wie kan me een antwoord geven

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik heb een hele domme vraag, ik gebruik deze maand   voor het eerst de ovulatie test nu ben ik al enige dagen aan het testen omdat ik mijn eitje niet wil missen, nu heb ik vandaag voor het eerst een wat helderder streepje, nog net niet zo donker als het andere streepje maar ik denk dat ik nu dus wel in mijn ovulatie periode zit, maar.... nu is mijn mannetje dus niet thuis morgen ochtend zouden we voor het eerst kunnen klussen, zit ik dan nog wel in de goede zone??? en normaal gesproken vang ik mijn urine niet op maar omdat we dus testen valt het me op dat mijn urine nu minder helder is dan normaal, zou dit ook met de ovulatie temaken hebben??? nou ik hoop dat jullie mij hier in een beetje weg wijs kunnen maken

liefs vlinder

Hoi Vlinder,

volgens mij ben je dan nog op tijd. Als het streepje op zijn donkerst is, betekent dat dat je vanaf dat moment binnen 12 tot 48 uur gaat ovuleren. Als je eenmaal ovuleert heeft de spermacel nog 24 uur om de eicel te bevruchten totdat   het te laat is. Dus bij jullie gaat dat dan denk ik net lukken.....Mocht je vriend dan 's ochtends kunnen...

Hoi,

Geen rare vraag, ik had de eerste twee maanden ook steeds vragen. Mijn ervaring is dat je het streepje binnen een paar dagen donkerder ziet worden, dan ineens net zo donker of donkerder is dan de teststreep en de volgende dag is ie vrijwel weg.
Als je het vanaf nu om de dag doet tot na je eisprong lijkt me dat je optimaal gebruik maakt van je vruchtbare dagen.

groetjes, keesje

Als de strepen beide even duidelijk zijn of de test streep iets donkerder dan is de test pas positief. En houd in dat je dan voor je eisprong zit. Als het streepje vervaagd of weg is, is de test weer negatief en heb je eisprong wellicht gehad. Heb je geen bijsluiter van de test? Daar staat het bij mij wel duidelijk in.

Succes met klussen, je bent nog wel optijd hoor!

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan