wie kan mij dit vertellen

ik heb net gebeld om een afspraak te maken met de verloskundige.deze zou me morgen terug bellen om een datum af te spreken.zei wel dat de eerst afspraak tussen 11 en 12 weken gemaakt word.hoe kan het dat sommigen al een afspraak hebben met 9 weken.
ik weet wel dat als er mensen zijn die eerder een miskraam hebben gehad al met 7 weken op controle gaan.
het duurt nu nog zo lang tot 12 weken.ben nu bijna 8 weken zwanger.
groetjes
 
Hoi,

op zich heb je er nog niet zoveel aan om eerder te gaan maar kan mij heel goed voorstellen dat je het zo lang vind duren. Die 7 weken zullen voornamelijk ter geruststelling zijn, een hartje is dan nog niet te horen volgens mij. Wat je misschien wel zou kunnen doen is vragen of je eerder naar de gynaceoloog zou kunnen voor het maken van een echo, dat is misschien wel fijn. Of maakt de VK bij jullie een echo?
Bij ons gebeurt dit in het ziekenhuis en bij de eerste hebben wij een echo gehad met 8 weken (voor de termijnbepaling) en nu met de tweede hebben wij gewacht tot de twaalfde week opdat er meer van het kindje zichtbaar was!

Veel succes en geniet van je zwangerschap!!

groet van Ilja
 
Hallo annoniem

Ik heb gebeld met de verloskundige toen we net 8 weken zwanger waren. Ik kon met alle rust vragen stellen en ook zij kon onze ongerustheid weg nemen. Net zoals in het andere bericht is het nog veel te vroeg om iets van leven waar te nemen. Mocht je met vragen zitten bel dan gewoon en laat je niet gek maken door verhalen want dat levert veel meer angst op. Veel plezier en geniet ervan. Wij zijn inmiddels 23 weken en ik heb nog steeds veel vragen.
 
Hallo,
Ik wist al met 5 weken dat ik zwanger was, maar kon pas met 8 weken bellen voor afspraak te maken met 12 weken voor de eerste echo. Mij hebben ze verteld dat ze voornamelijk wachten om risico ´s zoals miskraam uit te sluiten.
En met 12 weken heb je ook een hele leuke echo. Je ziet al heel veel! Wacht rustig af en het is al snel 12 weken. Ik ben nu 23 weken zwanger en net pas de tweede echo gehad. heel leuk.Veel plezier, christel
 
In sommige plaatsen wordt niet eens een echo gemaakt bij ons pas bij 12 weken ( termijn echo ) en daarna niet meer.Of er moet een reden voor zijn.Want het is nog steeds niet bekend dat het niet schadelijk is voor de baby dus als het niet hoeft doen ze het ook niet.
 
Terug
Bovenaan