariska en Zifjon 10 maanden

Hoi Mariska,

Ik "ken" jou nog van het andere forum (als zwanger worden langer duurt), ik schrijf niet zo heel vaak maar lees vooral mee. Hier ook een zwangerschap via de medische molen met als resultaat een prachtige dochter Noa. Bij ons zit het er op de natuurlijke weg zeer waarschijnlijk ook niet in bij een tweede, wij zien er ook best wel tegenop om weer opnieuw die medische molen in te moeten. Maar we hebben wel een wens voor een tweede, en willen hier niet heel erg lang mee wachten aangezien het misschien wel langer gaat duren. We hebben  wel besloten om eerst een paar maanden ervoor te gaan zonder de medische molen, ookal is de kans dan wel heel minimaal, maar puur voor het idee. En daarna gaan we pas weer naar het ziekenhuis.  

groetjes,

Hoi Mariska

Mij ken je toch ook nog wel, ook een oud gediende van het "als het wat langer duurt" forum?
Ik lees hier soms nog weleens stiekum mee om te kijken hoe het met jou gaat. Maar toen ik dit stukje las moest ik gewoon even reageren.

Wij hebben er 2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden van ons mooie  lieve meisje Tessa.
De hele medische reutemeteut hebben we  doorlopen, daarna 4x IUI (1x miskraam) en uiteindelijk 1x IVF, waaruit Tessa is ontstaan.
De reden waardoor het bij ons zo lang duurde was de slechte zaadkwaliteit van mijn man.

Tessa is op 18 Oktober 1 jaar geworden  en wij zijn dus rond die tijd gaan proberen om  SPONTAAN een broertje of een zusje voor Tessa te maken.
Tja....er zou er maar heel toevallig 1tje doorzwemmen (scheelt weer een hoop ellende in de MM) en dan tegen de tijd dat we weer naar het zh zouden gaan voor IVF dan kunnen we tenminste zeggen dat we het zelf geprobeerd hebben.

De reden waarom ik dus reageer op dit berichtje is.........een maand was ik een week overtijd en heb ik dus vet positief getest  .
Ik ben dus binnen 1 maand SPONTAAN zwanger geworden, dat geloof je toch niet.
Ik ben nu ongeveer 7 wkn zwanger en heb volgende week dinsdag mijn 1ste echo. Ik ben ongeveer 13 Juli uitgerekend.

Dus.....gewoon blijven oefenen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, ook bij jou kan het zomaar gebeuren.

groetjes Kruimel (mama van Tessa 18-10-07)

Hey meiden, wat leuk een berricht van jullie te lezen, Kruimel het is lang geleden dat ik wat van jou heb gehoort. Weet je dat Inge Flausmaus ook weer zwanger is van de tweede. Die MOEST snel beslissen toen die kleine meid nog maar een paar maanden oud was anders zou het niet meer kunnen. Ze was al in de vervroegde overgang en fsh hormoon was echt niet goed meer. Maar goed jij bent dus SPONTAAN zwanger geraakt. Jeet van harte gefeliciteerd echt geweldig,  een droom die is uitgekomen.

Ik mis de meiden van toen wel hoor, want ik heb vaak het gevoel dat andere niet begrijpen wat je doormaakt als het niet spontaan lukt. Als ik zwangere vrouwen zie dan blijft het soms nog moeilijk, stom is dat he! Voor mijn man heeft het grote gevolgen gehad want die wilden eerst geen kinderen toen we besloten van wel, duurde het zo lang met mm erbij, en daarna was Zifjon ook nog eens een hulbabay en heb ik tijdens mijn zwangershap meerdere keren in het ziekenhuis gelegen. Dus de zwangerschap en weken/maanden erna waren echtt geen roze wolk. Nu dat zifjon ouders is gaan we pas genieten, nu we graag een tweede willen wilt hij wachten tot dat Zifjon wat groter is.(2 jaar)  Terwijl ik zo iets heb van NU want hoe lang duurt het straks weer. Maar ja ik begrijp hem wel het zijn echt hele zware jaren geweest om zwanger te raken en daarna was het ook echt een hele zware start dus ik geniet maar eerst van Zifjon. Die wordt in januari al weer  1 jaar.

Nou jij ben in iedergeval het voorbeeld van al die verhalen die je wel een hoort dat het dus wel normaal kan gaan. Vaak zeggen ze dat het kan komen omdat je hormonen misschien anders zijn na een zwnagerschap. Ik ga het maar in iedergeval wel proberen. de gynecoloog adviseerde eerst 3 x zelf en dan alvast beginnen met clomid.
Dus we zullen het wel zien tegen die tijd.

groetjes en veel liefs van Mariska en Zifjon

Terug
Bovenaan