wie is er zwanger geworden door iui met of zonder hormonen

allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

mischien kunnen jullie mij helpen met jullie ervaringen. mischien kan ik dan dan helder denken als ik weet hoeveel er met iui behandelingen zwanger zijn geworden. zonder of met hormonen.
alvast bedankt
dit is het verhaal wat ik op als zwanger worden lang duurt.heb gezet.


ik vraag me af wij zijn over gestapt van het EG naar het spaarne hoofddorp.
nu  heb ik in het EG al twee keer iui gehad in keer zonder iets te gebruiken.
de tweede keer met  pregnyl of zo iets (binnen  36 uur een eisprong). wat ik van me zelf ook heb een eisprong maar het schilt zo met pregnyl je hoeft niet zo vaak naar ziekhuis.
nu kreeg ik in het spaarne te horen dat ik nog een kijk opratie moest en me man loopt bij de urolog dat is bij het  EG nooit gedan.en dat we hoe dan ook met het hormonen moeten werken bij de iui behandelingen.  maar nu weet ik. dat ik een hele goede regelmatige cyclus   ik weet precies wanneer me eisprong en heb netjes twee eitjes zitten   dat zeiden ze in het eg ook.  dus  volgens mij heb je dan geen hormonen nodig als ik voor de rest oke ben toch? (mij man heeft slecht zaad).
nu vraag ik me af zou je die hormonen mogen weigeren en moeten ze je dan wel helpen met iui behandelingen zonder die homonen. ik hoop dat iemand me hier antwoordt op kon geven alvast bedankt groetjes davinia.
 
Zelf ben ik spontaan zwanger geworden, dus uit ervaring kan ik niet spreken. Maar ik zou eerst eens goed navragen met welk doel die hormonen gegeven worden; is dat inderdaad voor je ei-sprong, of misschien wel voor iets anders. Ik kan me voorstellen dat misschien hormonen nodig zijn bij de bevruchting zelf of bij de innesteling. Dan kun je ook met je behandelend gyneacoloog overleggen of ze inderdaad wel noodzakelijk zijn.
Heel veel succes in ieder geval en hopelijk wordt je vlot zwanger.
groetjes
greet
 

hoi,ik ben zwanger geworden mbv iui. bij mij was eigenlijk alles goed,mijn vriend heeft iets verminderde zaadkwaliteit en t wilde maar niet lukken (2,5 jaar)
ik heb ook een regelmatige cyclus. ik heb iui met chlomid tabletten gehad en inderdaad ook zo`n spuit pregnyl. en t was gelijk de 1e keer raak en ik ben nu bijna 3 maanden zwanger!!! ik denk dat je gewoon met je gyn moet overleggen wat jouw wensen zijn en waar jullie je t prettigst bij voelen,toch?!
succes! groetjes sabine
 
Hallo!

Ook ik ben zwanger geworden via een (gedeeltelijke) IUI behandeling met hormonen. De eerste twee behandelingen zijn mislukt en bij de derde behandeling heb ik wel hormonen gespoten voor de groei van de eitjes maar geen Pregnyl en inseminatie meer omdat ik toch "spontaan" zwanger ben geworden.

Ik moet eerlijk zeggen dat de gehele IUI me reuze is meegevallen, ik hikte er vooraf enorm tegenaan!

Succes!

Mariska
 
Terug
Bovenaan