Wie is of kent iemand die gelijk zwanger was na een miskraam

Hoi dames,

Mijn eerste zwangerschap eindigde in een mk na 8 wk. Twee weken erna voelde ik mijn eisprong en zijn we er gelijk voor gegaan. Gelijk zwanger maar wel een kindje met een aangeboren hartafwijking.

We gaan nu voor de tweede. Ik was zwanger maar na 5,5 wk is het weer mis gegaan. Twee weken erna voel ik me eisprong en zijn we weer gaan klussen. Jullie raden het al... Vandaag getest en zwanger.

Heel leuk maar ben wel nuchter. Heb zo iets van eerst zien. Ben vrij nuchter. Maar maak me een beetje zorgen dat dit kindje, als het blijft zitten, ook geboren zal worden met een hartafwijking.

Hoe is het bij jullie bekende gegaan? Kans op een aangeboren hartafwijking is 1%. Hebben wij gewoon dubbel pech?

Gr.

He Sonel,

GEFELICITEERD met je zwangerschap! Kan je niet echt helpen want ik ken niemand die meteen weer zwanger geraakt is, maar na mijn 2e mk zei de gyn dat er geen extra risico's waren als ik meteen weer zwanger zou worden. Misschien dat dat je een beetje gerust kan stellen?
Ben zelf nu 2e mnd na curettage weer zwanger geraakt, gisteren posi getest. Heel benieuwd of nu wel alles goed blijft gaan, maar we gaan ervanuit dat dat wel zo is. Positief blijven denken!

Veel suc6 en geniet van je zwangerschap, ondanks alle twijfels.

groetjes,
Dion

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd! Ik hoop dat het dit keer wel weer allemaal goed mag gaan, en dat jullie over 8 maanden weer een prachtig kindje in jullie armen hebben.

Mijn vriendin is na haar mk meteen weer zweanger geraakt. Ze heeft nu een prachtige gezonde zoon van bijna 4 jaar. Ik denk dat het bij jullie gewoon pech geweest is.

Na mijn eerste mk ben ik na 4 maanden weer zwanger geraakt, na mijn tweede mk na 6 maanden. Onze beide kinderen hebben epilepsie. (milde vorm van kinderepilepsie) Bij ons is al voordat we uberhaupt zwanger wilden worden erfelijkheidsonderzoek gedaan. Dit i.v.m. een erfelijke afwijking in de familie. Daar kwam GEEN verhoogde kans op epilepsie uit naar voren. Volgens de artsen was het ook niet erfelijk. Al denken ze daar nu ineens anders over. Wij hebben dus 2 keer pech gehad. Maar we zijn dolgelukkig met onze kinderen. Dat ze wat hebben maakt ons niks uit.

Fijne zwangerschap!

Groetjes, Cathy

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
4 weken na mijn 3e miskraam (dec 2006) had ik weer een positieve zwtest in mijn handen. Ben tot de 20e week doodsbang geweest dat de zwschap weer fout zou gaan of dat het kindje ziek zou zijn, maar ik heb een kerngezond meiske in mijn buik, voor zover ze dat nu kunnen zien natuurlijk.
Ik snap je angst heel erg goed, maar een aangeboren hartafwijking heeft niets met het moment van verwekking te maken, althans, dat gaat er bij niet in. Het is gewoon verdrietige pech dat jullie kindje dat heeft. Laat extra echo's maken, om je angst weg te nemen, zou mijn advies zijn.

liefs, Annette (30+3)

Hoi hoi,

Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Ben na de curretage ook meteen weer zwanger geworden en ben inmiddels 37 weken op weg.
Volgens de echo's is ons knulletje gezond en daar zijn we natuurlijk heel blij mee.
Ik heb natuurlijk geen verstand van hartafwijkingen maar ik kan me niet voorstellen dat bij jullie de kans nu groter is omdat je na een miskraam meteen weer zwanger bent geworden.
Ik neem aan dat jullie nu meer in de gaten worden gehouden omdat ze weten dat jullie een kindje met een hartafwijking hebben?
Ik denk dat de doktoren jullie beter kunnen voorlichten dan wij dus ik zou dat gewoon vragen als jullie op controle moeten komen.

Heel veel succes en probeer ook te genieten van je zwangerschap. Het gaat zo snel.....

Groetjes,
Maike

Hoi

Ik ben zonder ongi te worden na mijn miskraam in nov gelijk weer zwanger geraakt.Na een vlokkentest en uitgebreide echos lijkt het erop dat we een gezonde dochter gaan krijgen.Ook heb ik al een gezonde zoon en voor zijn zw ook al 2 mk gehad.
Ik denk dat jullie gewoon net als mij heel veel pech hebben met de mken.Probeer te genieten ook al lijkt het moeilijk.Wist je trouwens al tijdens de zw dat je kindje een hartafwijking had?Ik neem aan dat je recht hebt op meer echos i.v.m. het hartje en om je onzekerheid weg te nemen.

Lieve meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie reacties. Lief van jullie.
Ik ben wat nuchter. Had ook niet verwacht dat ik gelijk zwanger zou zijn. Hoewel.... ik had het kunnen weten van de vorige keer.
IK had geen kwaaltjes dus heb gedronken, gerookt, rauw vlees gegeten. Tja, we waren een weekend naar Frankrijk. Nou zeggen ze weer dat dat niet uitmaakt de eerste paar weken. Maar goed. Ben wat nuchter. Merk wel dat ik vandaag wat moeier was. Misschien had dat te maken omdat ik gister mn b vitamines vergeten was en vandaag wat later had ingenomen.

We staan extra onder controle bij deze zwangerschap. Bij de vorige keer kwamen we er achter tijdens een pretecho.

Nogmaals bedankt voor de reacties

Terug
Bovenaan