wie kan mij helpen aan een voorbeeld schema??

A

Anoniem

Guest
Dames,

Wie kan mij helpen ik ben moeder van een wolk van een meid ze weegt nu 6300 gram en is nu 3 maanden ( 30-4-08) Het is een baby die veel honger heeft dus ze zit ook aan de nutrilon forte. Tot twee weken trug sliep ze eigenlijk van fles naar fles sinds we deze voeding gebruikte, maar nu doet ze alleen haze slaapjes, ik krijg het gevoel dat ik haar teveel op bed leg.
Zouden jullie mij voorbeelden kunnen geven van hoe jullie dagprogramma er uit ziet zodat ik daar mee uit de voeten kan. Mijn dochter drinkt 4 a 5 lessen van 200cc vaak komen we op 4 uit 8-12-16-21uur. N 21uur valt ze zo diep in slaap dat ze gewoon weigert om de fles te drinken.
ik hoop dat jullie me een paar tips/voorbeelden kunnen geven.
Alvast bedankt.

Hoi!

Onze dochter is van 17 maart. Wel iets ouder dus...

Als je baby wat ouder is, slaapt hij/zij niet meer van voeding tot voeding. Een jonge baby wordt wakker en wil gevoed worden; bij een oudere baby is dat niet meer zo.
Op een gegeven moment worden ze al eerder wakker en willen dan spelen of knuffelen. Ik denk dat  die periode  ongeveer rond de 3 maanden is.

De wakkere tijd wordt langer en de slaapjes duren ongeveer een uurtje of 1 á 2 (soms ook wel langer).

Ons schema is nu als volgt:
7.00 uur fles
10.00 fruithapje
11.00 uur fles
15.00 uur fles
19.00 uur fles

Ze krijgt 210/7 en slaapt van 19.00 tot 7.00 uur. Meestal ligt ze rond 20.00 uur in haar bedje.

Ze slaapt 's ochtends ruim een uur en 's middags van 12.00 tot 14.00. En daarna gaat ze om 16.00 uur weer naar bed tot 18.00/18.30.

Maarrrrr, ieder kindje is anders! Mijn dochter slaapt echt geen 3 uur achter elkaar overdag, maar een ander kindje misschien weer wel!

Gr. Crootje

Hoi lily,

Ik denk niet dat er zozeer iets mis is met je schema, maar zoals hiervoor ook al werd gezegd op een gegeven moment en dat is voor ieder kind anders hebben ze minder slaap nodig!
Wat ik zpu proberen is om na het eten even met je kind te spelen/knuffelen uitgebreid luier verschonen even in de box alleen spelen is ook goed, ook dat moeten ze leren, of even een stukje wandelen, wat jij wilt als je kindje maar de kans krijgt wat indrukken op te doen en moe te worden.
Als je dan ziet dat ze moe word leg je ze in bedje, dan kunnen ze zelf in slaap vallen en slapen ze meestal ook weer beter/langer.
Ik denk dat ze nu gewoon niet moe genoeg word om te slapen,,

Succes Groetjes MJ

Hoi,

Onze tweeling is vandaag precies 12 weken en we zitten met Thomas sinds 2 weken op 5 x 200 ml voeding, Sophie krijgt 3 x 165 en 2 x 200 ml (2 laatste voedingen)
We houden het volgende schema aan:
6.00 uur 1e voeding, verschonen en direct weer slapen.
10.00 uur 2e voeding, verschonen, badje/wassen even spelen in de box en weer slapen.
14.00 uur 3e voeding, verschonen, spelen en weer naar bedje.
18.00 uur 4 e voeding, verschonen, spelen en weer naar bedje.
22.00 uur 5e voeding, verschonen en direct naar bedje, we gaan dan zelf ook naar bed.

Ze slapen door tot ongeveer half zes, zes uur.
Heb 1e week af en toe tegen 4 uur 's nachts een speentje gegeven of even een aai over hun bolletje als ze voor zessen wakker waren.
Wij houden ons redelijk strak aan dit schema en moeten zegen dat het ons goed bevalt, we hebben zelf nu ook rust en krijgen 's nachts tenminste een paar uur slaap achtereen.
Voor 7 uur komen ze ook niet beneden, ook al huilen ze, ze blijven gewoon in hun bedjes.
We hebben ook geprobeerd op verzoek te voeden om ze zelf een schema te laten krijgen, dat werd één drama.
Ik was bijna 24 uur per dag aan het verschonen, flesjes geven en tutten om maar weer in slaap te krijgen.
Ik merk wel dat ze na hun voeding steeds langer wakker kunnen blijven, zodra er eerste tekenen zijn dat ze moe worden gaan ze direct naar hun bedjes zodat ze daar kunnen (in)slapen.

Veel succes

Groetjes Patricia

Hoewel mijn zoontje nu al ruim 7 mnd is, toch een korte reactie. Ik merkte bij Daniel, dat wanneer ik hem te vroeg op bed legde, hij wel in slaap viel, maar dan dus kort sliep. Vervolgens kreeg ik hem niet meer in slaap omdat hij over zijn moeheid heen was.... Toen ik dat door had, legde ik hem pas in bed als ik zeker wist dat hij moe was. Dat werkte voor ons, misschien heb jij er ook wat aan?!

Groetjes, YVette

ik weet niet wanneer je haar in bed legt, maar wat hier goed werkt is om dat pas te doen als ze gaapt of in haar oogjes wrijft.

dan wil ze wel langer slapen, maar ieder kindje heeft andere behoefte, onze kleine sliep echt mega veel. steeds 2,5 uur achter elkaar. nu ze wat ouder is komen er ook korte slaapjes van een uurtje bij.

Hoi,
Mijn kindje is van 17 april.
Ik merk nu sinds ongeveer 1,5 week dat mijn kindje ook aan het zoeken is in een ander slaap ritme.
Ze blijft steeds langer wakker tussen door en slaapt ook korter.
De ene keer slaapt ze ook 2,5 uur achter elkaar maar de andere keer ook maar een uurtje of steeds tussen door wakker.
Haar ritme is qua voeding ongeveer 7-11-15-19 en dan maak ik haar tussen 22 en 23 uur wakker voor de laatste fles.
Ze is de laatste tijd ongeveer 1,5 á 2 uur wakker tussen haar slaapjes.
Na de voeding van 19 uur slaapt ze meestal een uurtje en daarna is het ongeveer 1 uur lang bal en valt ze weer in slaap totdat ik haar wakker maak voor haar laatste voeding.

Het prettigste vind ik als mijn dochter 2 slaapjes doet. Mijn oudste sliep als baby heel weinig en zat al met 7 weken op 2 slaapjes, ze was wel altijd heel vrolijk en actief en ze sliep 's nachts heel goed.
Mijn jongste sliep als  hele jonge  baby veel meer en is nu 4 1/2 maand en ze is nu sinds een week uit het ritme van veel slapen.
Ik leg haar nu ook 2 keer op bed voor een slaapje. Om 10 uur en om half 3. Maar vaak slaapt ze dan tussendoor ook nog wat in de kinderwagen met boodschappen doen.
We staan tussen 7 en 8 uur op. Dan ontbijten we rustig. Kleden aan, spelen wat. Dan om ongeveer 10 uur gaat de jongste naar bed. Ze slaapt dan de laatste week ongeveer     1 1/2 tot 2 uur.  Daarna lunchen we en gaan we boodschappen doen of naar een speeltuintje met de oudste. Dan rond half 3 de jongste weer naar bed. Rond 4 uur eruit en een fles. En dan is ze tot 19:00 uur wakker, gaat ze in bad en naar bed.

Terug
Bovenaan