Wie kan mij geruststellen?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal!

Ik heb een dringende vraag en hoop dat iemand mij kan geruststellen!
Sinds 2 dagen heb ik een zeurderig gespannen gevoel in mijn buik.
Op zich maak ik me daar niet zo druk om, maar het zit heel hoog, de pijn.
Ongeveer tussen mijn borst en baarmoeder in.
Ik heb er vreselijk veel last van, en was benieuwd of er meer zijn die dit hebben.
Ik heb op internet gezocht, maar had dat beter niet kunnen doen, kwam dingen als zwangerschapsvergiftiging etc tegen dus maak me vreselijk druk nu!

Wie o wie herkent deze pijn?
Heb verder geen klachten, zie alleen soms wat sterretjes, maar dat heb ik tot nu toe geweten aan het te snel opstaan.

Liefs Sarah

Hi Sarah,

het beste advies wat ik je kan geven is om zo snel mogelijk contact op te nemen met de gyn of vk, better safe than sorry, zeg ik altijd maar, en daar zijn deze mensen voor....

succes!

Noortje

sterretjes zie ik ook af en toe, komt van het ijzertekort of een verkeerde bloeddruk. Pijn boven in de buik heb ik ook wel eens, bij mij komt het echt door drukte of als de baby erg actief is. Baby zat ook erg hoog, nu is de baby ingedaald en is de druk en de pijn weer weg.

Sterkte!! Veel liefs Hilma.

Ik heb ook pijn op punt tussen mijn borsten en bovenkant baarmoeder (net onder het bh bandje zeg maar). Bij mij zijn het volgens mij gewoon de pezen en/of de ribbenkast. Ik heb het vaak als ik op mijn zij heb gelegen, op de een of andere manier komt het dan in de verdrukking en krijg ik daar een beurs/pijnlijk gevoel. Als ik erop druk, dan wordt het erger. Bedoel je dat?

Groetjes Eva (35,5week)

Iedereen erg bedankt voor de reacties!
Ik heb s` avonds nog contact opgenomen met de verloskundige omdat het erger werd.
Zij is meteen gekomen om te kijken of mijn bloeddruk niet te hoog was, want het schijnen ook tekenen te kunnen zijn van een (beginnende) zwangerschapsvergiftiging.
mijn bloeddruk was goed, maar omdat ik erg veel pijn had, ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar hebben mijn vriend en ik de halve nacht gezeten.
Heb aan de ctg gelegen, bloed geprikt, urine moeten afgeven en heb nog een behoorlijk uitgebreide echo gehad.
Alles zag er goed uit maar moet het in de gaten houden, gelukkig gaat het nu al beter.

Liefs

Hai Sarah,

Ik hoop dat de pijn inmiddels minder is geworden. Ik hoor niet op dit forum want ik heb een dochter van bijna 1 maar ik lees af en toe mee. Je verhaal klonk herkenbaar vandaar mijn reactie. Ik had met 33 weken zwschap hoge buikpijn. Zat precies onderaan mijn ribbenboog in het midden en straalde uit naar mijn rug. Het was een scherpe zeurende pijn. Ik bleek een alvleesklierontsteking te hebben veroorzaakt door galstenen. Als je pijn inmiddels minder is dan hoef je niet bang te zijn maar zo niet. Is het erger na het eten en hebben ze ook een echo van je bovenbuik gemaakt? Bij mij was de pijn op een gegeven moment echt onhoudbaar. Ik kroop over de vloer en liep te kronkelen van de pijn.

hai sarah,
ik wilde gewoon even laten weten dat ik blij voor je ben dat alles er goed uitzag. ik hoop dat je je ook weer wat beter voelt en minder pijn hebt.
liefs Soela

Terug
Bovenaan