wie kan mij helpen? tempe of ovulatietesten en hoe werkt het allemaal???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Na twee dagen bruin bloed te hebben gehad, en gehoopt te hebben dat dit een innestelingsbloeding was, is het dan echt door gebroken.
Onverwachts 7 dgn voor mijn verwachte NOD! Daar kan ik dus ook niet
meer van op aan! Vorige maand werd ik ook opeens 3 dgn eerder ongi!

Heb dus maar besloten om na meer dan een half jaar geklust te hebben zonder
enkel resultaat en met een onregelmatige cycles ovulatietesten te gaan
gebruiken of te gaan temperaturen!

Maar wie kan mij daarin een advies geven? Eigenlijk spreekt temperaturen
mij niet zoveel aan. Ik sta inprincipe wel elke dag om hetzelfde tijdstip op
(enkele vrije dagen per week uitgezonderd).
Maar ovulatietesten.... ik zou niet weten welke dagen ik dan zou testen,
mijn cycles ziet er zo raar uit.... En ik zou ook niet weten welke merk ik
dan zou moeten kopen.

Wie kan mij helpen en precies uitleggen hoe tempe werk en ovulatietesten?
Super bedankt voor het lezen van mijn berichtje! Liefs x isa.

Oja nog een vraagje!!! Als ik nou besluit te gaan tempe, op welke dag van je cycles moet je daar dan mee beginnen, dag 1 (als je dus ongi bent geworden)???? Liefs isa.

hoi Isa,
hier iets onder staat een berichtje van jeanette over tempen (raadsel?), daar had ik al iets over tempen bijgeschreven.
En als je ovulatietesten gebruikt, staat er op de bijsluiter wanneer je moet beginnen.
Volgens mij staat de bijsluiter van Matcare op internet, die kan je vinden op
www.zwangerschapstest.nl

veel sukses, greetje

Hallo Isa,

Ik zit nu in ronde 6 en heb twee maanden de ovulatietesten gebruikt van Clearblue.

Aangezien mijn cyclus nogal varieerde (28, 30, 37, 33, 30 dagen) ben ik ermee begonnen om een beetje zicht te krijgen wanneer mijn eisprong precies was.
Ik ben  erg tevreden over de testen want  ze geven  echt heel duidelijk aan wanneer je eisprong eraan zit te komen.

Als je ermee wilt beginnen moet je wel een beetje weten hoelang jouw cycluslengte is.
Als je cyclus 28 dagen duurt begin je op dag 11 te testen, duurt je cyclus 29 dagen dan begin je op dag 12. Als je een positieve test hebt dan wil dat zeggen dat er een LH-stijging is en dat je de meest vruchtbare periode bereikt hebt. Als je dan binnen 48 uur klust dan heb je de meeste kans om zwanger te worden.

Als je niet precies weet hoelang je cyclus is, dan wordt er aangeraden om uit te gaan van de kortste cyclus. In een verpakking zitten 7 teststaafjes, het kan dus zijn dat je hier niet voldoende aan hebt en dat je dus een tweede verpakking nodig hebt.
Ik heb aan 7 teststaafjes beide maanden genoeg gehad.

De testen zijn behoorlijk duur,  ongeveer 30 euro voor 7 teststaafjes. Je kunt de testen van Clearblue ook via internet bestellen en ik geloof dat je dan ongeveer 5 euro goedkoper uit bent.
Je hebt ook veel goedkopere testen, van Matcare bijv.(ook te bestellen via internet), maar bij deze testen kreeg ik helaas geen positieve test. Wil niet zeggen dat ze slecht zijn, want ik heb hier gelezen dat deze testen bij veel meiden wel werken.

Op dit moment zit ik weer te wachten op mijn NOD en hoop dat het deze maand  wel raak is...

Nou Isa, ik hoop dat je iets hebt aan deze info!

Groetjes,
Emmy

Onwijs bedankt voor het reageren op mijn berichtje.....
Mijn cycles varieerd heel sterk van 28 dgn tot 36dgn
dus dat zou dan betekenen dat ik waarschijnlijk
veel test staafjes nodig zal hebben! Op welke dag
moet ik dan beginnen met de staafjes, op dag 12/13  
voor de zekerheid en dan doorgaan tot de test positief
is??? Maar wat als de test niet positief wordt tot
welke dag ga ik dan door met testen, dag 20???
Wie kan mij verder helpen??? Liefs x Isa.

Hoi Isa,

Omdat mijn cyclus ook niet precies gelijk liep elke maand ben ik de eerste keer begonnen op dag 12 (uitgaande van een cyclus van 29 dagen), de test was op dag 17 positief. Een maand later ben ik begonnen op dag 13 (uitgaande van een cyclus van 30 dagen) en die was pas op dag 19 positief.  Ik had  dus telkens net genoeg aan 7 testen, een volgende keer zou ik er later mee beginnen omdat mijn eisprong een paar keer rond de 17-19e dag is geweest, en waarschijnlijk de volgende keer weer rond die tijd is.

Als je de laatste maanden vaker een cyclus hebt gehad van bijv. 33 dagen, dan een kortere van 28 dagen, dan zou ik rond dag 13 beginnen.

Bij de gebruiksaanwijzing zit ook een schema met de cycluslengte en op welke dag je dan het beste kunt beginnen.

Misschien kun je eens met die goedkope testen beginnen, bij Matcare  heb je verpakkingen van  10 teststaafjes.

Groetjes,
Emmy

hoi isa,
even een tip,
op www.zwangerschapstest.nu kun je 10 test staafjes voor 17,?? euro incl verzendkosten bestellen dit is een stuk goedkoper dan al die andere.
en naar horen werken deze prima ik ga ze nu deze ronde ook proberen.
groetjes pally

Bedankt weer voor je vlotte reactie...
Nog even een vraagje is matclare waar jij het over
hebt ook te koop in de winkel???
Mijn cycles steekt erg raar in elkaar.
Eerste 3 mdn 36dgn daarna 33 dgn en de afgelopen
maand weer 29 dgn. Erg ingewikkeld dus.
Denk dat ik dan maar op dag 12 ga beginnen voor
de zekerheid!!!

Oja nog een vraagje... wanneer de test dus positief
is dan komen de vruchtbare dagen of zijn die dan
juist achter de rug??? En als je een positieve test
heb hoef je verder niet meer te gaan testen die maand?
Sorry misschien een beetje domme vragen, maar heb
zoals je ziet nog helemaal geen ervaring met ovulatietesten.
Had ook nooit gedacht dat ik ze ooit zou gaan gebruiken
maar op een gegeven moment wordt je het gewoon zat
niet te weten wanneer je eisprong is! Ik hoop dat je op
deze vragen ook nog antwoord wilt geven! In ieder geval
alvast onwijs bedankt!!! Liefs x Isa.

Terug
Bovenaan