wie kan em helpen?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

ik heb knallende koppijn maar geen paracetamol meer in huis..

alleen ibuprufen en paracetamol met codeine(ooit van de huissrts gehad)

ik gebruik altijd paracetamol en nooit die andere..

ben een beetje huiverig voor medicijnen..

wanneer gebruik je die andere medicatie en wat is het verschil eigenlijk..

bedankt

liefs tobi

Ibuprofen gebruik je meestal bij ontstekingen. Maar als je stevige hoofdpijn hebt...werkt prima.

Paracetamol cod. is gewoon paracetamol, maar er zit een beetje codeine in. Daar word je een beetje rustiger van. Niet heel erg hoor. Je mag gewoon autorijden enzo. Maar als je er 4 slikt en je moet nog een gevaarlijke machine besturen kun je het beter niet doen.
Maar in principe zou ik daar gewoon twee van nemen.

Liefs Nelleke

Hoi Tobi,

ik heb zelf vaak last van migraine en ik heb er ook paracetamol met codeine fosfaat voor in huis. Als het niet zo erg is, neem ik een gewone paracetamol, maar iets erger dan een paracod.. En dan ben ik er binnen een half uur vanaf. Mocht het heel erg zijn, neem ik een imigran en ga op bed liggen, want tegen een echte aanval kan ik niet veel meer doen dan slapen..

Ik zou zeggen, neem een paracod, oplossen in water, dan drinken, ga een kopje thee drinken en even lekker op de bank onderuit, dat werkt het beste (bij mij dan...)

Succes en beterschap.

Liefs Maaike mv Twan

hoi

Brufen is een NSAID dit is een sterkere pijnstillen dan pcm kan wel maagklachten geven dus hier moet je even op letten als je deze klachten krijgt niet meer gebruiken.
Para/cod is een vrij sterke pijnstiller omdat het pcm en codeine bevat versterkt dit elkaars werking waardoor het zwaarder is dan alleen pcm codeine wordt los ook wel gegeven voor kriebel hoest. Maar met de pcm is het een goede pijnstiller.
Geen NSAID, maag kan wel maar dit is meestal bij langdurig gebruik obstipatie geven
Ik zou evt een van de 2 proberen als je zo'n hoofdpijn hebt!

Tenzij je zwanger bent dan natuurlijk niet!!!!!

xx wen sterkte (ik hoop dat je er iets aan hebt)

hoi meiden

bedankt, voor de info

heb net een in genomen; paracetamol met codeine...

hoop dat ik er snel vanaf ben..

liefs tobi

Terug
Bovenaan