wie kan me raad geven

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

ikheb even een vraagje..
jamie is nu 7 weken en echt een schat van een baby huilt bijna nooit eet goed groei goed..
maar nu de laatste 2 dagen moest ik de voeding weer ophogen hij zat eerst op 6x 140 cc + schepjes dat ging heel goed en nu gaf ik hem  eergister 5x 150cc (omdat hij van de 6flessen  steeds iets wat liet staan)..  maar kwam hij ineens om 4uur s'nacht terwijl hij altijd doorslaapt nou even z'n speentje en hij hield het nog f vol maar niet lang...
 volgende dag weer geprobeert en was hij heel huilerig en  hongerig  nu dacht ik anders geef ik gewoon maar 6 flessen 150cc en nu drinkt ie weer niet alles op en laat iedere keer wat staan.

ik vind dit erg lastig wanneer ik nou een fles meer of minder moet geven hij s nu al 2 dagen heel erg huilerig en wil alleen maar bij me liggen vind het niet erg maar ik hij doet dit normaal nooit en ik wordt er zo onzeker van dat ik niet weet wat ie heeft of wat ie wil.

misschien hebben jullie dit ook maar soms wordt ik echt een beetje onzeker...

groetjes marielle

Hoi Marielle!

Voed je op verzoek? Want dan moet je het hem zelf laten regelen, doordat je ophoogt, gaan ze vanzelf naar minder flessen, maar dat gaat natuurlijk niet in 1 dag. Dus gewoon de 6 flessen van 150 blijven geven....en zodra hij er steeds meer leeg gaat drinken, dan zal je zien, dan hij de 4 uur red tussen z'n voedingen en minder nodig heeft. Laat het hem zelf maar regelen, je gaat nog steeds niet over de liter heen, dus je doet het prima! En dat scheelt wat frustratie bij moeders....je zal zien, volgende week zit hij ineens op 5 flessen....het gaat echt snel maar laat het die kleine maar zelf regelen. Zodra je op 5 flessen zit en hij slaapt door, dan kan je je wat meer aan een schema gaan houden, zo heb ik het ook gedaan! Succes ermee!

Groetjes
Angel

bedankt voor je reactie

ik voed normaal niet op verzoek maar ongeveer om de 3uur maar nu hij op 150 zit drinkt hij het niet helemaal leeg de ene keer wel de andere keer niet.. ik moet hier inderdaad me weg in vinden dus gewoon afwachten tot hij de flessen leeg gaat drinken en er dan 4uur tussen laten?

liefs

Hoi Marielle,

Ja probeer dat maar, laat hem in ieder geval om de 4 uur drinken, maar laat hem zelf voor de fles komen, ligt hij nou heel vast te slapen, dan kan je nog een half uurtje erbij doen, maar ik zou zeggen probeer het eens. Ik denk dat hij daardoor veel beter alles opdrinkt, omdat hij echt honger heeft! Ik hoor het wel of het gelukt is! Hier heeft het in ieder geval gewerkt, we zitten nu op 5 flessen van 165cc op de volgende tijden:
07.30 - 11.00 - 14.30 - 18.00 en 22.00 hij slaapt al een week of 7 door nu. Dus 's nachts geen fles meer. Hij is nu bijna 14 weken oud.

groetjes
Angel

hoi angel

ik heb de laatste week inderdaad gewoon 6 flessengegeven van 150 cc op een gegeven moment liet hij alles bij elkaar een fles staan dus zijn we een fles minder gaan geven...en opeens had hij na 2uur weer honger hij redde de 3 uur niet eens dus zijn we met 10cc gaan ophogen, gister heeft hij dus 160 gehad maar toch redt hij de 3 uur niet en als ik dat een voeding klaar maak drinkt hij 50 tot 100 cc en is hij weer tevreden.. over 2 weken gaat ie naar het kinderdag verblijf en wil dan zo graag een beetje een vast ritme hebben

eerst waren dit de voedtijden:

6:30 - 10:30 - 14:30 - 18:30 - 21:30

maar daar klopt nu helemaal niets meer van hij komt ineens om 4 uur s'nachts en overdag is het soms om de 3 uur en als jamie het redt 4 uur

zou hij gewoon meer  voeding willen?

groetjes marielle

Hoi hoi,

Ik denk het wel, hij is er wel aan toe. Wij hebben gewoon even gewacht voordat we verder gingen met de fles, bij ons is nu de regel dat hij niet meer dan 20cc mag laten staan. Dus we pushen hem een beetje, meestal stopt hij halvewege, even een boertje, en 10 minuutjes rechtop laten zitten en dan verder proberen. Meestal lukt het dan nog! Soms ook echt niet. Wij hebben nu ook zoiets van....zolang hij aankomt en tevreden is prima. En dat rekken met die tijd....volhouden, kwestie van gewenning. Dan maar tig rondjes lopen door de huiskamer, even op het speelkleed met hem spelen, of heel lang over z'n luier verschonen doen.

Maar zoals ik al zei, probeer het hem zelf te laten regelen, maar laat hem wel z'n fles opdrinken, dus 150cc minimaal. Even volhouden, dan komt het vanzelf goed. Althans zo heeft het bij ons gewerkt, geen enkel kind is hetzelfde natuurlijk!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan