He meiden,
Wat leuk om telezen dat er meer meiden zwanger zijn van een tweeling.
Ik vond de eerste 12 weken zeker zwaarder dan in mijn vorige zwangerschap. Echt misselijk was ik niet, maar ik was moe, moe en moe. Eerst dacht ik dat dat kwam omdat ik een andere baan had t.o.v. mijn vorige zwangerschap en het feit dat er ook nog een peuter rond stapt. Maar bij de 8 weken echo zagen we al snel twee hummeltjes zitten. Ik ben zwanger geworden via ICSI en we hadden een dubbele terugplaatsing. We hadden dus zelf wel kunnen bedenken dat het er dan waarschijnlijk twee zouden zijn, maar er echt op hopen durfde ik niet. Ik was blij dat ze het op de 12 weken echo nog steeds goed deden, want ik was erg onzeker. Ik heb tussen mijn zwangerschappen in namelijk nog een miskraam gehad.
Ik voelde mijn dochter bewegen met 16 weken en ben benieuwd of ik de twee nu ook zo vlot voel of dat ze eerst tegen elkaars vruchtzakken schoppen ofzo. Ik werk in de zorg op de neurologie afdeling en het werken valt me al erg zwaar. Voor de nachtdiensten heb ik al bedankt, want dat trok ik niet en 8 uur per dag werken red ik ternauwernood. Mijn collega's zijn gelukkig erg begripvol en zetten me even op een stoel met wat fris om bij te komen!
Ryanne, wat voor werk doe jij?
En Karin, werk jij ook (je zal nu wel met verlof zijn)
En Anne, hoe is het als de hummeltjes er eenmaal zijn? Zit je al in een ritme? Geef je borstvoeding?
Groet,
Bianca