Wie kan mij advies geven m.b.t het aantal voedingen??????????

Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje: Mijn zoontje is nu 4 weken oud en weegt 5190 gram!!! Hij heeft naar mijn idee constant honger. Hij krijgt nu 165cc nutrilon per keer en dan 7 maal!!!
Volgens het CB zou hij tussen de 800cc en 900cc per dag mogen drinken, alleen meneertje vindt dit blijkbaar te weinig. Ik zou volgens de arts van het CB de flessen mogen opvoeren naar 180cc maar dan kom ik nooit uit op 800cc a 900cc???!!!
Vandaag heb ik geprobeerd hem om de 4 uur een fles te geven, maar dit kost heel veel moeite, want hij wil na 3 uur weer graag een fles en zet het dan op een krijsen.
Zelf 's nachts komt hij NA 3 UUR!!!
Wie o wie heeft voor mij de "gouden tip"????

Groetjes mamavanmike

Hoi,

Laura is vandaag 12 weken en ik hoop dat ze de volgende keer op het cb zo zwaar is (bij 8 weken was ze 4055), dus ik heb niet echt hetzelfde, maar ik heb hier gehoord dat er mensen Nutrilon Forte voor hongerige babies geven (ik denk dat de andere merken ook wel iets vergelikbaars hebben). Misschien is dat een goed idee?

Groetjes Ilona

hoi
boas was ook hongerig,maar niet zo extreem als jou kindje.met 4 weken dronk boas 8 x 120cc,friso extra.kwam snachts ook na 3 uur.rond een week of 6 werd dat 7 keer 150 en nu met 9 weken drinkt hij 5 a 6 keer 165(150+5 schepjes)en slaapt hij van 22 uur tot 5/6 uur.hij zit nu in een fase van minder drinken.je kan ook de voeding dikker maken met johannesbroodpitmeel.ik hoop dat je je draai vind.1 troost;het word minder.
groetjes kari

Hoi mama van Mike,

Ik ben zelf geen fv-moeder en kan je dus weinig advies geven. Wel heb ik altijd begrepen dat ze niet meer dan 1000 cc fv per dag mogen hebben. Meer zou niet goed zijn voor de niertjes.
Voeding voor hongerige baby's lijkt me een goed advies.

Succes ermee,
Judith

Hoi, hoi,

Hier nog zo'n hongerlapje! Ik gebruik Nutrilon forte en dat helpt wel iets. Verder was het bij mij de eerste dagen ook een drama om te 'rekken' tot 4 uur, maar toen Esther er aan gewend was ging dat (iets)  beter.
Johannesbroodpitmeel verdikt de voeding en geeft en vol gevoel, maar dat gevoel houden ze niet. Het effect verdwijnt als het ware als ze eraan gewend raken. Wat je zou kunnen doen is alleen de late avondvoeding verdikken, misschien dat het effect dan blijft. Dan slaapt  hij waarschijnlijk langer. Esther sloeg in het begin zelfs een voeding over! Als hij een voeding overslaat, mag je (als hij het lust) ook 5x 200cc (180 en 6 schepjes gaan geven). Dat was bij Esther de oplossing, sinds ze dat krijgt, roept ze niet langer de hele dag om haar fles. En als ze overdag genoeg binnenkrijgen, slapen ze 's nachts ook weer langer.

Succes!

Eveline

Terug
Bovenaan