wie kan mij helpen aan info?

Hallo meiden,

ik heb een vraag, maar eerst even in t kort mijn verhaal:

ik ben vanaf  augustus 2005 gestopt met de pil, en ja hoor, wat bleek, ik was zwanger in januari!!!! helemaal gelukkig, na drie maanden ( lees april ) gingen wij vol goede moed naar onze eerste echo, nou die goede moed was na de blik van de echografiste snel weg, ze vertelde ons dat het kindje geen hartactie meer had.

uiteindelijk ben ik op 4 mei 2006 gecurreteerd.

daarna ben ik een lange tijd erg verdrietig geweest, maar heb me er uiteindelijk bij neer gelegd. het had zo moeten zijn?! :(

ik ben eigenlijk nooit meer met de pil begonnen, en we zijn gewoon vol goede moed door gegaan.

nu is het morgen al juli 2007 en nog steeds ben ik niet zwanger, dit houd dus in dat ik al eigenlijk vanaf het moment van de curretage al 15 maanden bezig ben, en het gewoon nog steeds niet "raak" is.....

nu komt mijn vraag:

het liefst wil ik naar de huisarts en ons beide laten testen, ik weet dat ze bij de man dan het sperma onderzoeken, maar hoe werkt dit bij de vrouw?
ze kijken het eitje na?! maar hoe?

en: ik was vorige keer binnen 3 maanden zwanger, nu duurt het al zo lang, hoe kan dit nou,???? oke, het wil allemaal natuurlijk niets zeggen maar toch, de moed begint me wel heel erg in de schoenen te zakken op dit moment.......

en ook mischien niet geheel onbelangrijk, wat voor kosten zijn hier aan verbonden,

ik wil wel duidelijk er bij zeggen dat ik er natuurlijk alles vd wereld voor over heb, maar toch vind ik dit wel heel belangrijk om te weten!

dus wie kan mij vertellen hoe dit soort dingen in zijn werk gaan??? zeg, de medische molen?!

graag hoor ik van jullie , dikke kus sjur

Hoi Sjur

Wat  vervelend dat je een miskraam hebt gehad en dat het nu niet wilt lukken. Heb zelf ook zo'n beetje hetzelfde verhaal als jij. Alleen hoefde in niet voor een curretage.

Ik heb gewoon de poli gyn gebeld en een afspraak gemaakt. Kon gelukkig de week daarna al komen! Bij mij heeft hij een uitstrijkje gemaakt en een inwendig onderzoek. Ook moest ik bloed laten prikken en mijn urine inleveren. Kijken of je geen SOA's hebt.

Mijn man moest zijn sperma inleveren. Deze uitslagen waren allemaal goed. Ook gaan ze bloed afnemen op verschillende dagen van je cyclus. Je hormonen worden dan  nagekeken. Ik moest mijn temperatuur bijhouden om te kijken wanneer mijn eisprong was en rond die tijd moest ik voor een eicelmeting en samenlevingstest. Dit doen ze met een inwendige echo. Ook deze testen waren goed! en 1 eitje stond op springen!!!

Wat betreft de kosten die zijn voor de verzekering. Per verzekering zal het vast wel weer anders zijn. Ik moet (als ik medicijnen moet gaan slikken) wel toestemming vragen en je arts moet een brief schrijven. Voor andere behandlingen moet je je polis nakijken. Zoals bij IVF, ICSI, IUI ed.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Anders vraag je maar raak er zijn genoeg meiden die je kunnen helpen.

Gr Ester

hoi (sorry ben ff je naam kwijt,

snap dat de moed je in de schoenen begint te zakken, maar kop op, wie weet heeft de gyn een positief bericht voor je.

zelf loop ik sinds mrt bij gyn na in dec 2005 gestopt met de (prik)pil en na 6 mnd alweer zeer regelmatige cyclus.

bij mij gingen ze alleen maar bloedprikken voor kijken eisprong en die bleek er niet te zijn. daarna clomid gekregen en na 1e ronde 50mg een eisprong, nu op voor samenlevingstest, 2e ronde wel gehad, maar kon niks mee aangezien eitjes nog niet gesprongen waren.

verder heb ik nog geen bepaald verloop. volgens mij verschilt het per ZH en gyn. gewoon ff afwachten en alles wat je wilt weten vragen bij je gyn en hier natuurlijk.

Zijn hier dames die al langer in de MMM lopen, die je wel meer kunnen vertellen.

Succes en hoop dat alles snel goed komt voor je.

Liefs Sylvia

hoi

wij zijn na een jaar zelf proberen naar de huisarts gegaan, en deze stuurde ons direct door naar de gyn.
een maand later konden we daar terecht en kreeg ik een uitstrijkje voor chlamidia en we moesten beiden bloed prikken. en mijn man kreeg form mee en moest later die week zaad inleveren voor zaad test. ik moest wachten tot ik ongesteld was en dan een neiwue afspraak maken op de 10e cyclusdag voor een cyclus analyse.   dan volgen ze een aantal dagen met een inwendige echo je cyclus.   dit noemen ze bij ons de OFO   orienterend fertiliteits onderzoek.     helaas bleek het zaad van manlief zeer slecht te zijn   en zijn we bezig met icsi in de eigen cyclus.in het UMCG  de 1e behandeling is al mislukt helaas.         succes met alles en als je vragen hebt stel ze gerust!!
liefs wilma

hallo

net als bovenstaande meiden kan ik je alleen maar zeggen dat er inderdaad verschillende onderzoeken plaats zullen vinden, maar meestal valt dat allemaal heel erg mee.
Bij mij werd na het 1e bezoekje bloed geprikt en een inwendige echo gemaakt.
Mijn mannetje mocht zijn zaad inleveren en daarna werd verder gekeken.

Heel veel succes meid!!
mama Peet

Terug
Bovenaan