Wie kan me helpen?

Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma, misschien dat jullie mij jullie mening en/of advies kunnen geven.
We hebben een zoontje van 15 maanden(okt 2006) en een kleintje op komst.
Het lijkt me heerlijk om deze zomer even een weekje richting frankrijk in een stacaravan ofzo te gaan maar is dit verstandig met een baby van een maand.
Ik ben 19 juni uitgerekend.
Dit natuurlijk mits alles goed gaat met de baby!
En ik ben van plan borstvoeding te geven...
Zijn er mensen die hierop willen reageren?

Alvast bedankt,
Groetjes Digna
 
Hoi Digna,

Een maand is wel jong om naar Frankrijk te gaan, vind ik, maar het kan natuurlijk wel. Misschien is iets dichter bij huis ook een optie?

Wij kamperen altijd in een tent en ook nu Hannah er is doen we dat gewoon. De eerste keer was een weekendje op de Veluwe toen ze 6 maanden was. In de zomer zijn we in Luxemburg geweest (ze was toen 8,5 maand). Ook een aanrader hoor, erg mooi en niet zo ver weg.

Borstvoeding is in het buitenland (en in nl natuurlijk ook) helemaal ideaal. Altijd bij de hand en veilig.

Misschien kunnen anderen ook nog reageren?

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006, al 14 maanden borstvoeding)

 
tjonge met een baby van 1 maand helemaal naar frankrijk...
ik zou het niet doen. ze mogen ook nog niet zo lang in een maxicosi liggen, max 2 uur.
als er iets is waardoor je naar huis moet, ben je niet zo snel op pad.
wij gaan dit jaar gewoon in nederland op vakantie,
volgend jaar gaan we naar het buitenland lekker kamperen.
Ella is nu 4 maanden.
wij hebben er dus ook nog helemaal geen ervaring mee
ben benieuwd naar je besluit
groetjes Anneloes
 

je zult alleen niet in een keer ernaar toe kunnen rijden. maar ik vraag me ook af of jezelf er wel zin / puf voor hebt zo net na je bevalling.
wij gaan over 4 weken ook naar frankrijk (noord) voor een lang weekend. Ons kindje is dan 2 maanden. We gaan in etappes rijden. Dus niet in 1 keer.  


 
Hoi Digna,

Ik ben afgelopen juli bevallen en 5 weken later zat ik met mijn man, 2 zonen (4 en 2 jaar) en dochter in Zuid Frankrijk. (wel met vliegtuig maar dan zitten ze ook lang in maxi cosi). Het is prima gegaan. We zijn elke dag naar het strand geweest (baby in kinderwagen lekker slapen) en 's avonds uit eten. Het enige nadeel vond ik dat ik het wel als heerlijk heb ervaren maar niet echt uitgerust was omdat je de hele dag toch met je kindjes bezig bent dan nog bv geeft en 's nachts ook niet echt bijkomt. Heb er zeker geen spijt van hoor zou het zo weer doen. Als het je eerste kindje is zou ik het misschien niet doen omdat je dan misschien wat onzeker bent en als het veel huilt of onrustig is dat je je dan niet op je gemak voelt op zo'n vreemde plek. Maar ja wie kent je in Frankrijk en als jij relaxed bent is je kind dat ook vaak. En als je met de auto gaat kun je altijd terug naar huis. Maak je ook geen zorgen over lang in de maxi cosi. Af en toe even stoppen is prima. Tuurlijk mogen ze niet zo lang in dat ding maar je doet dat toch ook niet elke dag.

Gewoon lekker doen wat jij denkt dat goed is.....dat is dan namelijk ook zo!!

Fijne vakantie en natuurlijk een superbevalling!

Groetjes Mirjam
 
ik zou als ik jou was dit jaar lekker dichtbij blijven. In de eerste maand krijg je ook nog geregeld bezoek van het consultatieburo en je moet er zelf ook nog heen.. en ook voor jou is zo,n lange reis niet prettig als je borstvoeding geeft. Het kan wel voeden op een parkeerplaats maar is een heel gedoe. Ik vond vanaf amsterdam naar eindhoven al een eind (mijn zoon was toen ook 1maand)
 
als jij denkt dat je daar na een maand al puf in hebt moet je het lekker doen, mits je zelf geen stresskip bent. Haha, ik wel, maakte me constant zorgen of het niet te warm voor haar was in Portugal, toen ze 3 maanden was. Achteraf zag ik pas hoe onzinnig dat was, zij heeft genoten, overal reakties op haar en zij maar lachen!

Wel zou ik heel vaak lang pauzeren, inderdaad omdat ze niet lang in de maxicosi horen te liggen.
Maar juist met borstvoeding is het ideaal, je hoeft je geen zorgen te maken of ze daar wel jouw merk hebben, of het qua temperatuur goed is. En je  hebt het altijd bij de hand!
Ook handig van baby's is dat ze meestal lekker veel slapen en je dus heerlijk uit eten kan enzo.
 
Terug
Bovenaan