wie kan mij ff helpen

hoi hoi,

Mijn dochter Esmee is nu 4 maanden en wil straks na de vakantie in september beginnen met fruithapje..
Maar ik zit een beetje met het schema..
Ze drinkt nu om de 3 uur een fles van 150 cc om:
6.00 - 9.00 - 12.00 - 15.30 - 19.00..

Ik wil eigenlijk naar de 4 uur maar dat red ze niet, fles ophogen heeft geen zin
omdat ze dan nog meer spuugt..

Ze heeft nog geen vaste slaaptijden, jullie kids wel???
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen??
Ze is meestal 1,5 tot 2 uur wakker en dan gaat ze weer naar bed..

Ik wil straks smorgens rond 10 uur fruit geven, kunnen jullie ff helpen denken met een mooi eet en slaap ritme voor Esmee???

Alvast bedankt!!!

groetjes simone mv Esmee

hoi,

thijs is ook 4 maanden en wilbinnenkort ook beginnen met fruithap.
maar ik weet het ook nog niet precies, maar ik ga bij cb navragen hoe of wat het beste is.
succes ermee.

groetjes sandra

Hai Simone,

Tja een mooi eet/slaapritme bepalen voor je kind.... is best lastig. Ik heb gemerkt dat het ritme het beste werkt als je goed kijkt naar je kind. Laat haar het ritme wat meer bepalen... dat betekent niet dat je haar maar wakker moet laten als ze niet kan slapen, maar heel goed op haar signalen letten.

Vaak zijn de vermoeidheidssignalen er eerder dan je denkt.... ik heb dit pas bij mijn derde ontdekt, en vind het erg jammer dat ik het niet eerder wist. Kindjes die nog zo klein zijn geven hele minieme signalen als ze moe worden. Vaak al na een uurtje. Veelal is wakker worden, drinken en even spelen op schoot al weer voldoende om moe genoeg te zijn om in slaap te vallen.

Als ze eenmaal huilen, ben je vaak al een behoorlijk stukje voorbij de eerste signalen. Sommige kindjes zijn heel gevoelig voor het juiste moment en hebben heel veel moeite om in slaap te vallen als ze oververmoeid zijn. Ze slapen dan met heel veel moeite in, om kort daarna al weer wakker te worden.

Een kind wat voldoende slaapt, is vaak een stuk relaxter en geduldiger dan een kind wat eigenlijk net te weinig slaapt. Ik dacht altijd dat ik hele overactieve en wakkere kinderen had.... moest ze de hele tijd bezig houden, op de arm, verschillende houdingen, alles willen zien.... om ze rustig te houden.

Ik heb aan het boekje van Ria Blom heel veel gehad, paste het wel op mijn eigen manier toe, je mag er een klein beetje mee schipperen.... maar werkte echt heel erg goed. Zonder lange krijsbuien veel maar dan ook echt veel meer slapen.

Groetjes Nynke

PS: de fruithapjes geef je vaak eerst nog als tussendoortje... het zijn een paar hapjes maar vervangen nog geen volledige voeding. Geef dat als je ukje lekker wakker is en niet vlak na een voeding. Ik ben zelf pas met bijvoeden begonnen dat mijn jongste zes maanden was.

hoi,

Hier zitten we met 6 en een halve maand ook nog om de 3 uur met de melk hoor! Dat normaal. Zelf drink je ook regelmatig op de dag, dus een kind ook. En dan heb ik sinds ze 6 maanden is ook nog tussendoor (!!) fruit en warme hap, dus ben heel wat bezig op een dag. Ze slaapt tussen elke voeding, dus ook nog eens 4 slaapjes op een dag. Ik luister net als mama bal naar mijn kindje. Als ze moe begint te worden lekker drinken en naar bed. Niet rekken en wachten etc.... Als je zelf honger en dorst hebt rek je ook niet, daar ga je van trillen en chagrijnig worden ;-)

Eigenlijk zou je de klokken eens een dag op moeten ruimen en kijken welk schema je kindje aangeeft.

Nou ja, misschien reageren er nog mensen die wel kindjes hebben die om de 4 uur drinken en heb je daar meer aan. Succes!

hallo,
een fruithapje begint altijd met een paar hapjes nooit het hele potje in een keer. dus ik zou gewoon om 10 uur beginnen. als ze steeds meer gaat eten verschuift haar eetritme vanzelf.
groet van knof

Hallo,

Onze zoon is nu 3,5 maand. Eerste weken heb ik bv gegeven en dat toen ik weer bijna aan het werk moest afgebouwd. Toen we helemaal van de bv af waren, kwam hij steeds sneller weer en had hij enorme honger. We zijn toen al vrij snel over gegaan (in overleg met CB) naar nutrilon forte. Dat ging prima. Vanaf dat moment heeft onze zoon ook een vast ritme met voeden. Toen kreeg hij nog 6 voedingen om de 4 uur (ongeveer). Inmiddels zit hij op 5 voedingen van 180 cc. De laatste fles gaat er 's avonds om 10 uur in en sinds drie dagen slaapt hij door tot 6 in de ochtend. Daarvoor was hij altijd nog om half 5 wakker. De tijden zijn nu:
6.00 uur
9.00 uur
13.00 uur
17.00 uur
22.00 uur

Volgende week beginnen we met een hapje in de ochtend. Omdat dit in het begin nog maar heel weinig is, mochten we van CB nog niet een voeding eraf halen. Als hij een maandje of 5 is en wel een volledige goeie hap/pot leeg eet kan er een voeding af.

Een vast ritme erin krijgen bij zo'n kleintje is best wel lastig, onze ervaring is dat het na een dag of 4 vanzelf wel komt. Langzaam naar een vast ritme en vaste tijden toewerken en dan komt het wel goed. Wij merken dat onze zoon er veel rustiger onder is en veel beter slaapt 's nachts maar ook overdag dan met onregelmatige tijden.

Terug
Bovenaan