Wie kan mij antwoord geven?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Een beetje rare vraag misschien hoor  .... Volgens de berekening heb ik vandaag mijn eisprong. (berekend via babykrabbel) Gisteren was dan mijn vruchtbaarste dag. Op de site heb ik ook gelezen dat je beter om de dag kan klussen. Maar is het niet zo dat op de dag van de eisprong dat je dan de meeste kans hebt om zwanger te worden? Want volgens het klusschema (hahaha) klussen we morgen pas weer....
Deze maand wil ik het gewoon eens volgens "het boekje" doen. Heb ook een maansteen om. (al heb ik niet getemperatuurd want dat vind ik zo'n gedoe)

Hoi Niekie,

Tsja............ dat vroeg ik me nou ook af.
Ik had gisteren een positieve ovulatietest; dat wil zeggen dat je binnen 48 uur je eisprong kunt verwachten.
Meteen na de test hebben we dus geklust en ja hoor vanmorgen ook weer............
Ik dacht hetzelfde als jij...........op de dag van de eisprong ben je het vruchtbaarst en dat  is bij mij waarschijnlijk vandaag. Dus ik heb het ook niet om de dag gedaan. Gaat dan ook een beetje tegen mijn gevoel in.
Volgens mij is dat ook geen probleem hoor; er zaten ongeveer 24 uur tussen. Als de man wat zwakker zaad heeft is het misschien wel niet zo goed om het iedere dag "te doen".
We wachten het wel weer af,

In ieder geval succes ermee!

SUUS

Oh ja, ik was vergeten te zeggen dat je de dag vóór de eisprong ook erg vruchtbaar bent, omdat de zaadjes langer dan 48 uur kunnen leven. De zaadjes wachten de eicel dan als het ware op.
Vandaar dat ze zeggen dat om de dag klussen het beste is. Ook omdat dat beter voor het zaad schijnt te zijn. "Dan zwemmen er weer méér zaadjes mee...........!" Hahahhaaa

Ik zag dat we op dezelfde dag onze NOD hebben, dus we zitten in dezelfde spannende periode.

Doei

SUUS

Hoi Niekie,

Ik had eergister 2 streepjes en gelukkig hadden we toevallig 's morgens al geklust.
Voor de zekerheid hebben we het de volgende middag ook maar weer gedaan.
Er zit dan wel  slechts 24 uur tussen, maar  voor mij voelde het toch prettiger om het nog maar eens te doen, zeker omdat de streepjes willen zeggen dat je tussen de 20-48 uur later een eisprong hebt en dan zou je het dus net niet doen terwijl je je eisprong hebt.

In eerste instantie zeiden we ook we doen het om de dag. Ik ben toen gewoon gaan werken maar het zat me toch niet lekker. Ik ben toen tussen de middag naar huis gegaan (erg he, ik schaam me dood) maar ik zag het echt als een "gemiste kans" als we het niet zouden doen.

Beter nog een paar zaadjes extra dan  veel zaadjes maar een dag te laat.
Dus als ik jouw was dan kluste ik nog wat (you never know)

Mijn NOD is 26 mei (periode tussen eisprong en menstruatie ligt bij mij niet op 14 dagen maar op 10 dagen) dus wij wachten vol spanning af.
Ik heb sinds een paar weken ook een maansteen om.

Ben reuze benieuwd. Hopelijk hebben we beide over een weekje of 2 leuk nieuws te melden.

Groetjes,
Linneke

hey niekie,
spannende dagen weer voor je he?
ik wil je ff zeggen dat zaadcellen zelfs tot
72uur kunnen leven maar als je je eisprong
zeker weet dat is helemaal super,ik weet het niet
wanneer die is dus trek ik er altijd een paar dagen vooruit.
en plak er ook weer een paar dagen tegen aan dat is toch
altijd goed ja toch?maar ik klus zeker 6 dagen in de week,nou
dat moet toch een keer goed gaan maar genoeg over mij!!ik wens je
veel geluk en klus plezier p.s nog bedankt voor je reactiegr
voetbalgek

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat vooral mn vriend heel erg blij is met al die antwoorden  hahaha

Terug
Bovenaan