Wie kan mij helpen met het aantal verlofweken? Weet het niet meer!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn verlof gaat bijna in en nu weet ik niet precies meer hoe de regels zijn. Ik ga 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof maar krijg hoogstwaarschijnlijk een geplande keizersnede. Dit zal dan waarschijnlijk plaatsvinden met 38 weken, dus na 4 weken verlof vooraf. Krijg ik dan de 2 weken verlof van die 6 weken verlof vooraf dan na de keizersnede erbij, dus 12 of gaan die verloren? Ik heb het ooit geweten maar weet het nu echt niet meer! Wie weet het wel??
Bedankt alvast voor de reacties..

Groetjes Inge

hoi hoi

ja hoor,je houd gewoon 16 week verlof in totaal en aangezien jij maar 4 week ervoor hebt,heb je inderdaad 12 week na die tijd. dat blijft gewoon staan.
heerlijk,12 week om van je kleintje te genieten! ik hoop ook dat die van mij zo rond de 38 week komt..

groetjes marjolein(37,1wk)

Je verlof periode is minimaal 16 weken.
Het verlof wordt alleen langer als je na de uitgetelde datum bevalt... maar volgens mij mag het niet verkort worden als je eerder bevalt.
Ik ga ook 6 weken van te voren met verlof en ik zal hoogstwaarschijnlijk ook eerder bevallen (tweelingzwangerschap). En ik heb gewoon 16 weken verlof.
groetjes Ciske

Klopt helemaal wat de dames zeggen, maar als je twijfelt of hier nog meer vragen over hebt kijk dan even op www.szw.nl  van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid.
Hier vind je in de verlofwijzer alles over de diverse verlofvormen, heel handig.

Tenzij je later dan uitgerekend bevalt heb je recht op 16 weken! Iedere dag die je langer dan de uitgerekende datum loopt, krijg je extra als verlof..
Maar aangezien je gaat bevallen met 38 weken heb je gewoon recht op 16 weken totaal!
Gr. Anne-Marie

hoi,

je hebt zwangerschaps verlof en bevallingsverlof.
je zwangerschap gaat maximaal 6 weken van te voren in en je bevallingsverlof is 10 weken dus totaal 16 weken.
stop je met 4 weken dan heb je 12 weken bevallingsverlof en die behoud je ook al loop je 2 weken overtijdt. want je bevallingsverlof gaat in op de dag van de bevalling dus dan heb je in het totaal 18weken.
beval je eerder bijvb met 30weken zwangerschap dan heb je recht op 16weken na de bevalling. dus die 16 weken heb je, ze kunnen wel meer maar nooit minder worden.

Terug
Bovenaan