Wie kan me advies geven: opvolgmelk 3 vanaf 1e jaar?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
ik ben eigenlijk van het voorjaar 2007 forum maar heb een vraagje dat ik graag aan jullie nog meer ervaren moeders voor leg. Wie van jullie geeft opvolgmelk 3 vanaf 1 jaar en wie geeft gewone koemelk (en hoeveel?)?
Mijn zoontje wordt over een maand 1 en omdat ik het komende half jaar voor werk in het buitenland ben wil ik graag nog weten hoe nederlandse moeders omgaan met de fv vanaf 1e jaar. Wie heeft tips voor me? Klopt het dat opvolgmelk 3 in combi met mee gaan eten vitamine teveel kan veroorzaken?
Is koemelk net zo voedzaam?
Ik hoop dat jullie me gauw kunnen helpen, liefs Marieke

Hoi Marieke,
Mijn dochter is nu ruim een jaar en krijgt tussen de middag een flesje gewone koemelk, dat krijgt ze al vanaf een maand of 10.  Wel krijgt ze 's morgens nog een papfles van melkpap, dus ook opvolgmelk.
Ik ga geen opvolgmelk 3 gebruiken, omdat ze gewone melk mag hebben.
Het lijkt me trouwens niet dat nr. 3 icm mee-eten teveel aan vitaminen zou geven, omdat nr. speciaal is ontwikkeld voor kinderen vanaf 10 mnd tot ong. 18 maanden, die dus al mee eten.
En het drinken van gewone melk is de laatse tijd ook heel erg in opspraak.
Ik zou zeggen; gewoon doen waarvan jij denkt dat goed is, dat doe ik ook.
Succes met je keuze.
Sil

Hoi Marieke,

Mijn dochter is nu al ruim een week 1 jaar en vanaf dat ze 11 maanden was hebben we de opvolgmelk 3 afgebouwd. Nu krijgt ze gewoon koemelk, s'ochtends en smiddags een flesje of beker van ongeveer 150 ml en voor het slapen gaan nog een flesje van 120 ml. Die laatste fles zijn we nu aan het afbouwen. En het gaat prima, ze heeft totaal geen problemen met de koemelk.

hoi,

Die opvolgmelk nr 3 is volgens mij gewoon een verkoop truck. Eerder bestond het helemaal niet. Het is niet slecht, er zit alles in wat je kindje nodig heeft, maar het is helemaal niet nodig.
Er zitten extra vitamines in als je het vergelijkt met koemelk, maar een gevarieerde voeding bevat al voldoende vitamines (behalve vit D).
Ik heb het hier staan omdat ik het makkelijk vind om mee te nemen als we op pad gaan en voor als ik geen tijd heb gehad om melk te kopen.
Ik wilde nog eens uitrekenen wat eiegnlijk goedkoper is: gewone koemelk of opvolg melk3 maar ik kan op de verpakking zo gauw niet vinden voor hoeveel liter melk zo doos poeder is.

groetjes ELke

hoi,

Die opvolgmelk nr 3 is volgens mij gewoon een verkoop truck. Eerder bestond het helemaal niet. Het is niet slecht, er zit alles in wat je kindje nodig heeft, maar het is helemaal niet nodig.
Er zitten extra vitamines in als je het vergelijkt met koemelk, maar een gevarieerde voeding bevat al voldoende vitamines (behalve vit D).
Ik heb het hier staan omdat ik het makkelijk vind om mee te nemen als we op pad gaan en voor als ik geen tijd heb gehad om melk te kopen.
Ik wilde nog eens uitrekenen wat eiegnlijk goedkoper is: gewone koemelk of opvolg melk3 maar ik kan op de verpakking zo gauw niet vinden voor hoeveel liter melk zo doos poeder is.

groetjes ELke

hoi,

groetjes ELke

hoi,

groetjes ELke

Terug
Bovenaan