Wie is ook zwanger van de eerste?

Ellenw30

New member
Hoi allemaal,

Hoop dat het hier ook snel een gezellige drukke boel gaat worden:)
Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en ik vind het zo spannend en eng! Wie is ook zwanger van de eerste?
Het lijkt mij erg fijn om ervaringen uit te wisselen.

Groetjes
 
hoi gefeliciteeerd!
ik ben nu ook voor de eerste keer zwanger en ik vind het allemaal spannend en eng alles door elkaar : )
voor ons is het ook zo speciaal want we waren al bijna 5 jaar bezig en nu zijn we zover dus hopen dat we in februari ons wondertje in onze armen mogen nemen!
 
Voor ons is het de vierde als alles goed gaat. We hebben 3 prachtige dochters binnen 3 jaar gekregen. En daarna twee miskramen. Het wordt steeds spannender zo en hoe meer gezonde kinderen je hebt hoe spannender het ook wordt of het kindje weer gezond is. Tenminste dat is mijn ervaring. Wij hebben volgende week al de eerste echo. Tel de dagen af en hoop zo op 1 kloppend hartje.
Groetjes,
Anne
 
Ja ik denk dat het inderdaad bij elke zwangerschap weer spannend is. Maar dan weet je misschien wel hoe je lijf reageert? Ik voel nog niet heel erg veel, af en toe wat misselijk, erg moe en bijna niet slapen s nachts en mijn borsten zijn wat groter. Ik zit nu in de 5e week. Wat ik vooral zo lastig vind is dat ik zo bang ben dat het mis gaat, heel stom ik weet het maar gaat vanzelf. Denk dat ik over een paar weken daar wel wat rustiger over ben. Hoe doen jullie dat?
 
Elke zwangerschap is anders. Een cliche, maar zo waar. ik ben nu veel misselijker dan bij de 1e. Ik zeg (om manlief te stangen): het zijn er vast 2 of het is vast een jongen, die zorgen altijd voor problemen :). Ook ben ik sneller moe, slaap slecht, veel naar de wc en heel zere borsten.
Ook hier de angst dat het mis gaat, maar dit is bij beide kanten van de families de laatste 2 jaar heel veel gebeurd dus tips om er mee om te gaan heb ik niet. Ik probeer er niet te veel bij stil te staan, maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.
 
Terug
Bovenaan