wie is gewoon bevallen na een keizersnede?

A

Anoniem

Guest
HOI dames,

sinds mijn laatste zwangerschap ben ik niet meer op dit forum geweest
maar kheb een vraagje die wel eens door mijn hoofd spookt..

na hoeveel maandne mag ja na een keizersnede weer zwanger worden
en zijn er dames die na een keizersnede gewoon zijn bevallen?
en heo groot is de kans dat je na een keizersnede een verkleving hebt
zodat na de bevallign je placenta blijft kleven enzo met alle gevaar vandien...

ik heb 3 kids vaginaal gekregen
enm ijn 4e kwam ineens ruim twee weken vroeger
maar hij zat met mijn bips naar beneden
en na 35 uur gebroken vliezen besloten we voor een keizersnede
want een stuit bevalling kan ok problemen met zich mee bregen..

maar wie is ooit gewoon bevallen na een keizsersnede

alvast enorm bedankt voor jullie reacties!!
knuf kiki :)

ps   op zich hebben we voorlopig geen 5e in de planning
maar ik droomde dat ik zw was???? en had last van mijn maag gistgeren ;:S
kben na mijn laatste bevallign (13 mnd geleden) nog niet ongi geweest

Hoi Kiki,

Ik heb twee keer een keizersnede gehad omdat mijn bekken te nauw is, maar ken ook mensen die na een keizersnede gewoon zijn bevallen.
Volgens mijn gyneacoloog was het beter om het eerste half jaar na de keizersnede niet zwanger te raken. Bij de tweede zwangerschap heb ik verder geen complicaties gehad van de eerdere keizersnede en ben ik tot 36 weken gewoon bij de verloskundige onder controle geweest, daarna ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat ik daar moest bevallen. Eerst nog gekeken of het evt. vaginaal kon maar helaas zat dat er voor mij niet in. Maar ook geen probleem heb 2 gezonde kindjes en dara gaat het toch om.

groetjes MP

lieve bibie ik heb in noverber en keizersnee gehad helaas met een slechte afloop maar de geeoloog zei dat het het beste is om een half jaar te wachten van weegen je wond je mag wel gewoon bevallen naar een keizersnee maar je mag geen ween opwekers heben om dat het dan te snel gaat als het word opgewekt dat is nie goed voor de wond kan gevaarlijk zijn daarom maar ik ben nu weer bezeig om zwanger te worden ga nu mijn 2 maand in maar ik wil graag een keizersnee als het kan want je hoort van die rare verhaalen he groetjes jolanda

drankje wel mp
je hebt gelijk
tgaat om  de gezondheid van je kindjes
maar soms is het wel een eng idee zwanger na een keizersende
hebben  ze precies op dezelfde snee gesneden over er iiets onder of boven>?  

ana thx voor je info...
en wat was de slechte afloop? of praat je er liever nie over...
kwerd gelijk even onrustig bij het lezen ervan
wast uiteindelijk toch nog goed gekomen of nie... neej zeker met een sleche afloop
zucht... wat zul je het moeilijk gehad hebben...

knuf kiki

Hoi Kiki,

Ik heb bij de tweede zwangerschap helemaal geen complicaties gehad door de keizersnede, ook geen last van het litteken of iets in die richting.
Ze hebben de tweede keizersnee net naast het oude litteken gedaan, heb ik helemaal gaan last van gehad. Op dit moment gaan we voor een derde, en over complicaties tijdens de zwangerschap denk ik eigenlijk helemaal niet na, kan bij een gewone zwangerschap ook niet goed gaan. Heb in mijn familiekring meerdere mensen die zonder grote problemen 3 of 4 keizersnedes hebben gehad. En ach, er kan toch altijd van alles misgaan, het blijft elke keer weer een wondertje als allles gezond en goed geboren wordt.

groetjes MP

Mijn nichtje is 4 jaar geleden bevallen van een jongetje via keizersnede (stuitligging, 1e kindje, flinke baby). 16 weken geleden is zo op de ''normale'' manier bevallen van een dochtertje. ze is wel   48 uur  in touw geweest. En helaas bleef inderdaad de placenta zitten na de bevalling waardoor ze toch nog onder narcose moest.
Toch heeft ze deze bevalling als veel en veel minder traumatisch ervaren als de keizersnede en ze is apentrots dat ze het dit keer zelf heeft gedaan.
groeten Elke

Terug
Bovenaan