Wie is zwanger geworden met super lange cyclus?

<p>Hallo,  heb even wat lotgenoten nodig hahah. Vorige cyclus was 55 dagen en vroeg me af als er wel mensen spontaan zwanger zijn geworden met een hele lange cyclus. Ik heb een onregelmatige cyclus. Maar heb gewoon even wat positiviteit nodig haha of desnood tips wat jullie hebben gedaan met lange cyclus? Ik gebruik nu ovulatietesten van sensitest. Vorige cyclus dus de ovulatie gevonden en 16 dagen erna ongesteld geworden. Had eerst wel licht streepje op Kruidvat test maar helaas 2 dagen later toch ongesteld. Lees soms over pcos maar heb eigenlijk totaal geen klachten ofzo? Alleen dus hele lange onregelmatige cyclus. Wanneer zouden jullie contact opnemen met arts? En misschien kan iemand zijn ervaring delen? Alvast bedankt ! </p>

Hey! Misschien heb je iets aan mijn verhaal:

vorig jaar oktober/november gestopt met de pil.. in december en januari geen menstruatie. Eind januari naar de huisarts gegaan, maar weer naar huis gestuurd om nog even af te wachten. Begin feb werd ik ongesteld. Maart en april weer niet.. weer terug naar de huisarts en doorgestuurd naar de gyn.. daar kon ik in mei terecht en ja hoor: diagnose pcos. Of ik echt klachten had? Nee.. ja de uitblijvende menstruatie en misschien iets meer ‘beharing’ bij mijn bikinilijn. Maar ik dacht dat meer vrouwen dat hadden door het jarenlang scheren? Ik heb vervolgens medicatie gekregen en mijn cyclus were gevolgd door echo’s. Tweede ronde medicatie sloeg aan en ben nu bijna negen weken zwanger..
natuurlijk hoort ontpillen er ook bij dus ze zullen nu nog niet in actie komen.. maar je kunt het wel al aangeven.. en vooral als je je zorgen maakt; niet mee rond blijven lopen maar naar de huisarts gaan. Heel veel succes en het zal zeker goedkomen!! 

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat je in de 2e ronde met medicatie zwanger bent geworden. Dat is heel positief. Ik ben zelf in juni gestopt dus ga nu sowieso nog niet naar de huisarts. Als mijn cyclus nu weer langer is als 55 dagen ga ik wel telefonisch even navragen maar ze zullen vast nog zeggen dat ik moet wachten. Als ik dit had geweten was ik wel eerder gestopt met de pil haha. Begin juni gestopt en nog maar 2x ongesteld geweest. 
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ben alleen een beetje een angsthaas dus kijk er tegen de onderzoeken op. Dus hoop dat ik gewoon wat eerder mijn menstruatie nu krijg deze cyclus haha. 

Hoi?
Hier geen super lange cyclus, wel heel onregelmatig.  Meestal varieerde het van 36 dagen tot 50 dagen. 
Met behulp van ovulatie stokjes in 1x zwanger geworden.  Hoeft dus niets te zeggen!

Gr

Hier onregelmatige cyclussen. Teminste, eerst regelmatig maar lager steeds vaker 55 dagen of 52 dagen.
op advies van de huisarts teunisbloemolie en visolie gaan slikken. Moest het loslaten en na 3 maanden mocht ik anders aankloppen bij de huisarts, op een of andere manier kon ik het toen loslaten! Inmiddels 10-11 weken zwanger.
ik had in dec mijn eerste echte menstruatie na het stoppen van de pil in november.

Wat ik mij kan herinneren van voor ik aan de pil ging is dat het lang duurde voor ik weer ongesteld werd. Dat m'n moeder vroeg, he ben je het nou nog niet... 
April 2018 gestopt met de pil en 42 dagen na de laatste dag van m'n ontrekkingsbloeding m'n eerste echte menstruatie. Ook veel over gelezen dat de kans op snel zwanger worden klein was met een lange cyclus. 
Ik kan je zeggen dat dat niet niks betekend, want er ligt nu een jongetje van 6 maanden te slapen. 2e ronde raak dus.

Hier een succesverhaal met lange cyclus: voor mijn eerste zwangerschap cyclus tussen de 35 en 60 dagen. Binnen vijf maanden spontaan zwanger ! 
Toen we voor de tweede gingen had ik er rekening mee gehouden dat het dit keer misschien niet weer spontaan zou lukken. Mijn cyclus was al wel iets korter dan dan voor mijn eerste zwangerschap (tussen de 30 en 50 dagen ongeveer ) maar nog steeds wel heel onregelmatig. Ook dit keer weer binnen vijf maanden zwanger. Het kan dus wel. Ik besef me dat wij onwijs hebben geboft dat het twee keer snel raak was zonder hulp van medicatie . 

Hier een succesverhaal met lange cyclus: voor mijn eerste zwangerschap cyclus tussen de 35 en 60 dagen. Binnen vijf maanden spontaan zwanger ! 
Toen we voor de tweede gingen had ik er rekening mee gehouden dat het dit keer misschien niet weer spontaan zou lukken. Mijn cyclus was al wel iets korter dan dan voor mijn eerste zwangerschap (tussen de 30 en 50 dagen ongeveer ) maar nog steeds wel heel onregelmatig. Ook dit keer weer binnen vijf maanden zwanger. Het kan dus wel. Ik besef me dat wij onwijs hebben geboft dat het twee keer snel raak was zonder hulp van medicatie . 

Terug
Bovenaan