Wie kan me vertellen hoe het zit ?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi ,
Ik had tot voor kort een mirena.

Woensdag de 14 tot ongeveer dinsdag de 20 februari ongesteld geweest , op vrijdag 23 februari is mijn mirena eruit gehaald .........zondag de 25e weer ongesteld !
Dit tot ongeveer donderdag een maart en voor mijn doen vrij heftig.

Omdat we graag zsm zwanger worden van de tweede wil ik graag ovulatietesten gaan gebruiken , maar omdat dit 2 keer zo snel achter elkaar is weet ik echt niet wanneer ik moet beginnen en of ik nu wel in een cyclus met een eisprong zit .

Wie kan me helpen ?

Liefs Chantal

Hoi Chantal,

Je lichaam is denk ik even in de war, het beste is om het eerst even te laten ''rusten'' zo kan je zien hoe je lichaam weer reageert zonder de mirena.
Zo krijg je misschien ook een beter beeld van alles eromheen.

Liefs

Hoi ,
Bedankt voor je snelle reactie!
Ben nu een week op het forum maar het werkt zo verslavend !:)
Even afwachten is natuurlijk wel het meest logische maar zo moeilijk!!!
De kriebels voor een 2e kindje had ik al zo'n lange tijd maar mijn man zag het door problemen met zijn ouders een hele tijd nog niet zitten ......
Nu alles hier weer lekker loopt besloten we er toch weer voor te gaan ....maar ik ben zo'n pietje ongeduld
Ik zou zo graag zwanger worden , en logisch en praktisch gezien is het gewoon perfect als ik ons 2e kindje dit jaar nog zou mogen verwachten .
Liefs Chantal

Hallo Chantal,

waarschijnlijk komt het door het verwijderen van de mirena spiraal. De mirena spiraal scheidt in lage dosering hormonen af en na de verwijdering daarvan daalt het hormoongehalte met volgens mij het gevolg dat je dus ongesteld wordt. Misschien zit ik er wel naast, maar denk dat het daarvan komt.

Ja ik snap je wel, er gaan natuurlijk allemaal dingen door je hoofd heen. heel begrijpelijk
je weet dan wel wat logische is  enz is maar dat is het niet.. tis je gevoel.
Dat van die mirena klopt ook wel.. mag ik vragen waarom je voor een mirena hebt gekozen toen die tijd?
Mijn HA raden het zeer af..

Liefs

Hoi ,
De reden dat ik voor mirena heb gekozen is omdat ik voor mijn zwangerschap al eens een koperspiraal heb gehad , die mijn baarmoeder toen op een of andere manier afstootte.
De jaren erna heb ik de pil geslikt maar omdat ik , zodra ik anders eet dan mijn normale voedsel , snel aan de diarree ging voelde ik me daarbij niet optimaal beschermd en had vaak last van hoofdpijn.
Dit heb ik tijdens de mirena haast niet meer gehad.
Toch weet ik niet of ik nogmaals voor mirena zou kiezen , ik had soms best last van stemmingswisselingen en ja echt ...bijna nooit zin in sex .
Natuurlijk nu ook de spanning voor een 2e kindje maar los daarvan heb ik nu weer gewoon lekker zin ....heerlijk :)

Denken jullie dat het een normale menstruatie is geweest na het verwijderen van het spiraal en dat ik dus gewoon weer een ovulatie heb ?

X Chantal

quote: mama van eentje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-03-2007 19:39:55'));

Hoi hoi ,
Ik had tot voor kort een mirena.

Woensdag de 14 tot ongeveer dinsdag de 20 februari ongesteld geweest , op vrijdag 23 februari is mijn mirena eruit gehaald .........zondag de 25e weer ongesteld !
Dit tot ongeveer donderdag een maart en voor mijn doen vrij heftig.

Omdat we graag zsm zwanger worden van de tweede wil ik graag ovulatietesten gaan gebruiken , maar omdat dit 2 keer zo snel achter elkaar is weet ik echt niet wanneer ik moet beginnen en of ik nu wel in een cyclus met een eisprong zit .

Wie kan me helpen ?

Liefs Chantal

Hoi chantal, je zegt dat het praktisch en logisch is dat je dit jaar nog zwanger zal zijn.
Wat is de reden hiervan?
Of is dit prive?
Hoe oud is je eerste kindje?
Ik heb er al een van zes dus daarom zou ik er zo snel mogelijk een bij willen ivm leeftijdsverschil.
Gr Liselotte

Ikhoorde het idd wel vaker vrouwen die er niet lekker van in hun vel zaten.. vervelend is dat!
Mijn dokter raadde het af vanwege bacterieen die je nu sneller zou krijgen..
Ik vind het moeilijk om te zeggen, eerlijk gezegd is het wel snel achter elkaar he..
Wat ik denk is denk ik dat het niet echt een ongesteldheid is geweest maar meer dat het komt vanwege het verwijderen van je mirena..
Ik denk zeker dat het weer helemaal op gang moet komen..
ik wil je zeker niet bang praten maar een vriendin van mij heeft het ook gehad, ze is nu 3 kwart jaar al bezig, sinds zon 2 maanden beetje regelmatige menstruatie..
Hou het in je achter hoofd..
maar misschien hebben andere hier andere ervaringen mee hoor.

Liefs xx

Terug
Bovenaan