Wie kan mij antwoord geven?

Hoi allemaal!!!
Allereerst  allemaal gefeliciteerd!!! Ik heb een paar vraagjes:

- Klopt het dat je geen ananas mag eten?

- Is runderrookvlees ook rauw vlees?

- Wat houd een harde buik in, heb je dat alleen op het eind of ook eerder?

- Zelf ben ik slank maar de laatste tijd heb ik een buikje is dat normaal? Ik ben 6      
  weken zwanger...

- Ik slik extra vitamine c mag dit wel? Daarnaast slik ik ook van het kruitvat
   zwanderschaps vitamine waar ook foliumzuur in zit...

- Waarom zijn de risico's na 3 maanden minder?

En dan nog even een verhaaltje wat ik nog even kwijt wil... Ik ben medisch omdat ik epileptie heb, daardoor ben ik bij een gynacoloog. en ik heb bij 5 weken al mijn eerste echo gehad!!! Helaas moest dit wel vaginaal, daar was ik niet op voorbereid!! Er was nog niet veel te zien alleen een zwart vlekje, over 2 weken heb ik weer een echo en dan krijgen we als het goed is het hartje te zien!!! Overgens ben ik wel een beetje bang dat er niets te zien is, maar zelf heb ik er wel een goed gevoel over, dus daar gaan  we maar van uit...  

Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Veel Liefs Marcha (6 weken en 1 dag)
 
Hallo,

Ik ga proberen om je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, ik weet het allemaal natuurlijk ook maar van hoe ik het gehoord heb.
Volgens mij mag je gewoon ananas eten, ik eet het in iedergeval wel, ik weet alleen dat ze zeggen dat je tegen het einde van de zwangerschap de bevalling op zou kunnen wekken, maar alleen als het kindje er klaar voor is. Ik dacht dat ik ook wel eens ergens heb gelezen dat je runderrookvlees mag eten, maar ik laat het staan, het is rauwig en gerookt, dus ik heb zoiets van liever geen risico's.
Wat bedreft de vitamine C, daar zou ik mee stoppen. Ik heb het met de verloskundige over gehad die zei toen dat je inprincipe niks hoeft bij te slikken als je voldoende eet, maar ik ben niet zo'n groente mens, dus kon ik wel gravitamon slikken, dat is een pilletjes waar alles goed uitgebalanceerd zit voor de zwangere vrouw, ook foliumzuur. Je moet wel de eerste 8 a 10 weken foliumzuur slikken, maar de verloskundige zei toen hoelanger hoe beter, en doordat ik de hele zwangerschap al gravitamon slik, krijg ik ook foliumzuur binnen.
Eehhh...wat vroeg je nou nog meer. Oja, volgens mij over de afgenomen risico's naar de eerste 3 maanden. Het is volgens mij zo dat de baby de eerste 3 maanden de grootste groei mee maakt, alles wordt gevormd, gemaakt en ontwikkelt, na 3 maanden heb je een 'inimini-mensje' in je buik die al helemaal klaar is (ongeveer) en alleen nog maar moet groeien. Dus in de eerste 3 maanden moet er niks fout gaan en daarna is het een kwestie van groeien.
Hopelijk heb ik het zo goed beantwoord, veel succes met je zwangerschap en over 2 weken met de echo!
Groetjes Kirsten
32w4d
 
Toch nog 2 vragen niet beantwoord (haha)
Een harde buik is een samentrekking van de baarmoeder, volgens mij! Vaak is het een teken dat je het wat rustiger aan moet doen, maar ik heb het ook als ik een volle blaas heb en dan op sta! Harde buiken kunnen gedurende de hele zwangerschap voorkomen dacht ik, maar ik had het voor het eerst toen was ik de 20ste week al wel voorbij, misschien dat ik het daarvoor niet heb opgemerkt.
En wat betreft je buikje, dat is wel normaal, helemaal als je slank bent zie je het sneller. In het begin van de zwangerschap zwellen je darmen op en daar door krijg je een 'opgeblazen' buikje, en je baarmoeder groeit natuurlijk ook.

groetjes Kirsten
32w4d
 
Van harte gefeliciteerd.



- Ananas mag je gewoon eten. Er wordt wel eens beweerd dat een ananas
hart de bevalling kan opwekken, maar dan moet je er wel aan toe zijn,
dus nu niets om je zorgen over te maken.



- Volgens mij is gerookt rundvlees geen rauw vlees en mag je dat dus
gewoon eten. (ik zou ook het eten van softijs maar achterwege laten,
kan ook listeria bevatten)



- Je voelt het vanzelf als je een harde buik hebt, maak je er geen
zorgen om, soms kan het zijn dat je wat overmoeid bent en daardoor
sneller last hebt van een harde buik, neem dan lekker rust.



- Je buikspieren gaan verslappen en je darmen kunnen wat minder goed
gaan werken. Resultaat je buik lijkt en voelt wat opgezet. Met 6 weken
is het nog niet veroorzaakt door een groeiende baarmoeder.



- Extra vitamine c heeft geen zin, dat plas je er weer uit. Als je
zwangerschapsvitamine slikt zou ik die extra vitamine c maar lekker
achterwege laten. Wil je wat extra vitamine c (erg goed tegen
blaasontsteking) neem dan gewoon lekker sinaasappels.



- De kans dat het mis gaat is gebaseerd op statistieken. Ik weet niet
over welke risico's je het hebt. In ieder geval is je kindje nog erg
teer voor de 12/13 weken, alle belangrijke organen worden dan
aangelegd. Dat het fout gaat heeft vaak te maken met een aanlegfout, of
een innestelingsprobleem. De statistieken geven gewoon aan dat de kans
dat het mis gaat na de drie maanden minder wordt, maar er is nog steeds
een kans.



Nou meid gewoon lekker genieten, doe de dingen met je verstand en maak je niet te veel zorgen.



Miep

 
Terug
Bovenaan