wie is zwanger en gebruikte ovulatie testen

Hallo,

Ik heb even een vraagje voor de aankomende mama's

Ik ben namelijk een beetje aan het kijken of het gebruik van ovulatietesten ook daadwerkelijk zijn vruchten afwerpt.

als je sex hebt op de dag of de dag voor de eisprong, ben je dan ook gelijk zwanger of kan er dan ook nog maanden overheen gaan.

Ik heb zelf een zoontje van bijna 3. ik was van hem met de tweede ronde zwanger.

Stiekem was ik er een beetje vanuit gegaan dat dat deze keer ook zo zou zijn, dus niet, ga zo de 4de ronde in. (nog helemaal niets aan de hand hoor) ik heb zelf ook zoiets van iedere ronde dat het niet raak is, is mijn peutertje weer een maandje ouder en begrijpt hij alles straks beter.

mijn cyclus wisseld nog al 26/28/20 dagen. ik weet mijn eisprong dus ook niet zo goed, we hebben nu gewoon sex als we daar zin in hebben en anders niet. maar mocht het toch nog heel wat langer gaan duren...

ik hoor veel over wel of geen ovulatie testen, vandaar even mijn vraag, hebben jullie de indruk dat het geholpen heeft of niet. en dan geholpen bij het vinden van de eisprong, of daadwerkelijk bij het zwanger worden

Haai broertje of zusje!

Heb net vandaag ontdekt dat ik voor de 2e x zwanger ben. Bij mijn 1e x heb ik bij de 8e poging ovulatietests (via internet besteld) gebruikt. Die waren duidelijk en ik was meteen zwanger. (Wel een raar gevoel als de sex een 'moetje' is, trouwens!) Nu heb ik bij onze 2e poging de tests van de Kruidvat gebruikt, maar dat vind ik echt troep! Van de 5 heb ik er 2x helemaal geen uitslag op gehad en de andere 3 keer alleen een vlek, terwijl het een streepje moet zijn. Maar... Ben dus toch zwanger.

Het is echter absoluut geen zekerheid dat als je (volgens de tests) op het juiste moment sext, dat je dan ook direct zwanger raakt! Er zijn zo veel factoren die moeten kloppen!

Ik zou het zeker een keer proberen, vooral ook om een beetje inzicht in je cyclus te krijgen

Succes!

Ik ben niet meer zwanger, 3 maanden geleden bevallen!! Mijn cyclus was heel wisselend en wist dus echt niet wanneer mijn eisprong was! Door de ovulatietesten (van sensitest) wist ik wanneer mijn eisprong was en was toen ook gelijk zwanger!
Het zegt echter niets, een vriendin van mij is nu eindelijk zwanger na 4.5 jaar d.m.v. ivf! Ook zij gebruikte ovulatietesten, regelmatig, maar bij haar had dit niet het gewenste effect!

Heel veel succes, hopelijk ben je snel zwanger!!

ik heb 1 maand de ovu testen gebruikt (clearblue erg duidelijk!) en ben nu 12 weken zwanger!
bij de ancdere 3 kids ging het allemaal vanzelf en ook snel maar nu was mijn hele cyclus in de war...
dus 1 maand testen en meteen raak!

liefs

Ik ben in de eerste ronde met ovu testen van sensitest zwanger geworden. We zijn in totaal 16maanden bezig geweest voor een 2e. Eerst was ik na 8maanden zwanger helaas werd dit en mk en toen duurde het weer 8maanden. Bij mn eerste zwangerschap was ik in ronde 4 zwanger. Ik vond het niet echt spontaan meer hoor met de ovu testen maar de tijd begon voor eenbeetje te tikken. Wij hadden nl een maand gezet tot wanneer we het zouden proberen ivm onze leeftijden.
Succes met klussen

Ik ben in de eerste ronde met ovu testen van sensitest zwanger geworden. We zijn in totaal 16maanden bezig geweest voor een 2e. Eerst was ik na 8maanden zwanger helaas werd dit en mk en toen duurde het weer 8maanden. Bij mn eerste zwangerschap was ik in ronde 4 zwanger. Ik vond het niet echt spontaan meer hoor met de ovu testen maar de tijd begon voor eenbeetje te tikken. Wij hadden nl een maand gezet tot wanneer we het zouden proberen ivm onze leeftijden.
Succes met klussen

Wij hebben hiet ook ovulatietesten gebruikt. Helaas hadden die geen effect na drie rondes. ik vond het zo duur worden dan we besloten ze niet meer te gebruiken maar regelmatig te gaan vrijen. In ronde 5 was ik toen zwanger. Helaas werd dit een miskraam. Toen we daar een beetje van waren bijgekomen gingen we het weer proberen. Om de 2/3 dagen vrijen nadat mijn ongie weg was, zeker 2,5 week lang. daarna was ik nog 2 keer ongesteld en toen al zwanger, ik zou dus regelmatig gaan vrijen. testen zijn duur en ze geven je hoop. Ook bij een positieve ovulatietest heb je maar 25 % kans dat je zwanger wordt als je allebei jong en gezond bent. Ben je al boven de 35 dan worden de kanzen al minder en ben je ziek geweest dan moet je er ook niet teveel op rekenen.
Laat het gewoon lekker over je heen komen. het kan... dus maak je geen zorgen. Misschien duurt het nu wat langer allemaal. 2 rondes voor de eerste is HEEL snel. De meeste stellen doen er echt 8 maand over. Vrienden van ons waren bij de eerste gelijk zwanger en bij de tweede pas in ronde 14... dus ja... dat zegt ook niks!

Succes ermee!

Ik heb de ovulatietesten van sensitest gebruikt, vond deze heel duidelijk en niet al te duur. De derde ronde (met deze testen) was ik zwanger. Wat ik alleen al fijn vond aan het weten wanneer mijn eisprong was, was dat het ook is voorgekomen dat we door omstandigheden niet aan klussen rond de eisprong toekwamen. Die keer was het wachten op mijn ongi dus ook helemaal niet meer zo spannend, was ik er rustiger onder :)

Terug
Bovenaan