wie kan mij een goed advies geven???

Ik heb een zoontje van bijna 14 weken en heb het volgende probleem:
Mijn zoontje slaapt s'avonds van 19.15/19.30 (met een kleine voeding om 22.00) tot 07.30/08.00. Daarna slaapt hij tot ongeveer 10.15 zonder enig probleem.
Als ik hem s'middags tegen 13.30  in bed wil leggen ( omdat ik zie dat hij toch moe begint te worden) wil hij dus gewoon niet slapen hij is dan om het kwartier half uur wakker en begint dan weer te huilen. Doe ik iets verkeerd ? Moet ik hem nog later weer na bed brengen? Wie herkent dit?


ie me goed advies kunnen geven
 
Nee joh, je doet NIETS fout. Allereerst is het heerlijk dat hij de nacht zo doorslaapt. Toppie toch? En verder moet je overdag gewoon dat kleine slaapje laten doen. Kijk, je kan natuurlijk zijn hele routine wel veranderen maar grote kans dat dat vanzelf gebeurt over een paar weken. Ze veranderen continue. Blijf gewoon zijn dagslaapje aanbieden. Het komt wel goed hoor!
Liefs
 
Nee joh, je doet NIETS fout. Allereerst is het heerlijk dat hij de nacht zo doorslaapt. Toppie toch? En verder moet je overdag gewoon dat kleine slaapje laten doen. Kijk, je kan natuurlijk zijn hele routine wel veranderen maar grote kans dat dat vanzelf gebeurt over een paar weken. Ze veranderen continue. Blijf gewoon zijn dagslaapje aanbieden. Het komt wel goed hoor!
Liefs
 
ha hallo,

Heel herkenbaar. Mijn dochter deed precies hetzelfde. 's nachts lekker slapen en dan overdag erg weinig. De slaapies verdeelde ze over de hele dag. Ze ging ze steeds meer bij elkaar voegen met als gevolg dat ze nu(18 weken) 's ochtend na de eerste fles verder slaapt tot half 10 en 's middags van 12 tot 3 slaapt. Het kan soms verschuiven(van 1 tot 4) of eens wat langer en de andere keer wat korter(maar dan praat je over een half uurtje.
Die kleine van jou zal vanzelf wel eengoed slaappatroon aangeven. Hier heeft dat 6 weken geduurd, maar het kan bij jou best langer of misschien wel korter duren!!
Dus gewoon lekker laten gaan(hoe vermoeiend ook), het komt allemaal goed.

Gr Linda
 
Mijn zoon is bijna 12 weken en hij slaapt overdag heeeeel weinig. Hij is wel heel tevreden en slaapt snachts wel door. Ik vind het wel gezellig dat hij zo wakker en alert is en wanneer hij niet wil slapen (leg hem wel in bed) dan vind ik dat prima, zolang hij tevreden en lief is!
Volwassen hebben toch ook niet allemaal evenveel slaap nodig?
Ik zou me niet druk maken hoor!
 
hoi ik heb precies het zlfde met mijn zoontje van 13 weken ook door slapen van 8.00 tot 7.30 en dan weer tot een uur of tien slapen om vervolgens de rest van de dag hazeslapies te doen van een half uur 3 kwartier zal er dan wel bij horen haha grappig dan doen we het toch allemaal goed. veel liefs angelique
 
Terug
Bovenaan