Wie is nog meer zwanger van een meerling?

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bianca en ik ben inmiddels ruim 12 weken zwanger van een tweeling. Daarnaast heb ik een dochter van bijna 2,5. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen met anderen die zwanger zijn van een meerling.
Groeit jullie buik bijvoorbeeld al en wanneer voelden jullie ze voor het eerst schoppen?

Tot horens,

Bianca  

Hoi Bianca,

Ik ben bijna een jaar geleden bevallen van een tweeling en weet dus wat het is om zwanger te zijn van een tweeling.
Luister goed naar je lichaam, het geeft zelf wel aan als het te zwaar wordt.
Zeer waarschijnlijk zal je buik heel snel dikker worden. Ik was 20 weken zwanger en mensen zeiden allemaal tegen mij: ach ja de laatste loodjes zijn altijd zwaar hé.
Ha ha ha, je moest hun gezichten eens hebben gezien als ik dan zei dat ik nog maar 20 weken zwanger was.
Probeer te genieten van alles, het gaat zo snel.
En na de bevalling, een jaar is zo voorbij hoor.

Ik wens je veel sterkte, plezier tijdens je zwangerschap en na de bevalling.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Hoi Patricia,

Ik neem aan dat dit je eerste zwangerschap was? Met hoeveel weken ben je gestopt met werken? Of werkte je niet? Met hoeveel weken ben je bevallen? Of heb je een keizersnee gehad? Heb je geprobeerd borstvoeding te geven? En zo ja, ging dat met twee hummeltjes?
Ik ben al moeder van een dochter van 2,5. Ik ben erg benieuwd hoe zij reageerd op 2 kleintjes en op veel minder aandacht. Ondanks dat ik al een bevalling heb meegemaakt en al een dochter op heb zien groeien tot een peuter, zit ik vol met vragen. Misschien kan je er een paar beantwoorden?

Groet,

Bianca

hoi bianca,

ik ben karin en ik ben ook zwanger van een tweeling al bijna 34 weken
ik denk dat ik voor het eerst leven voelde met zo ongeveer 16 weken en nu voel ik veel drukte in mijn buik je ziet mijn toch wel heel dikke buik echt bewegen als ze met zijn tweeen wakker zijn
dit zijn mijn eerste twee kinderen en ik vind de zwangerschap wel heel zwaar
volgens mijn gynaecoloog is het dan ook dubbel zo zwaaar en dat zal dan ook wel want ik heb geen vergelijkingsmateriaal hhahaha
maar goed nog niet zolang meer en dan mag ik ze vast houden en dat geeft moed
merk jij wel verschil in je zwangerschap?

groetgjes karin

Hoi Bianca en Karin,

Ik ben Ryanne en 29 weken zwanger van een tweeling. Bij de 20 weken echo zijn ze er pas achter gekomen dat het er 2 zijn! Het is mijn eerste zwangerschap, dus heb geen vergelijkingsmateriaal...... Maar vind het redelijk zwaar. Ik werk nu nog 60% op advies van de gyn en ben wel druk aan het aftellen tot aan mijn verlof.

In het begin groeide mijn buik niet zo hard, maar vanaf een week of 19 begon mijn buik echt te groeien. En nu groeit mijn buik met de dag......
Ik voelde leven zo rond 17 weken. Eerst wat gekriebel, al snel schopjes. Ook al heel vroeg last van maagzuur . Tja. Verder alles goed. Hoop zo nog even door te gaan!

Groetjes
Ryanne

Hallo allemaal!

Gefeliciteerd met jullie tweelingen zwangerschap!
Ik ben nog maar heel pril zwanger (5,5 weken) na de eerste IVF behandeling. Het is bij ons onduidelijk waarom wij niet op de normale manier zwanger raakte. Ondanks dit zijn er 2 vruchtjes bij me terug geplaatst, heeft te maken met de kwaliteit van de embryo's...
Natuurlijk zijn we er heel erg blij mee en het past eigenlijk ook wel bij ons, een tweeling. Over een paar weken hebben we de echo en dan zien we of ze allebei gebleven zijn. Zelf ga ik er wel van uit.
Hoe lang duurde het bij jullie dat jullie buik begon te groeien? En tot hoe lang zijn/willen jullie blijven werken? En, ik weet dat het voor mij nog erg vroeg is, maar welke kinderwagen hebben jullie?

Hoi,
ik ben 4 maanden geleden bevallen van een tweeling. Helemaal leuk!
Ik vond de tweelingzwangerschap wel zwaarder dan de vorige (3!) zwangerschappen. Maar wat was ik trots! En nog steeds! Iedere dag nog, kijk ik naar ze en denk ik: WAUW een tweeling!

Op het eind ben je gewoon topzwaar en raakt je evenwicht echt ontregeld. Speelgoed oprapen van de grond.....zakken ging nog wel......maar omhoog komen? Ben echt een keer naar voren gevallen :)

Ik vond het ook zo leuk als ze aan het bewegen waren. Wat een leven! Dan voelde je de ene echt nagolven, als de andere bewoog. Zo bijzonder.

Geniet meiden!
(kijk ook eens op hyves, twinmama. Ik kijk er regelmatig op, heel herkenbaar allemaal)
Anne

He meiden,
Wat leuk om telezen dat er meer meiden zwanger zijn van een tweeling.
Ik vond de eerste 12 weken zeker zwaarder dan in mijn vorige zwangerschap. Echt misselijk was ik niet, maar ik was moe, moe en moe. Eerst dacht ik dat dat kwam omdat ik een andere baan had t.o.v. mijn vorige zwangerschap en het feit dat er ook nog een peuter rond stapt. Maar bij de 8 weken echo zagen we al snel twee hummeltjes zitten. Ik ben zwanger geworden via ICSI en we hadden een dubbele terugplaatsing. We hadden dus zelf wel kunnen bedenken dat het er dan waarschijnlijk twee zouden zijn, maar er echt op hopen durfde ik niet. Ik was blij dat ze het op de 12 weken echo nog steeds goed deden, want ik was erg onzeker. Ik heb tussen mijn zwangerschappen in namelijk nog een miskraam gehad.
Ik voelde mijn dochter bewegen met 16 weken en ben benieuwd of ik de twee nu ook zo vlot voel of dat ze eerst tegen elkaars vruchtzakken schoppen ofzo. Ik werk in de zorg op de neurologie afdeling en het werken valt me al erg zwaar. Voor de nachtdiensten heb ik al bedankt, want dat trok ik niet en 8 uur per dag werken red ik ternauwernood. Mijn collega's zijn gelukkig erg begripvol en zetten me even op een stoel met wat fris om bij te komen!
Ryanne, wat voor werk doe jij?
En Karin, werk jij ook (je zal nu wel met verlof zijn)

En Anne, hoe is het als de hummeltjes er eenmaal zijn? Zit je al in een ritme? Geef je borstvoeding?

Groet,

Bianca

Terug
Bovenaan