Wie kan me uitleg geven?

A

Anoniem

Guest

Hallo,

Wie kan me wat vertellen wat me te wachten staat?
We zijn woensdag bij de HA geweest..uitslag van het sperma was slecht. 2% goede spermatozoën.....en 98% abnormale en ze zwemmen nog slecht ook..!!

(We zijn 14 maanden bezig 1e kindje.)
Op 5 maart hebben we een afspraak in het ziekenhuis..
Wat kunnen we verwachten bij de arts in het ziekenhuis?
Wanneer wordt nu ivf, iui of icsi gedaan?

groetjes kindje79

hoi chris,

poeh, die uitslag zal schrikken geweest zijn.
hebben ze 1 test gedaan, of meerdere??

ik heb er zelf geen ervaring mee,
dat wij nog niet zwanger zijn heeft een andere oorzaak.
ik kan dus moeilijk aangeven wat het ziekenhuis zal zeggen.
maar ik verwacht niet dat jullie voor iui zullen gaan.
daarvoor moet het zaad van beter kwaliteit zijn.
ook verwacht ik dat ze je vriend nog een x zullen onderzoeken.

ik hoop dat meiden die wel deze , helaas, ervaring hebben.
jou meer op weg kunnen helpen.
suxes, groetjes, jana.

dankje jana voor je berichtje.
Bij mijn vriend hebben ze eenmaal dat onderzoek gedaan...

we wachten wel af....in spanning....
heb 16 maart mijn nod...

groetjes chris79

Hoi Chris,  ik zie dat wij een beetje in hetzelfde schuitje zitten... ik zit ook in ronde 14 voor ons 1e kindje en bij ons is het zaad ook niet goed en ik heb een verwijzing naar de gyn gekregen.

Vorige week hadden we daar de intake. Gewoon een kort gesprekje met een zéér beknopte uitleg wat ons te wachten staat. Eerst wordt mijn cyclus helemaal in kaart gebracht. Dat betekent aan het bgin vd cyclus een bloedonderzoek op hormonen (oa FSH en LH), dan een aantal follikelmetingen dmv inwendige echo's (klinkt enger dan het is!), een samenlevingstest (dan nemen ze in de vruchtbare tijd de dag na de sex wat slijm bij de vrouw af om te kijken of de zaadjes nog leven) en een week na de eisprong nogmaals een bloedonderzoek voor de hormonen. Dan volgt een afrondend gesprek met de bevindingen. Inmiddels heb ik het 1e bloedonderzoek en de 1e echo (follikelmeting) erop zitten (zit nu op dag 12), zondag moet ik voor de 2e keer. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik effe 'gemonitord' wordt, maar om nou te zeggen dat ze alles duidelijk en helder uitleggen... nee, niet bepaald. Ik heb mijn info grotendeels van  internet gehaald  en vd verhalen van anderen.

Over een maand wordt het zaadonderzoek nogmaals uitgevoerd, omdat dat een momentopname is. Toevallig was mijn man net de week ervoor ziek geweest (buikgriep), dus dat kan van invloed zijn geweest. Hij had veel zaadcellen met een afwijkende vorm en maar weinig goede zaadjes. De percentages weet ik niet, maar dat zal ik nog es navragen. Ik moet zeggen dat ik van de percentages die jij noemde wel erg schrok hoor! Tjee, 98% niet goed! Maar ja, aan de andere kant denk ik: er hoeft er maar 1 de klus te klaren toch? Maar die moet dan wel nèt alle obstakels omzeild hebben én ook nog es de goeie eileider gekozen hebben!  Dus zo wordt de kans natuurlijk wel errug klein...

Ik hoop dat je zo een beetje een beeld kunt vormen van wat je kunt verwachten. Het kan ook goed heel anders gaan bij jullie hoor, dat verschilt wel per ziekenhuis. Misschien moet je wel eerst gaan temperaturen als je dat nog niet hebt gedaan.

Iig heel veel succes en als je vragen hebt: stel ze gerust!!

Liefs, Tammy

Hoi meid

Wat zullen jullie geschrokken zijn.Ik zelf heb ook
in de medische molen gezeten maar bij ons was niets
te vinden.Ik heb wel een samenlevingstest gehad maar
die is mislukt in ze hebben het nooit weer overgedaan.
Wij hebben IUI behandelingen ondergaan maar allemaal
mislukt .Toen konden wij IVF laten   doen maar naar op
de wachtlijst te zijn geplaatst bleek ik spontaan zwanger.
Tot op heden duurt het al weer een poosje voor de 2de.
Maar ik wil je wel even een hart onder de riem steken,
want mijn achterbuurvrouw heeft 3kinderen in ook haar
man had maar 2% goeie cellen in ze is ook alle keren
spontaan zwanger geworden.De laatste baby is nu 4wk
Ook voor hun kwam het als een volslagen verrassing want
zij stonden ook op de lijst voorISCi.Dus ook met 2% heb je
kans.Ik wens jullie heel veel succes voor de toekomst in ik
hoop dat je snel zwanger mag worden.

Groetjes anita

Kijk! Aan dat soort verhalen hebben we nog eens iets... dat geeft weer hoop!!

x

Dankje Tammy voor de uitleg

We waren inderdaad geschrokken..
Maandag de 5e kunnen we terecht bij de arts..
Ben benieuwd hoe het zal lopen, ik houd je wel mee op de hoogte.

Toch fijn om te horen dat het toch spontaan kan...
Het is echt afwachten allemaal....

bedankt voor de reacties en ik zal jullie op de hoogte houden.

groetjes Chris79

Hallo,

Wij lopen sinds december bij de gyn, omdat mijn cyclus erg onregelmatig is en omdat het zaad van mijn vriend ook niet goed is. Hoe slecht weet ik niet, in percentages is het me niet verteld, maar goed is het zeker niet.
toen wij onze eerste afspraak hadden in het ziekenhuis St. Radbou in Nijmegen, kregen we allbei een hoop vragen op ons afgevuurd en moest ik een inwendige echo ondergaan en werd er gelijk een uitstrijkje gemaakt.
Ik zag er wel tegen op, ik had nog nooit eerder een inwendig onderzoek gehad, maar het is me reuze meegevallen. Totaal niet pijnlijk, alleen moet je je voor je gevoel even over je schaamte heen zetten. Verder is mijn vriend ook lichamelijk onderzocht, even zijn piel omhoop tillen en aan de zak gevoeld.
Ik moest diezelfde dag nog bloedprikken, was toevalllig dag 4 van mijn cyclus en kon dus gelijk om mijn hormonen te bepalen. Verder kreeg vriendlief een potje met vloeistof mee om daar zijn donatie in te doen. De vorige keer, via de huisarts, hoefde het niet in een vloestof. Deze keer wel om te kijken of de cellen niet tijdens transport waren gestorven.

Na een paar weken hebben we de uitslag hiervan gekregen en konden we verder. Bij ons betekende het nog een keer zaad inleveren, dit keer zonder vloeistof, om te kijken hoe nu de kwaliteit is en bloedprikken bij mij om te kijken of ik antistoffen tegen chlamydia heb.
Inmiddels weet ik dat ik die antistoffen heb en krijg ik donderdag de uitslag of ik op dit moment chlamydia heb of ooit een keer heb doorgemaakt. (HOEFT GEEEN SOA TE ZIJN, KAN OOK EEN ANDERE VORM ZIJN)
Donderdag krijgen we de uitslag ook van het zaad en dan wordt er besloten hoe nu verder. Is het zaad net zo goed (middelmatig) dan krijg ik een HSG(baarmoederfoto) en is het zaad slechter dan zal die HSG niet nodig zijn en dan zal er gekozen moeten worden voor een andere behandeling. Dus voor ons is het ook nog even spannend, deze week.
Wij zijn trouwens nu een jaar bezig en al eerder verwezen naar de gyn, omdat mijn cyclus zo onregelmatig bleef. De laatste 3 cyclussen waren acceptabel, 34, 36, 31 dagen en dan willen ze nog geen hormonen geven. Wordt die toch weer langer, dan kan ik ook met hormonen starten. Vandaag dag 28 en nog geen idee wanneer ik ongi zou moeten worden. Dus ook dat is spannend.

Laat je weten hoe de afspraak is verlopen?

Succes

Liefs kaatjeknuffel

Terug
Bovenaan