Wie kan me moed inspreken!?

A

Anoniem

Guest
Haai Meiden,

Na een paar maanden afstand te hebben genomen van dit forum ben ik tochal weer een aantal weken aan het meelezen.

Voor de (zomer)vakantie heb ik besloten om afstand te nemen i.v.m. een operatie. Na het herstel van de operatie zouden we dan eindelijk gaan beginnen om zwanger te worden van ons eerste wondertje.. echter, lijkt er nu een kink in de kabel te zitten...
Ik ben geopereerd aan mijn enkel en loop al 3 jaar met dramatische klachten, inmiddels 5 keer geopereerd en het schijnt nu dus dat mijn enkel helemaal verkeerd is gezet de eerste keer. Nu is de enigste methode nog die ze kunnen toepassen een frame wat als het ware een soort van beenverlenging veroorzaakt.. (of hoe je het moet noemen), alleen dat frame is niet voor een paar weken, het is eerder voor maanden/jaren, in het ergste geval zit ik 1,5jaar met zo'n frame om mijn been heen en dan heb ik nog geen eens de revalidatie meegeteld.

Mijn kinderwens begint op dit moment zo sterk te worden, dat ik op dit moment gewoon ff met mijn handen in het haar zit..
Ik weet dat ik verstandig moet zijn, daarom had ik ook besloten om tijdelijk afstand te nemen, maar het lukt me simpelweg gewoon niet!

Sorry voor mijn zeikverhaaltje maar ik moest het echt eventjes kwijt!

Liefs, Maaike

Hallo Maaike,

Wat een verhaal zeg......Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg mee zit! Wat vervelend voor je!
En het is absoluut geen zeik verhaal hoor!! Soms moet dat gewoon even om je wat beter te voelen.   Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en  wat er    ook gebeurd en waar  je natuurlijk voor kiest ik hoop dat je daar 100% achter staat  en hier ook rust in vind.

Groetjes Jo

Nou bedankt voor je lieve berichtje!!!!!

Af en toe is het welis fijn om ff lekker van je af te praten en gewoon ff lekker te zeuren en zeiken haha!

Bedankt...

Liefs, Maaike

Hoi Maaike,

Ik leef helemaal met je mee. Ik had ook zo iets. We hebben daarom ook nummer 2 uitgesteld tot nu.
Omdat ik graves had, moest ik geopereerd worden aan mijn ogen, omdat ze uitpuilden. Dus eerst op de wachtlijst en na bijna een jaar was ik aan de buurt, februari dit jaar is de operatie uiteindelijk gelukt, mijn ogen zijn kleiner, maar ik zie nu dubbel. Hiervoor heb ik prisma glazen gekregen waardoor ik niet meer dubbel zie.
Volgens   mijn arts moet ik het de tijd voor geven, maar ja ben nu weer bijna 9 maanden geleden geopeerd en ik zie er geen verandering in.
Eerst dacht ik ok eerst mij gezondheid, maar ja omdat het zo lang duurt dacht ik ik ga niet wachten. Dus nu zijn we bezig met een tweede,
Leven is niet altijd wat een mens wil......

Hoi maaike,

Nou het zit je niet mee, zo te lezen. Wat vervelend dat dat dan je kinderwens in de weg gaat staan. Er is geen mogelijkheid dat je gewoon zwanger kan worden met frame. Sorry als dit stom is van mij. Maar als je eenmaal dat frame hebt kan je daar dan mee lopen ?? of zit ik er naast.

Zo niet dan klinkt het heel hard, maar dan moet je je kinderwens wel opzij zetten anders ga je er aan onder door. Dan moet je heel duidelijk tegen jezelf zeggen, het kan niet vanwege me enkel. Ik hoop voor je dat je hier de juiste weg en vind en dat je kinderwens zijn tijd zal vinden.

succes ermee.

xx Bambi

quote: Filiz_27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-11-2007 22:16:52'));

Hoi Filiz,

Nou gelukkig weet jij wel wat het is om je kinderwens uit te moeten stellen, en waarschijnlijk kun je je wel voorstellen dat het niet bepaald leuk is, en dat je er echt van baalt!!!!

Graves das inderdaad een rotziekte, heeft met   de schildklier te maken toch?  

Die wachtlijsten van tegenwoordig zijn verschrikkelijk, je staat er inderdaad zo 1 jaar op  voordat je eens geopereerd word... En dat het bij jou nu nog niet (echt) geholpen heeft.. poehhh das ook niet niks zegg!!!! Dubbelzien is natuurlijk niet de bedoeling! Nou ik  hoop dat het toch nog de goeie kant opgaat voor je!!

Ik heb zelf ook zoiets van jah je gezondheid gaat voor, maar als je er al zolang mee bezig bent, tsjah wat moet je dan voorrang geven he?!

Leuk dat je trouwens bezig zijn voor de 2e.. hoelang zijn je er al mee bezig..?

Nou bedankt voor je lieve berichtje!

Liefs, Maaike

quote: bambi82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-11-2007 22:17:38'));

Hoi Bambi,

Nou als ik dat frame heb kan ik er wel mee lopen, maar dat zal niet gelijk de eerste week zijn. Maar omdat dit frame dus een behoorlijk lange tijd om mijn been zit (1 tot 1,5 jaar) is het niet zo makkelijk om dan zwanger te raken want stel je voor je bent in 1x zwanger, dan moet je straks gaan bevallen met een frame om je been heen, dat zie ik nog niet echt voor me haha..

En ja als ik dat frame bijvoorbeeld eens uit zou stellen, dan krijg je straks het geval.. je hebt een kindje van een jaar, dat gaat natuurlijk niet zo heel lang daarna proberen te lopen.. tsjah als dat kind wegloopt kan ik er moeilijk achteraan lopen.. dus wat doe je dan!??

Vind het een erg moeilijke kwestie.. je gezondheid gaat voor zeggen ze, maar nu kan mijn gezondheid me wel ff gestolen worden want ja anders moet je je kinderwens ook weer een paar jaar uitschuiven, en hou je dat zolang vol????

Wat zou jij doen dan in dit geval?

Liefs, Maaike

Hey Maaike
Wat moeilijk zeg..
Je vraagt wat een ander zou doen in zo'n situatie. Ik vrees dat je weinig keuze hebt.. Zeker als ik lees dat je al vijf jaar dramatische klachten hebt van die enkel.. En als je zegt dat dit de enige oplossing is voor je enkel, dan vrees ik dat er weinig anders opzit dan je toch te laten opereren. (ik begrijp namelijk uit je   verhaal dat geen behandeling ook geen optie is) Mijn advies zou zijn om je toch zo snel mogelijk te laten opereren.. hoe moeilijk dit ook zou zijn.
Wat je natuurlijk wel kunt doen als je geopereerd bent, de zaak na een paar maanden opnieuw beoordelen, en kijken of ze al een schatting kunnen geven hoe lang het zal gaa duren bij jou, dat je dan tijdens de tijd met het frame alvast zwanger probeert te worden.
Ik weet alleen niet of je onder narcose moet als het frame weer verwijdert moet worden? dan is dit laatste waarschijnlijk geen optie?   Heb je met de chirrg/orthopeed gesproken over je zwangerschapswens?
Nou Maaike, ik wil je heel veel sterkte toewensen... ik leef met je mee, we weten hier allemaal uit ervaring hoe sterk een kinderwens kan zijn, en zo'n enorme kink in de kabel is dan zeer moeilijk te verkroppen...
hou vol! en hou ons op de hoogte!
lieve groet, saskia

Terug
Bovenaan