Wie is er ook ziek? (even zielig doen...)

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik moet even klagen hoor... ik ben al anderhalve week aan het sukkelen, en nu al sinds woensdag echt hóndsberoerd! Ik heb keelpijn, hoofdpijn, hoest 24/7, verstopte neus, snot komt uit m'n oren, verhoging, spierpijn, schor....
Da's een hele waslijst! Haha, ik had zelfs spierpijn in m'n buikspieren van het hoesten...

Wat ik trouwens wel heel leuk vind om te merken, is dat ik er echt van opknap als ik met m'n kleine meisje bezig ben, en als ze dan zo lief naar me lacht!

En wat ik ook bijzonder vind, is dat je als moeder eigenlijk helemaal niet meer ziek kúnt zijn. Je moet immers voor je kleine zorgen. Apart is dat... dat je toch ergens wel weer krachten vandaan kunt halen, om toch goed voor 'r te zorgen (en vervolgens als ze slaapt, volledig in te storten, maar goed.)

Zo, effe lekker geklaagd, hopelijk nu snel weer beter worden!

groet
Mandarijn

Ik ben een paar weken geleden ook zo ziek geweest. Het begon met griep en  3 dagen hoge koorts (40 graden) en daarna kreeg ik een zware luchtweginfectie en bijholteontsteking. Ik geef borstvoeding, maar moest toen antibioticum slikken, omdat ik tegen een longontsteking aan zat. Helaas mocht ik toen 5 dgn geen borstvoeding geven, dus heeft Finn tijdelijk flesvoeding gekregen. Ik ben wel blijven kolven om de productie op gang te houden. Dat was enorm vermoeidend; ik was doodziek, moest om de 3 uur kolven en daarnaast Finn een flesje geven. En dan had ik ook nog een peuter van 2,5 rondlopen die ook de griep had. Wat was ik blij toen ik weer opgeknapt was en borstvoeding mocht geven.

Beterschap!!

Hier nog eentje die ziekjes thuis zit. Een paar weken geleden had ik een paar dagen flink de griep te pakken, koorts, keelpijn, spierpijn. (vreselijk om Sophie te voeden met 39 graden koorts)  Na een aantal dagen voelde ik me weer aardig goed dus dacht dat ik beter was. Toch bleef ik heel moe en bleef last van mijn nek hebben.
Vorige week donderdagavond mis, weer verhoging en een enorme opgezette klier in mijn keel. Dus werk afgebeld en meegegaan met mijn ouders. (heerlijk als die weer even voor je kunnen zorgen) Sophie was ook mee dus dat was fijn.
Hele weekend wel min geweest, zooo moe. Vandaag toch de dokter gebeld. Het hoort allemaal nog bij het (griep) virus. Dus ik moet gewoon goed uitzieken.
Tja dat doen we dan maar.
Maar vind het wel lastig hoor met zo'n kleintje om je heen. Je kan gewoon niet ziek zijn als je een kindje hebt.
Beterschap meiden!

Liefs Suus

quote: suus29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2008 21:49:57'));

Je kan gewoon niet ziek zijn als je een kindje hebt.

Daar heb ik me ook zo over verbaasd, dat het zo anders is om nu ziek te zijn. Ik vond 't wel weer bijzonder om te merken dat ik toch op de een of andere manier mezelf bij elkaar wist te vegen om de kleine meid naar het KDV te kunnen brengen (daar konden ze twee dagen beter voor 'r zorgen dan ik kon...) Bij moeders komen krachten boven waarvan je niet wist dat je ze had!

Beterschap ook voor jullie.

Hoi meiden,

... ook ik voel me beroerd !!! Bij ons heeft het hele gezin de griep (gehad). Eerst begon onze peuter van 3, zeer waarschijnlijk heeft hij het ook meegebracht van het KDV. Daarna kwam mijn man ziek thuis uit zijn werk.  Meestal is  de vrouw in huis toch wel weer het sterke geslacht en blijft  die ellende mij bespaard. IK ben eigenlijk NOOIT ziek, maar als ik dan ziek ben.... Gatver, wat ben ik beroerd (geweest, maar nog niet in orde).
Maar dan kon het natuurlijk niet uitblijven  dat ook onze jongste telg van het gezin ook besmet blijkt. Zoooo TRIEST, dat kleine mannetje dat hoest, snottert en af en toe bijna stikt in het slijm. Gisteren zijn we  met hem naar de dokter geweest en hebben een slijmoplossend middeltje gekregen. Vandaag hebben we heel de dag samen geslapen. Lekker samen op bed gelegen en alleen  effe wakker voor het voeden.  
Maargoed, nu zit ik toch weer op om maaltijd te verzorgen voor mijn gezinnetje, want zoals al eerder vermeld, een moeder kan niet ziek zijn !!!!!

Liefs en sterkte allemaal,
Annette  

Terug
Bovenaan