Wie kan mij geruststellen?

Beste allemaal.

Ik heb 3 maanden geleden een miskraam gehad.
Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik nu weer zwanger ben.
Ik ben nu zo bang dat het weer fout gaat en bij elk pijntje in mijn buik sta ik op scherp.
Heeft iemand ook leuke verhalen en hoort die baarmoeder pijn bij de zwangerschap?

Hoi MamaNikki,

In de eerste plaats: Gefeliciteerd!!! Fijn dat je weer zwanger bent!

Die buikpijn (soort van menstruatie-krampen) horen er echt bij. Bij mijn dochtertje dacht ik een week lang dat ik ongesteld moest worden en toen het maar niet kwam, bleek ik zwanger. Die krampen hebben ook nog een hele tijd aangehouden, de eerste 8 weken of zo. Het is het oprekken van je baarmoeder en dat voelt alsof je ongesteld moet worden.

Ik heb in oktober een miskraam gehad, dus ik weet niet hoe het voelt om daarna weer zwanger te zijn èn daar onzeker van te worden... Ik hoop dat iemand anders je wat dat betreft een hart onder de riem kan steken! Maar die krampen, die horen echt bij de groei van je baarmoeder. Jammer alleen dat het gevoel zo lijkt op ongesteld worden...

Ik wens je een goede, fijne zwangerschap!
Kaskes

He Mamanikki,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik weet hoe enorm onzeker je je voelt, maar de verschijnselen die jij omschrijft hoort er echt bij hoor!! Je kunt een enorm ongi gevoel onder in je buik hebben en zelfs steekjes in de buurt van je lies en je navel. Dit zijn de banden waar je baarmoeder mee vast zit en doordat je baarmoeder gaat uitzetten, rekken die banden op. Met name ook na inspanning (abrupte bewegingen zoals snel opstaan, traplopen etc) kunnen ervoor zorgen dat je zulke steken voelt. Het hoort erbij dus maak je daarover niet ongerust.

groetjes,
Dionne
na 3 mk nu 12w3d zwanger van ons 1e wondertje

Terug
Bovenaan