Wie kan mij helpen?

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve mede-klussers,!

Aller eerst zal ik me eventjes voorstellen, aangezien ik nieuw ben op dit forum!
(lijkt me wel net zo netjes hahaha ;) )
Ik ben Ilona, 22 jaar, en woon samen met mijn lieve vriend in Slagharen..
Samen hebben we een ongelovelijke kinderwens, en is het ook meeeer dan welkom!

Ik had voorheen 2 jaar een spiraaltje, (mirena) en die is voor 3 weken geleden verwijderd.. wel operatief aangezien ze de touwtjes niet terugkonden vinden dus dat was ook een heel gedoe...Verder géén last gehad gelukkig!

Nu, ben ik sinds een week erg misselijk, duizelig, maagzuur wat omhoog komt, en noem maar op..
Ik ging er in eerste stantie helemaal niet eens vanuit dat ik nu al wel eens zwanger zou kunnen zijn..en gisteren op mijn dooie gemakje eens in de kruidvat liep rond te neuzen, kwam ik dus langs de zwangerschaps testen..
Ergens, voelde ik een bepaald gevoel van: Meid, je kan wel eens zwanger zijn..
Ik, supersceptisch, nam toch 2 testen mee ( Clearblue ).
Thuis, nog steeds sceptisch toch ff die test doen..
In een potje geurineerd, testje gedaan..en ja hoor..
Tot mijn gigantische grote (blije!!!!!) schrik, een PLUSJE!!!  
welliswaar was het ene lijntje wel licht van kleur, maar toch, een plusje!!!!
en overal stond beschreven; een plusje is een plusje, hoe vaag dan ook,
je bent ZWANGER!
Wow..supersceptisch zijn en dan toch...!!
Aangezien het ene lijntje vrij licht was, heb ik vanmorgen nog een test gedaan.
De negatieve streep was te zien, en..een duidelijk zichbaar lijntje vanaf boven af tot even boven de helft van het andere lijntje stopte hij ineens.. Dus maar voor de helft!!!!! Ik denk, wat ik dit nu?! Hoe kan dit?!

Mm..vreemd, maar morgen moet ik zowieso naar de dokter en laat ik nogmaals maar een testje doen..

Heeft iemand hier ook ervaring mee?
We zijn natuurlijk nu best wel nerveus, en een beetje in de war..

Ik hoop dat iemand me hier een beetje wegwijs in kan maken ..

Veel liefs,
Ilona

Hey Ilona,

Als jouw cyclus 3 weken na het verwijderen van je spiraaltje is begonnen, dan zit je nu ongeveer een week na je eisprong (of als je die wat eerder hebt gehad, iets langer.) Het kan nu zijn dat je al wat kwaaltjes hebt en als je al een plusje hebt, dan test je gewoon ontzettend vroeg positief.

Ik denk dat je gewoon nog even een weekje moet wachten, tot er 4 weken voorbij zijn en dan alsnog een testje doen. Als je dan zwanger bent, dan komt die streep (of plus) er echt wel weer! Je kunt naar de ha gaan, maar die zal ook een zwangerschapstest doen en daar moet je dan geld voor betalen, want dat is bij de meeste huisartsen niet meer gratis...Een bloedtest zullen ze niet zo snel doen, omdat er geen medische reden is...

Je zult denk ik vaker deze reactie krijgen, maar het enige is afwachten...En daar word je op een gegeven moment heel goed in hoor! ;-)

Succes!
Liefs Joepie
(ronde 13/14, 1e kindje)

Oja, nog een kleine aanvulling. het kan ook goed zijn dat je positief test, maar alsnog ongesteld gaat worden als je vroeg voor je NOD zit.
Het vruchtje kan ook niet goed innestelen en die kun je dan alsnog verliezen...

Dus juich nog niet te vroeg!

Liefs

Hey Ilona,

En hoe was het bij de huisarts geweest? Heeft hij nog een test gedaan of gezegd dat je nog een weekje moet wachten en dan nog een keer een test doen??

Groetjes Triesepies

Hallo! :D
Aller eerst bedankt voor de genen die al gereageerd hebben ;-)

Ik ben vanmorgen bij de dokter geweest en..een test gedaan..

-negatief- ...

Dus ik ga er nu ook maar van uit dat t ook echt negatief is..
ondanks mijn positieve test en misselijkheid maagzuur en moeheid e.d..

Ik voel me nog steeds anders, dus ja, volgende week of die week daarop
gewoon nog een testje doen :)

Liefs!

Terug
Bovenaan