Wie kan mij dit vertellen???

Hi allemaal! Heb een vraag...
in de 2e week na de menstruatie is je ovulatie, dus ben je het vruchtbaarst of zelfs alleen maar vruchtbaar. nu snap ik iets niet...als je de pil vergeet in week 1 na je menstruatie moet je extra voorbehoedsmiddelen gebruiken omdat je kans zou hebben op zwangerschap. en als je het in week 2 vergeet zou er niets aan de hand zijn.... dus nu mijn vraag..ben je ook vruchtbaar in de eerste week na je menstruatie. ik hoop op een reactie, want wil het echt graag weten.... bedankt, gr K

in de eerste week wordt via de hypofyse die in je hersenen zit een hormoon afgescheiden die er voor zorgt dat je een eisprong krijgt. Dit is dus de eerste week na je menstruatie als je hier dus je pil vergeet, wordt dit dus gedaan. In de tweede week komt je ei los uit je eierstok, dan heeft je hypofyse dus het signaal al gegeven dat er geen ei vrij komt. Dus een pil vergeten in de tweede week is niet zo erg omdat je ei dan toch al niet komt.
ik hoop dat je er iets van begrijpt. Zo is het verhaaal ongeveer voor meet informatie kun je eens op bepaalde sites gaan kijken!

Terug
Bovenaan