Hallo,
Wij lopen sinds december bij de gyn, omdat mijn cyclus erg onregelmatig is en omdat het zaad van mijn vriend ook niet goed is. Hoe slecht weet ik niet, in percentages is het me niet verteld, maar goed is het zeker niet.
toen wij onze eerste afspraak hadden in het ziekenhuis St. Radbou in Nijmegen, kregen we allbei een hoop vragen op ons afgevuurd en moest ik een inwendige echo ondergaan en werd er gelijk een uitstrijkje gemaakt.
Ik zag er wel tegen op, ik had nog nooit eerder een inwendig onderzoek gehad, maar het is me reuze meegevallen. Totaal niet pijnlijk, alleen moet je je voor je gevoel even over je schaamte heen zetten. Verder is mijn vriend ook lichamelijk onderzocht, even zijn piel omhoop tillen en aan de zak gevoeld.
Ik moest diezelfde dag nog bloedprikken, was toevalllig dag 4 van mijn cyclus en kon dus gelijk om mijn hormonen te bepalen. Verder kreeg vriendlief een potje met vloeistof mee om daar zijn donatie in te doen. De vorige keer, via de huisarts, hoefde het niet in een vloestof. Deze keer wel om te kijken of de cellen niet tijdens transport waren gestorven.
Na een paar weken hebben we de uitslag hiervan gekregen en konden we verder. Bij ons betekende het nog een keer zaad inleveren, dit keer zonder vloeistof, om te kijken hoe nu de kwaliteit is en bloedprikken bij mij om te kijken of ik antistoffen tegen chlamydia heb.
Inmiddels weet ik dat ik die antistoffen heb en krijg ik donderdag de uitslag of ik op dit moment chlamydia heb of ooit een keer heb doorgemaakt. (HOEFT GEEEN SOA TE ZIJN, KAN OOK EEN ANDERE VORM ZIJN)
Donderdag krijgen we de uitslag ook van het zaad en dan wordt er besloten hoe nu verder. Is het zaad net zo goed (middelmatig) dan krijg ik een HSG(baarmoederfoto) en is het zaad slechter dan zal die HSG niet nodig zijn en dan zal er gekozen moeten worden voor een andere behandeling. Dus voor ons is het ook nog even spannend, deze week.
Wij zijn trouwens nu een jaar bezig en al eerder verwezen naar de gyn, omdat mijn cyclus zo onregelmatig bleef. De laatste 3 cyclussen waren acceptabel, 34, 36, 31 dagen en dan willen ze nog geen hormonen geven. Wordt die toch weer langer, dan kan ik ook met hormonen starten. Vandaag dag 28 en nog geen idee wanneer ik ongi zou moeten worden. Dus ook dat is spannend.
Laat je weten hoe de afspraak is verlopen?
Succes
Liefs kaatjeknuffel