Wie kan me helpen? Zwanger willen worden + borstverkleining.

A

Anoniem

Guest

Hallo dames,

Zit al een tijdje met deze vraag, maar ik wil heel graag zwanger worden (zit nu in ronde 6, eerste kindje, 12 aug. NOD), maar nu heb ik een vraag.
5  jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad. Door mijn fibromyalgie had ik erg veel last van mijn Cup F en natuurlijk was ik er ook heel onzeker over. Nu heb ik een mooie cup C...maar mijn vraag is, is er iemand die ook zwanger wil worden, al zwanger is of iemand die al kinderen heeft die ook een borstverkleining heeft gehad?

Betekent dit altijd dat je geen borstvoeding meer kunt geven? (ze hebben het me wel uitgelegd voor de operatie, maar was toen nog helemaal niet met dat soort dingen bezig, dus het is niet blijven hangen.) En merken jullie wel veranderingen aan je borsten als je zwanger bent??

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Liefs Joepie

hoi joepie,

ik heb ook een borstverkleining laten doen.
ook ongeveer vijf jaar geleden. ik denk dat het er vanaf hangt hoe ze het hebben gedaan. bij mij is hele tepel eraf en geweest, en ben bang dat ik geen borstvoeding kan geven, maar ben daar ook niet zeker van. dus wacht graag samen met jou antwoorden af.

ik heb ook nog erg weinig gevoel in borsten. ook daarom denk ik dat ik geen bv geef, kan geven, en als vriend eraan komt, gaat het erg vaak zeer doen.

ik hoop dat er een hoop antwoorden komen.

liefs bloemetje

Hey bloemetje,

leuk dat je reageert! Bij mij zijn ook allebei de tepels er helemaal af geweest, maar ze doen niet altijd even zeer...toen ik aan de pil was had ik nergens last van, maar sinds ik probeer zwanger te raken, kan mijn vriend er voor de eisprong gewoon aanzitten, maar na die tijd worden ze heel gevoelig...

Ik kan wel alles opzoeken op internet, maar je hoort zoveel verschillende verhalen, wil graag echt verhalen horen! Lees maar lekker met me mee en hopelijk zijn er inderdaad meiden die het antwoord weten!

Liefs Joepie

Hey Joepie,

Ik heb ook een borstverkleining gehad en ben vorig jaar zomer bevallen van mijn zoontje Kenneth.
Ik ben van een grote F-cup naar een mooie C-cup gegaan. Tijdens mijn zwangerschap heb ik geen problemen gehad met mijn borsten. Ze waren gewoon normaal gevoelig. Ik heb na de bevalling geen borstvoeding gegeven. Bij mij waren mij tepels er ook helemaal af dus het was niet meer mogelijk, werd tegen mij gezegt.
Na dat Kenneth geboren werd kreeg ik 2 tabletjes die ervoor zorgden dat ik geen stuwing kreeg en het gebeurde ook echt niet. Als je een borstverkleining hebt gehad heb je recht op deze tabletjes, anders niet.
Mijn borsten zijn na mijn zwangerschap wel weer ietsjes groter geworden, maar daar heb ik geen last van.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen!

Liefs,
Leona

Hey Leona,

Wat fijn dat je reageert. Bij mij zijn de tepels er ook helemaal afgeweest, dus ik ga er ook vanuit dat ik geen borstvoeding kan geven.
Wel goed dat je verteld over die tabletjes, want dat wist ik echt niet. Want ik vroeg me inderdaad al hoe dat ging, omdat je van veel mensen zit dat ze dus moeten kolven of stuwingen krijgen...Ik wist niet goed hoe dat bij 'ons' zal gaan, maar dan ben ik daar ook weer van op de hoogte!

Dankjewel!

Liefs Joepie

hoi,
leona,
fijn dat je reageert.
ik weet niet wat er tegen mij toen gezegd is.
maar wat fijn dat er tabletjes voor zijn. wel erg prettig, ik denk dat je anders toch best pijnlijke borsten krijgt?

liefs.

xx

Hoi,

Ik heb ook een borstverkleining laten doen, +/- 10 jaar geleden.
In januari ben ik bevallen van mijn zoon.
Ik heb wel een paar dagen last gehad van gespannen en lekkende borsten.
Mij is destijds verteld dat een borstverkleining niet altijd hoeft te betekenen
dat je geen BV kan geven.
Ik heb het zelf niet kunnen doen ivm medicijnen maar had het anders
zeker willen proberen.
Mijn borsten zijn niet extreem gegroeid tijdens mijn zwangerschap, heb mijn gewone bh's kunnen dragen.
Bespreek je het even met je gyn/vk als het zover is, want als het niet zeker is dat het niet kan, waarom zou je het dan niet gewoon proberen?
Succes !

Gr. Cora

Hoi meiden,
Als ik dit zo lees, ben ik blij dat bij de verkleining van mijn borsten gebruik is gemaakt van liposuctie. Ik was 18 en mijn huid was nog lekker elastisch (is nu ook weinig meer van te merken, haha) ik ben van een 75G naar een 75D gegaan. Ik heb lange tijd helemaal geen gevoel gehad, dit kwam langzaam terug, maar nu ik dus niet weet of ik zwanger ben, springen mijn tepels bijna uit mijn bh... Het is af en toe net of er iemand keihard in heeft geknepen!
Tegen mij is na mijn operatie wel gezegd dat ik het gewoon moet proberen, omdat de chirurg zoveel mogelijk geprobeerd heeft om het klierweefsel te sparen!
Kan me overigens wel voorstellen dat als de tepel er helemaal vanaf is geweest, dit niet meer goed kan komen voor bv. Tegen mij is overigens wel gezegd dat ik het waarschijnlijk alleen met afkolven kan geven, aangezien mijn tepels nog niet helemaal goed ontwikkeld waren ten tijde van de operatie, en daardoor zou de ontwikkeling stopgezet kunnen worden of op een heel lag pitje verder kunnen gaan.

Sterkte er in ieder geval mee, en wel goed dat die tabletjes er zijn, want het gevoel hebben dat ze ontploffen, da's ook niet lekker!

Terug
Bovenaan