wie kan me helpen?

A

Anoniem

Guest
ik ben volgens mij 19 december met zw verlof gegaan. dit was 2 weken eerder dan de 6 die ik zou nemen, omdat ik ziek werd. dus in totaal 8 weken voor en ik mag dan geloof ik nog 10 weken na (toch?), want   2 van de 8 weken voor was ik ziek.
nu was ik de 10 feb uitgerekend en ben de 11e bevallen. ik vroeg me af of er iemand is die nu weet wanneer ik weer moet werken. ik zie door de bomen het bos niet meer met mn ingewikkelde reken sommetje.

het klopt toch ook dat als ik de 10-02-06 was uitgerekend en ik 8 weken van te voren ben gestopt dit dan 19 dec was?

sorry dat ik zo ingewikkeld doe, maar ik ben er geloof ik nog niet helemaal bij. ik hoop dat iemand het hier nog snapt.

hoi jarnos,
om te beginnen gefeliciteerd!!
ik ben niet zo'n rekenwonder,maar ik weet wel dat  die 2 weken ziek gewoon ziekte-uren zijn en dat je m.i.v je bevallingsdatum nog recht hebt op 10 weken verlof.mijn baas was 2 weken overtijd en had dus 2 weken langer verlof,omdat je 2e termijn ingaat op de dag dat je bevalt.dat lijkt me niet zo moeilijk uit te rekenen,dus dat laat ik aan jou over
groetjes kari

Hallo,
Voorbeeld.
Als je 4 weken voor je bent uitgerekend met verlof ga, heb je recht op 12 weken erna.
Mocht je dan overtijd raken een week. dan word het tot 11 weken na je bevalling.
Dit is zodat je op de 16 weken verlof blijf.

Voorbeeld:
Als je 4 weken van te voren stop, hebje recht op 12 weken erna.
Je bevalt te vroeg 2 weken dan heb je nog recht op 14 weken erna. Dit is zodat je weer op de 16 weken kom.

Maar bij jou is het ander jij was 2 weken ziek en erna verlof.
Je heb ALTIJD recht op minimaal 10 weken na je bevalling.
Dus of je dan wel of niet op de totaal 16 weken komt maak niet uit, je krijg altijd 10 weken verlof na de bevalling.

Groetjes Dees

Hoi Jarnos,

via www.verlofregelingen.szw.nl  kan je precies berekenen wanneer je weer aan het werk moet.

Succes!

Vos
37w1d

Het valt niet mee om te reageren. Nog een poging:

Hoi Jarnos,

eigenlijkmaakt het helemaal niet uit vanaf wanneer je thuis bent. Je verlof is 6 weken van te voren ingegaan.

Ik heb de gegevens even in excel ingevuld.

6 weken (=42 dagen)  voor 10 februari is 30 december geweest. Dit zou dan de eerste dag van je verlof zijn geweest. Als je 14 dagen ervoorbent gestopt dan is dat op 16 december geweest (maar dit valt op een vrijdag dus het kan heel goed zijn dat je de maandag erop je eerste ziektedag had, dan is dat inderdaad de 19e)

Tel je bij de 11 februari 10 weken (=70 dagen) op dan zou je weer moeten gaan werken op 22 april. Dit is op een zaterdag, dus dan wordt het de 24e.

Nog veel plezier de rest van je verlof

Miep

Het valt niet mee om te reageren. Nog een poging:

Hoi Jarnos,

eigenlijkmaakt het helemaal niet uit vanaf wanneer je thuis bent. Je verlof is 6 weken van te voren ingegaan.

Ik heb de gegevens even in excel ingevuld.

6 weken (=42 dagen)  voor 10 februari is 30 december geweest. Dit zou dan de eerste dag van je verlof zijn geweest. Als je 14 dagen ervoorbent gestopt dan is dat op 16 december geweest (maar dit valt op een vrijdag dus het kan heel goed zijn dat je de maandag erop je eerste ziektedag had, dan is dat inderdaad de 19e)

Tel je bij de 11 februari 10 weken (=70 dagen) op dan zou je weer moeten gaan werken op 22 april. Dit is op een zaterdag, dus dan wordt het de 24e.

Nog veel plezier de rest van je verlof

Miep

Zag dat er nog niet gereageerd was op je bericht. Na  2x tevergeefs geprobeerd te hebben een bericht te plaatsen  zie ik ineens dat er wel reacties zijn. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed op de site.

Ik kwam in ieder geval ook uit op 24 april.

Groetjes Landi

hoi jarnos

je gaat oficieel 6wk tot 4wk voor de bevalling met zwangerschaps verlof.
laten we ff voor de gemak 6weken aan houden en jebevalt eerder dan de uit gerekende datum dan tel je vanaf je uitgerekende datum 10 weken verder dan behoud je je 16 weken. mocht je later dan de uitgerekende datum bevallen dan tel je vanaf die dag 10 weken verder en dan moet je weer werken.
het bevallings verlof kan wel langer worden dan 10wk maar nooit korter.
je moet gewoon even aan je baas vragen hoe het zit met die 2wk dat je eerder ziek bent.

groetjes moni

Terug
Bovenaan