Wie is zwanger en heeft ook epilepsie?

Hoi, mijn naam is susanne. Ik heb een pittige vorm van epilepsie. Ik heb nog
Nooit een site gevonden waar je ervaringen over dit onderwerp kan uitwissen.
Mijn situatie; ik heb van alle artsen een "go" gekregen. Ik ben 40 jaar(ik ben de gelukkige met een uitzonderlijk gezonde baarmoeder en veel eitjes per maand). Dus daar ligt het niet aan. Ik heb nu 2 miskramen gehad maar niet aanwijsbaar dat de oorzaak ligt bij de medicijnen die ik slik.
Ik heb gemiddeld 1 x in de 2 weken een grote aaval. Die begint dat mijn spraak uitvalt en vervolgens raak ik buiten bewust zijn en heb ik alleen bij mijn hoofd, nek, bovenlichaam en rechterarm trekkingen. Aanvallen duren meestal van 20 sec tot een minuut. Ik voel mijn aanvallen altijd aankomen dus ga altijd liggen (waar het ook is). Ik werk ook 3 dagen de week als theaterdocent. Het is pittig maar ik leef mn leven zo alsof ik geen epilepsie heb. Ik slik veel medicatie, keppra, lamotrigine en rivotril. Ik heb al veel in de laatste 2 jaar afgebouwd vanwege onze wens. De aanvalfrequentie bleef onveranderd.


Goed, hoop info. Ik zoek vrouwen die ook epilepsie hebben en al moeder zijn. Hoe heb je dit aangepakt? Hoe was de zwangerschap? Waar liep je tegenaan? En hoe gaat het nu, hoe pak je de zorg aan van je baby, peuter, kleuter? Waar ga ik tegen aan lopen en wat zijn de oplossingen? Ik ben onder behandeling in SEIN. Daar geven ze wel info. Maar niet van iemand die al moeder is of wil worden.
Ik hoop dat ik in de juiste topic mijn verhaal doe. Of dat iemand tips heeft waar ik lotgenoten kan vinden. Voor mij zou dat geweldig zijn.
Groet,
Susanne
 
Ik heb epilepsie en ben nu weer zwanger na een miskraam in September. Ik slik Lamotrigine. Ik heb de diagnose gekregen terwijl ik al een miskraam bleek te hebben. Daarvoor had ik geen medicijnen. Nu wel, maar wel in een keer raak. Ben wel bang voor weer een miskraam, maar niet meer dan de vorige keer. Het voordeel is nu dat ik meer echo's krijg! Succes met je zoektocht. Ik hoop dat het bij jou ook lukt!
 
Terug
Bovenaan