Wie kan mij helpen? ...grootte foetus 11 weken!

Hallo meiden,

Ik heb een vraag. Vandaag weer een echo gehad, 11 weken en 0 dagen. Kindje groeit volgens de vk precies volgens schema. Dus helemaal blij. Nu lees ik thuis in verschillende boeken over de groei van het kindje en ik zie overal bij 11 weken 5,5 cm staan. Ik ben nu 11 weken en 0 dagen, ga dus mijn 12e week in, maar ons kindje is 4,44 cm groot. Op de echo staat wel 11 wk en 0 dagen zwanger, maar door die boeken ga ik nu twijfelen.

Dus, wie heeft er een antwoord op mijn vraag over wat de grootte van het kindje bij 11 weken moet zijn? Willen jullie eens kijken op jullie echo wat er staat?

Thanks!
Julia

ps normaal ben ik helemaal niet zo'n muts hierin, maar sinds de verkeerde diagnose in het ziekenhuis met 7 wk ben ik niet echt heel relaxed meer.....
 
Zo'n echo-apparaat geeft wel de goede termijn aan, als het iets kleiner of groter zou zijn kom je gelijk op een andere datum uit.
Ik zou eigenlijk niet weten hoe groot de foetus is, ik kan je donderdag vertellen hoe groot een foetus is met bijna 10 weken (zelf 1e echo dan)
Zou me er niet zo druk om maken, maar snap je twijfels ook wel.

Liefs danielle
 
Waarschijnlijk staat in de boeken de totale lengte van de baby, terwijl de verloskundige van billen tot hoofd meet (dus zonder de benen).

Geniet van je zwangerschap!
 
Volgens mij heeft Nicole gelijk. De vk meet de baby van hoofd tot suit en in de boeken staat de lengte inclusief beentjes vermeld. Dat maakt het verschil.

Ik zou zeggen: No worries!!!
 
ja zoals ze hierboven al zeggen, geen zorgen
als er iets niet goed is dan had de vk het al wel gezegdt, heb et zelf ook met die boekjes dat het er anders instaat dan ze zeggen tijdje terug met de 20 weken echo toen had ik ook wat gelezen en de echoscopiste zei alles is in orde, je moet niet van de boekjes uitgaan maar van hetgeen wat wij zien en als dat goed is dan is het goed

geniet van je zwangerschap en maak je geen zorgen
 
mijn ukje is 'te klein' volgens de echo op 11w2d was ze 32.5 en op 9w3d was ze 16.9 mm
volgens de echoscopist is de datum een weekje later maar omdat er geen 7 dagen verschil in zit houdt ze de huidige datum aan. dan ben ik nu 13w.
Volgende week weer nar de vk en dan hoor ik het wel. die wilde vorige keer een nieuwe echo omdat ze een datum wil die vast staat! Maar het is idd een kop-staart meting en in de boekjes met benen erbij.
 
Het is mij ook opgevallen dat de boeken wat anders zeggen, maar ik ga maar uit van wat de echo aangeeft, deze is vast meer betrouwbaar dan de boekjes. Ik zelf heb ook rond 11 weken een echo gehad en toen was het 4,5 cm.
 
Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Wat heerlijk om hier een vraag te kunnen stellen en antwoorden te krijgen. Ben weer helemaal gerust, thanks!

Groetjes,
Julia
 
Terug
Bovenaan