Wie kan mij helpen?

A

Anoniem

Guest
Hoi ik ben Sjors,

Wij zijn al een jaar bezig om zwanger te worden.
En was ons eindelijk gelukt maar in september toch een miskraam gehad.
Nou had ik voor het eerst getempt. toen we zwanger werden en was mijn temp.
bij de eisprong 36,8 3 dagen lang, nu vandaag heb ik ook 36,8 is deze temp altijd het zelfde? Of kan deze   ook anders zijn bij een volgende cyclus?
Ik heb namelijk een hele lange cyclus en we hopen weer snel zwanger te worden.

Tevens zijn wij beiden een beetje tot redelijk verkouden. Heeft dit ook invloed op de kans van zwanger worden?

Groetjes Sjors

Hoi Sjors,

Wat betreft een lange cyclus weet ik niet zeker hoe het zit, maar ik heb zelf ook een flink aantal maanden getempt...(bij een vrij regelmatige cyclus van ronde de 30 dg.)

Op dag 1 van je menstruatie zakt je temp naar normaal (zeg maar). Bij mij is dat 36,5. Op de dag van je eisprong daalt je temp 0,1 tot 0,3 graden!! en vanaf de dag daarna stijgt je temp 0,3 tot 0,5 graden boven je normale temp (die bij mij dus 36,5 is) Mijn temp is na m 'n eisprong 37,0 of zelfs 37,1..
Op de dag dat je dan weer ongi gaat worden zakt je temp dus weer naar normaal

hopelijk is het zo een beetje duidelijk!?
Groet, Moon

Moon heeft al veel verteld, maar als je meer achtergrond informatie wil kun je ook gaan kijken op de site van freya of vruchtbaarheid.org. Op die laatste kun je ook een kalender downloaden. Dat je verkouden bent, heeft geen invloed op je vruchtbaarheid. Bij mijn laatste zwangerschap (helaas geindigd in een miskraam) had ik griep gehad en dus ook niet zo veel seks, maar dat was blijkbaar wel op het juiste moment geweest. Alleen kan je verkoudheid wel zorgen voor een verhoging van je temperatuur en daarmee je meting in de war sturen.

Terug
Bovenaan