wie kan me helpen heb een vraag over borstvoeding

A

Anoniem

Guest
hallo damens heb een paar vragen over borstvoeding
hopelijk kunnen jullie mij helpen

ik kolf het en vroeg me af
hoelang kan je borstvoeding bewaren in de koelkast
hoe moet je dat opwarmen

ik ga zaterdag naar een verjaardag en wil graag drinken
hoe veel dagen moet ik afkolven voor dat de alcohol uit me lichaam is
dat de kleine niks kan oplopen

danielle

Als je zeker weet dat je koelkast op max 6 a 7 graden staat kan je borstvoeding boven en achterin de koelkast max 5 dagen bewaren.
Heb je twijvels over de exacte temperatuur, doe dan max 3 dagen.
Als je alcohol drinkt kun je dat na de voeding doen, zodat je bij de volgende voeding al geen sporen meer van alcohol in de borstvoeding hebt, drink je echter meer dan 1 glaasje dan zou ik zo'n 3 a 4 voedingen overslaan.
Succes en geniet van je feestje
groetjes Sylvia

Oh ja borstvoeding opwarmen in een pannetje warm water of flessenwarmer

Hoi, als ik zelf een vraag heb over borstvoeding, ga ik altijd naar www.borstvoedingsforum.nl daar krijg je snel en goed antwoord, is misschien wel handig voor de toekomst Groetjes Wendy

Kom toevallig net van de borstvoedingcursus af en na 3 uur is 1 glas  alcohol uit de moedermelk.
En als je toch borstvoeding na het drinken geeft dan is het minimaal wat de kleine binnen krijgt. Natuurlijk is het  beter om te wachten.
En het is aan te raden om de melk niet langer dan 3 dagen in de koelkast te bewaren, maar kan wel langer in de diepvries.

Succes er mee.

Hoi Danielle,

Op www.borstvoeding.com kun je meer informatie vinden over het bewaren en opwarmen van moedermelk. Dit zijn de directe links naar de betreffende pagina's:
Bv.com-Bewaren van moedermelk
Bv.com-Opwarmen van moedermelk

De Vereniging Borstvoeding Natuurlijk heeft verscheidene informatiebladen samengesteld voor zorgverleners, met daarin wetenschappelijk verantwoorde informatie over uiteenlopende borstvoedingsinhoudelijke onderwerpen.  Eén ervan gaat over borstvoeding en alcohol; met die informatie kun je vast uit de voeten? Je kunt het betreffende informatieblad downloaden via VBN-Informatiebladen. Met name de informatie op pagina 2 is denk ik interessant voor je.

Veel plezier zaterdag!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan