wie kan mij geruststellen

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, heb kort mee gebabbeld bij zwanger worden, maar al snel was ik zwanger, dus dit is mijn eerste reactie hier.

twee weken geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. ik ben nu 7 weken zwanger. nu heb ik altijd al een buikje, maar net zag ik dar mijn buikje echt al gegroeid is en ook helemaal vol aan voelt. echt een zwangerschapsbuikje, maar dit maakt mij best bang, vanwege een verhaal van mijn collega.

zij had ook al heel snel een buikje, maar toen ze naar de verloskundige ging bleek het vruchtje niet te leven en de buik was door de hormonen gegroeid ofzo.

mijn vraag is, bij wie groeide de buik ook al zo snel en is alles goed gegaan? ik kan pas over anderhalve week naar de verloskundige en ben nu toch best wel een beetje ongerust.

hoop dat er snel reacties komen,

gr. floor

Floor,

Ik weet niet of dit je eerste zwangerschap is, maar bij mij ( bij beide zwangerschappen) had ik ook al snel een buikje, dit komt door de darmen.

Deze maken wat plaats/ruimte voor de zwangerschap en daardoor bolt je buik iets op.
Voor mijn gevoel niets om je zorgen over te maken.
Probeer gewoon te genieten, hoe moeilijk dat misschien ook voor je is.

Groetjes,

Suus
(maart Forum)

hoi floor

dat je buikje er nu groter uit ziet komt denk door je darmen. ik ben nu zelf 35 weken morgen en ik had ook dat men buik dikker werd in   het begin maar dan moet volgens mij je darmen een andere plaats in nemen volgens mij was het zo  hooperlijk zeg ik het goed weet niks meer zeker nu hahahaha.

nou doei doei lucy

Hoi,

Het is heel rot om te zeggen, maar de eerste 3 maanden is het gewoon afwachten. Wat gebeurt bij de een, zegt niets over hoe het zal gaan bij de ander. Bij sommige vrouwen groeit de buik heel snel, bij de ander zie je na 15 weken nog niets. Dat zegt helemaal niets over hoe het met het kindje gaat. Je kan ook veel last hebben van je darmen, waardoor je buik groter lijkt.
De eerste 3 maanden zijn gewoon heel spannend.

Heel veel succes!!!

Ik ben het met mijn voorgangster eens, helaas is er niets over te zeggen.
Het zijn nu eenmaal de hormonen die nu de dienst uitmaken en de ene zwangerschap zijn die heel sterk aan het werk en de andere keer minder duidelijk.
Dat zegt echter niets over hoe het gaat met de vrucht in jouw buik.

Ik kan je dus alleen maar heel veel succes wensen en met je meeleven dat het goed is!!!

gr mama van MD

kijk maar eens op http://www.martin-isabel.nl/index-buiken.htm

dat zijn al mijn buiken zoals je ziet al snel een buikje (bij 9 weken zagen vreemden het al) en ik heb een hele gezonde zoon die dik 8 pond woog bij zijn geboorte (twee weken te vroeg geboren) ze dachten eventueel eerst aan een tweeling maar mijn baarmoeder lag gekanteld waardoor het allemaal wat sneller groeide :)

He Floor,

GEFELICITEERD MEID!! Probeer er lekker van te genieten!

Of je buik veel of weinig uitzet heeft niets te maken met hoe het met je wondertje in je buik gaat. Het is de reactie van je darmen op de hormonen in je lichaam, en bij de een is die reactie heviger dan bij de ander. Je darmen door de hormonen namelijk trager werken en zetten uit, waardoor je een "buikje" krijgt. Echter is dit nog lang geen buikje vanwege je gegroeide baarmoeder of je kleine ukkie. Dat komt pas later.

Ik ben zelf nu ook 7w3d zwanger en ook mijn broeken passen bijna niet meer. Heb nu dus een rok aan: die kan ik naar boven schuiven als mijn buik meer ruimte nodig heeft! Overigens hebben wij vorige week dinsdag met 6w3d een echo gehad (vanwege 3 mk het afgelopen jaar). Op de echo zagen we een mooi kloppend hartje, dus alles was goed!

Ik hoop dat dit je enigszins gerust kan stellen.

groetjes,
Dion

Hallo ik ben 6 weken en bij mij zie je ook wel een buikje maar komt denk ik meer omdat mijn darmen door de zwangerschap nu al helemaal op hol zijn geslagen! Ik heb het idee dat alles lekker op gaat zetten daar kan bij jouw ook het geval zijn?? Ik ben vrij dun dus dan zie je dat nogal snel denk ik....Ik zou me niet te druk maken stress is ook niet goed voor je nu!

Groetjes, Veertie

Terug
Bovenaan